Ferrari zaostáva aj výsledkovo.
Autor TASR
,aktualizované Sachír 3. apríla (TASR) - Šéf tímu F1 Ferrari Stefano Domenicali priznal, že konkurenčné motory Mercedes a Renault sú v súčasnosti o triedu lepšie ako agregáty jeho tímu. Dôvodom je podľa Domenicaliho fakt, že obe automobilky majú nový druh motorov odskúšaný z pretekov cestovných automobilov či seriálu rely.
Po uplynulej sezóne urobilo vedenie F1 množstvo technických zmien, ktoré sa týkali vybavenia monopostov. Najzásadnejším rozdielom je zmena motorov. Doterajšie osemvalcové agregáty s objemom 2,4 litra nahradili "ekologické" motory so šiestimi valcami a objemom 1,6 litra.
"Je všeobecne známe, že naši konkurenti majú s novými motormi viac skúseností. Vieme, že dobehnúť ich náskok vo vývoji agregátov nebude ľahké. Ale na výzvu sme pripravení," uviedol Domenicali pre oficiálny web f1.com pred víkendovou VC Bahrajnu.
Ferrari zaostáva aj výsledkovo. Na prvých dvoch podujatiach dominoval Mercedes, ako-tak sa darilo aj Red Bullu, ktorého monoposty poháňajú motory Renault. Najlepším výsledkom stajne z Maranella sú zatiaľ dve štvrté miesta Fernanda Alonsa. Vo Ferrari sú zatiaľ spokojní s výkonmi Španiela i jeho tímového kolegu Fína Kimiho Räikkönena. Na zmenu v obsadení pilotov podľa Domenicaliho nie je dôvod. Ako však dodal, obaja potrebujú lepší stroj.
"Musí sa tak stať veľmi skoro. Obaja naši jazdci potrebujú technickú podporu. Fernando bol veľmi rýchly v Austrálii i Malajzii, Kimi potrebuje ešte nejaký čas, aby sa s novým monopostom zoznámil. Problém je vo formule, nie v jazdcoch," doplnil Domenicali.
Jeho šéf a majiteľ Ferrari Luca di Montezemolo sa podľa správ viacerých médií stretne v Bahrajne s prezidentom Medzinárodnej automobilovej federácie (FIA) Jeanom Todtom a šéfom F1 Berniem Ecclestoneom. Dôvodom stretnutia má byť návrh o zmene pravidla o predpísanom množstve paliva. Podľa Ferrari toto pravidlo robí preteky výsledkovo predvídateľnými.
FIA žiada rozpočtový strop, Todt hovorí o sume 150 miliónov eur
Medzinárodná automobilová federácia (FIA) žiada rozpočtový strop v F1. "Formula 1 je na jednotke intenzívnej starostlivosti. Obávam sa, že stratíme tímy. Mnohí volajú o pomoc a my ich musíme vypočuť," cituje agentúra dpa slová prezidenta FIA Jeana Todta.
Väčšina tímov nemá podľa jeho slov dostatočne kryté náklady. Do tejto chvíle snaženie o strop stroskotávalo na nesúhlase veľkých stajní. "Do konca júna musíme nájsť riešenie. Predpokladám sumu 150 miliónov eur," dodal 68-ročný funkcionár.
Od budúcej sezóny možno pribudne tím Američana Haasa
V budúcej sezóne by mohol do kolotoča F1 pribudnúť tím Američana Geneho Haasa. "Myslím, že by bol akceptovateľný," cituje agentúra dpa slová šéfa F1 Bernieho Ecclestona. "Majú peniaze. Otázkou je, či by ich aj investovali," dodal funkcionár. Podľa pravidiel môže mať F1 trinásť tímov, Američanov by bol dvanásty. Haas vlastní tím v sérii pretekov US-NASCAR.
Po uplynulej sezóne urobilo vedenie F1 množstvo technických zmien, ktoré sa týkali vybavenia monopostov. Najzásadnejším rozdielom je zmena motorov. Doterajšie osemvalcové agregáty s objemom 2,4 litra nahradili "ekologické" motory so šiestimi valcami a objemom 1,6 litra.
"Je všeobecne známe, že naši konkurenti majú s novými motormi viac skúseností. Vieme, že dobehnúť ich náskok vo vývoji agregátov nebude ľahké. Ale na výzvu sme pripravení," uviedol Domenicali pre oficiálny web f1.com pred víkendovou VC Bahrajnu.
Ferrari zaostáva aj výsledkovo. Na prvých dvoch podujatiach dominoval Mercedes, ako-tak sa darilo aj Red Bullu, ktorého monoposty poháňajú motory Renault. Najlepším výsledkom stajne z Maranella sú zatiaľ dve štvrté miesta Fernanda Alonsa. Vo Ferrari sú zatiaľ spokojní s výkonmi Španiela i jeho tímového kolegu Fína Kimiho Räikkönena. Na zmenu v obsadení pilotov podľa Domenicaliho nie je dôvod. Ako však dodal, obaja potrebujú lepší stroj.
"Musí sa tak stať veľmi skoro. Obaja naši jazdci potrebujú technickú podporu. Fernando bol veľmi rýchly v Austrálii i Malajzii, Kimi potrebuje ešte nejaký čas, aby sa s novým monopostom zoznámil. Problém je vo formule, nie v jazdcoch," doplnil Domenicali.
Jeho šéf a majiteľ Ferrari Luca di Montezemolo sa podľa správ viacerých médií stretne v Bahrajne s prezidentom Medzinárodnej automobilovej federácie (FIA) Jeanom Todtom a šéfom F1 Berniem Ecclestoneom. Dôvodom stretnutia má byť návrh o zmene pravidla o predpísanom množstve paliva. Podľa Ferrari toto pravidlo robí preteky výsledkovo predvídateľnými.
FIA žiada rozpočtový strop, Todt hovorí o sume 150 miliónov eur
Medzinárodná automobilová federácia (FIA) žiada rozpočtový strop v F1. "Formula 1 je na jednotke intenzívnej starostlivosti. Obávam sa, že stratíme tímy. Mnohí volajú o pomoc a my ich musíme vypočuť," cituje agentúra dpa slová prezidenta FIA Jeana Todta.
Väčšina tímov nemá podľa jeho slov dostatočne kryté náklady. Do tejto chvíle snaženie o strop stroskotávalo na nesúhlase veľkých stajní. "Do konca júna musíme nájsť riešenie. Predpokladám sumu 150 miliónov eur," dodal 68-ročný funkcionár.
Od budúcej sezóny možno pribudne tím Američana Haasa
V budúcej sezóne by mohol do kolotoča F1 pribudnúť tím Američana Geneho Haasa. "Myslím, že by bol akceptovateľný," cituje agentúra dpa slová šéfa F1 Bernieho Ecclestona. "Majú peniaze. Otázkou je, či by ich aj investovali," dodal funkcionár. Podľa pravidiel môže mať F1 trinásť tímov, Američanov by bol dvanásty. Haas vlastní tím v sérii pretekov US-NASCAR.