Podľa pôvodného znenia bolo "ktorýmkoľvek" pretekárom počas fázy safety car povolené predbehnúť bezpečnostné vozidlo a zaradiť sa na koniec poľa.
Autor TASR
Paríž 16. marca (TASR) - Medzinárodná automobilová federácia (FIA) v reakcii na kontroverznú minuloročnú VC Abú Zabí seriálu majstrovstiev sveta formuly 1 oznámila zmenu pravidiel. Ide o ich konkrétnejší výklad ohľadom jazdcov, ktorí sú počas výjazdu bezpečnostného vozidla o kolo pozadu.
Podľa pôvodného znenia bolo "ktorýmkoľvek" pretekárom počas fázy safety car povolené predbehnúť bezpečnostné vozidlo a zaradiť sa na koniec poľa. Zmena, ktorá nastala len niekoľko dní pred prvými pretekmi tejto sezóny, spočíva v zmene pojmu "ktorýmkoľvek" na "všetkým".
Pôvodné znenie umožnilo riaditeľovi pretekov v Abú Zabí Michaelovi Masimu dovoliť predbehnúť safety car len tým jazdcom, ktorí boli v závere medzi vedúcim Lewisom Hamiltonom (Mercedes) a druhým Maxom Verstappenom (Red Bull). Holanďan vďaka tomu stihol v záverečnom kole pretekov so súperom priamo bojovať o víťazstvo a tým pádom aj o majstrovský titul. Brit bol v značnej nevýhode, keďže bol na tvrdších a opotrebovanejších pneumatikách a súboj prehral.
Podľa britských médií budú musieť jazdci ostať počas pódiového ceremoniálu a rozhovorov po pretekoch plne oblečení vo svojich kombinézach, ktoré si zvykli vyzliekať od pása hore, a nesmú akýmkoľvek spôsobom porušovať pravidlá tzv. parc ferme - priestoru, v ktorom parkujú monoposty. Je to reakcia na pokutu pre Verstappena, ktorý sa na VC Brazílie dotýkal zadného krídla Hamiltonovho auta. FIA zaviedla aj nové bodovanie v skrátených pretekoch, v ktorých pretekári odjazdili 50 až 75 percent dĺžky (19-14-12-10-8-6-4-3-2-1).
Podľa pôvodného znenia bolo "ktorýmkoľvek" pretekárom počas fázy safety car povolené predbehnúť bezpečnostné vozidlo a zaradiť sa na koniec poľa. Zmena, ktorá nastala len niekoľko dní pred prvými pretekmi tejto sezóny, spočíva v zmene pojmu "ktorýmkoľvek" na "všetkým".
Pôvodné znenie umožnilo riaditeľovi pretekov v Abú Zabí Michaelovi Masimu dovoliť predbehnúť safety car len tým jazdcom, ktorí boli v závere medzi vedúcim Lewisom Hamiltonom (Mercedes) a druhým Maxom Verstappenom (Red Bull). Holanďan vďaka tomu stihol v záverečnom kole pretekov so súperom priamo bojovať o víťazstvo a tým pádom aj o majstrovský titul. Brit bol v značnej nevýhode, keďže bol na tvrdších a opotrebovanejších pneumatikách a súboj prehral.
Podľa britských médií budú musieť jazdci ostať počas pódiového ceremoniálu a rozhovorov po pretekoch plne oblečení vo svojich kombinézach, ktoré si zvykli vyzliekať od pása hore, a nesmú akýmkoľvek spôsobom porušovať pravidlá tzv. parc ferme - priestoru, v ktorom parkujú monoposty. Je to reakcia na pokutu pre Verstappena, ktorý sa na VC Brazílie dotýkal zadného krídla Hamiltonovho auta. FIA zaviedla aj nové bodovanie v skrátených pretekoch, v ktorých pretekári odjazdili 50 až 75 percent dĺžky (19-14-12-10-8-6-4-3-2-1).