Cieľom tohto projektu je pomôcť deťom z detských domovov adaptovať sa do nového prostredia a do reálneho života, podpora športu a zdravého životného štýlu, motivovať deti k pravidelnému športovaniu.
Autor OTS
Spišská Nová Ves 27. mája (OTS) - Denne dostávame množstvo informácii o tom, ktoré jedlo je zdravé a ktoré tak trochu menej. Ale všetci odborníci sa zhodujú v jednom: Pohyb a zdravý životný štýl je cestou k lepšiemu a šťastnejšiemu životu.
A práve preto v detských domovoch alebo teraz už v Centrách pre deti a rodiny existuje na Slovensku jeden úspešný projekt na rozvoj športu - Majstrovstvá Slovenska centier pre deti a rodiny vo futbale - Pohár Karola Poláka, ktorý organizuje občianske združenie Múdry pes a pán Ľubomír Dranga - predseda tohto občianskeho združenia - povedal o tomto projekte viac.
Tento rok to bude už neuveriteľný dvadsiaty ročník. S touto myšlienkou prišiel Karol Polák, skvelý športový komentátor, ktorý výrazne prispel k popularizácii futbalu na Slovensku. Občianske združenie Múdry pes spolu so Slovenským futbalovým zväzom a Ústredím práce, sociálnych vecí a rodiny podporuje pohybové aktivity u detí a futbal je pre deti z detských domovov veľmi dostupným športom.
Tak deti sú hravé, prirodzene sa radi pohybujú. Majú o futbal taký záujem?
"Áno a veľký. Futbalová súťaž Pohár Karola Poláka ja súčasťou projektu Grassroots, v ktorom Slovenský futbalový zväz podporuje futbal pre všetkých. Je to úžasná možnosť aj práve pre tieto deti ukázať svoje športové schopnosti. Na ihrisku sa stretávajú chlapci, ale aj dievčatá z celého Slovenska. Tešia sa na túto súťaž a motivuje ich k tomu, aby začali pravidelne športovať. A to je naším cieľom."
Aký je najbližší program?
"24. a 25. júna nás čaká na futbalovom ihrisku v Spišskej Novej Vsi finálový turnaj, v ktorom sa rozhodne, kto bude majster Slovenska pre rok 2024. Deti vybehnú na ihrisko v novej špeciálnej edícii dresov, ktoré práve pre 20. výročie tejto súťaže vyrobila spoločnosť GIVsport.
Musím poďakovať aj všetkým partnerom, rozhodcom, zdravotníkom a dobrovoľníkom, bez ktorých si túto súťaž už nevieme predstaviť."
Generálnym partnerom súťaže je spoločnosť Nestlé a hlavnými partnermi Nadácia EPH, nápoje XIXO a Lidl. Na projekt finančne alebo materiálne prispeli aj spoločnosti COTY, TISSOT, nadácia Allianz, Matyšák, nadácia Tubapack, AUTO-IMPEX, music1st, BUREL, nadácia SPP, SEDITA, dm drogerie markt, CK DAKA, nadácia ŽOS, kvasňovský&patners a Prvá stavebná sporiteľňa.
Mediálnym partnerom Pohára Karola Poláka je RTVS, TASR a denník Šport.
Foto: Múdry pes o. z.
A práve preto v detských domovoch alebo teraz už v Centrách pre deti a rodiny existuje na Slovensku jeden úspešný projekt na rozvoj športu - Majstrovstvá Slovenska centier pre deti a rodiny vo futbale - Pohár Karola Poláka, ktorý organizuje občianske združenie Múdry pes a pán Ľubomír Dranga - predseda tohto občianskeho združenia - povedal o tomto projekte viac.
Tento rok to bude už neuveriteľný dvadsiaty ročník. S touto myšlienkou prišiel Karol Polák, skvelý športový komentátor, ktorý výrazne prispel k popularizácii futbalu na Slovensku. Občianske združenie Múdry pes spolu so Slovenským futbalovým zväzom a Ústredím práce, sociálnych vecí a rodiny podporuje pohybové aktivity u detí a futbal je pre deti z detských domovov veľmi dostupným športom.
Tak deti sú hravé, prirodzene sa radi pohybujú. Majú o futbal taký záujem?
"Áno a veľký. Futbalová súťaž Pohár Karola Poláka ja súčasťou projektu Grassroots, v ktorom Slovenský futbalový zväz podporuje futbal pre všetkých. Je to úžasná možnosť aj práve pre tieto deti ukázať svoje športové schopnosti. Na ihrisku sa stretávajú chlapci, ale aj dievčatá z celého Slovenska. Tešia sa na túto súťaž a motivuje ich k tomu, aby začali pravidelne športovať. A to je naším cieľom."
Aký je najbližší program?
"24. a 25. júna nás čaká na futbalovom ihrisku v Spišskej Novej Vsi finálový turnaj, v ktorom sa rozhodne, kto bude majster Slovenska pre rok 2024. Deti vybehnú na ihrisko v novej špeciálnej edícii dresov, ktoré práve pre 20. výročie tejto súťaže vyrobila spoločnosť GIVsport.
Musím poďakovať aj všetkým partnerom, rozhodcom, zdravotníkom a dobrovoľníkom, bez ktorých si túto súťaž už nevieme predstaviť."
Generálnym partnerom súťaže je spoločnosť Nestlé a hlavnými partnermi Nadácia EPH, nápoje XIXO a Lidl. Na projekt finančne alebo materiálne prispeli aj spoločnosti COTY, TISSOT, nadácia Allianz, Matyšák, nadácia Tubapack, AUTO-IMPEX, music1st, BUREL, nadácia SPP, SEDITA, dm drogerie markt, CK DAKA, nadácia ŽOS, kvasňovský&patners a Prvá stavebná sporiteľňa.
Mediálnym partnerom Pohára Karola Poláka je RTVS, TASR a denník Šport.
Foto: Múdry pes o. z.