Ako TASR informoval hovorca mesta Prešov Michal Hudák, do verejnej súťaže sa zapojilo celkovo 16 grafických návrhov od 12 štúdií či jednotlivcov.
Autor TASR
Prešov 25. septembra (TASR) - Budúci prešovský štadión Futbal Tatran Aréna (FTA) má nové logo a celú vizuálnu identitu. Víťazný návrh vzišiel z verejnej súťaže ponúk od kreatívnych grafických štúdií a ateliérov, ktoré posudzovala porota zložená z odborníkov. Porotcovia sa nakoniec zhodli na návrhu Vladimíra a Jany Semanovcov.
Ako TASR informoval hovorca mesta Prešov Michal Hudák, do verejnej súťaže sa zapojilo celkovo 16 grafických návrhov od 12 štúdií či jednotlivcov. Nešlo pritom iba o navrhnutie loga, ale celej vizuálnej identity štadióna.
"Dobré logo, ktoré urobí pozitívny prvý dojem, je veľmi dôležité. Najmodernejší štadión v dejinách mesta však potrebuje aj návrh typografie, pravidlá používania vizuálnych prvkov, návrh na vzhľad informačného systému a podobne. Išlo o naozaj komplexné zadanie, ktoré bolo veľmi zložité posúdiť a nájsť na konci objektívne najlepší návrh," povedal konateľ FTA Rastislav Mochnacký.
Záujemcovia museli do súťaže dodať návrhy loga, farebnej palety a typografie. V rámci zadania mali pripraviť grafický návrh vstupeniek, vizitiek, orientačného informačného systému a webového sídla. Definovať bolo potrebné aj zakázané varianty používania a každý návrh musel obsahovať aj anglický variant.
Okrem Mochnackého ako predsedu poroty boli súčasťou hodnotiaceho tímu aj architekt Ľubomír Sakala, riaditeľ Krajskej galérie v Prešove Martin Kudla, grafický dizajnér Martin Kolčák a za mesto Prešov vedúci oddelenia komunikácie, marketingu a vzťahov s verejnosťou Daniel Šoltis. Poradným hlasom experta boli pri hodnotení hlavný architekt mesta Prešov Patrik Panda a výtvarný pedagóg Slavomír Capek.
"Rozhodovanie nebolo jednoduché, mali sme viacero kvalitných návrhov, preto ani hneď od začiatku nevznikla v porote jednoznačná zhoda iba nad jedným návrhom. V mnohých porota ocenila atribúty, ktoré zase možno pri iných návrhoch trochu chýbali. Postupnou detailnou analýzou a diskusiou porotcovia našli konsenzus pri víťaznom návrhu," uviedol Panda.
Hodnotenie prebiehalo v troch kolách, v ktorých porota postupne zužovala počet návrhov a udelila tri miesta. Ako povedal Hudák, napriek tomu, že prvý umiestnený ponúkol viacero funkčných použití a alternatív aplikácie loga, porota vo svojich záveroch vzniesla požiadavku 'na výtvarnú skratku a vizuálnu úpravu logotypu'.
"Najviac kritických podnetov smerovalo k logu na hlavnej fasáde novej budovy," dodal Hudák s tým, že ďalším krokom budú rokovania o možných úpravách detailov pre úspešnú aplikáciu loga v praxi.
Ako TASR informoval hovorca mesta Prešov Michal Hudák, do verejnej súťaže sa zapojilo celkovo 16 grafických návrhov od 12 štúdií či jednotlivcov. Nešlo pritom iba o navrhnutie loga, ale celej vizuálnej identity štadióna.
"Dobré logo, ktoré urobí pozitívny prvý dojem, je veľmi dôležité. Najmodernejší štadión v dejinách mesta však potrebuje aj návrh typografie, pravidlá používania vizuálnych prvkov, návrh na vzhľad informačného systému a podobne. Išlo o naozaj komplexné zadanie, ktoré bolo veľmi zložité posúdiť a nájsť na konci objektívne najlepší návrh," povedal konateľ FTA Rastislav Mochnacký.
Záujemcovia museli do súťaže dodať návrhy loga, farebnej palety a typografie. V rámci zadania mali pripraviť grafický návrh vstupeniek, vizitiek, orientačného informačného systému a webového sídla. Definovať bolo potrebné aj zakázané varianty používania a každý návrh musel obsahovať aj anglický variant.
Okrem Mochnackého ako predsedu poroty boli súčasťou hodnotiaceho tímu aj architekt Ľubomír Sakala, riaditeľ Krajskej galérie v Prešove Martin Kudla, grafický dizajnér Martin Kolčák a za mesto Prešov vedúci oddelenia komunikácie, marketingu a vzťahov s verejnosťou Daniel Šoltis. Poradným hlasom experta boli pri hodnotení hlavný architekt mesta Prešov Patrik Panda a výtvarný pedagóg Slavomír Capek.
"Rozhodovanie nebolo jednoduché, mali sme viacero kvalitných návrhov, preto ani hneď od začiatku nevznikla v porote jednoznačná zhoda iba nad jedným návrhom. V mnohých porota ocenila atribúty, ktoré zase možno pri iných návrhoch trochu chýbali. Postupnou detailnou analýzou a diskusiou porotcovia našli konsenzus pri víťaznom návrhu," uviedol Panda.
Hodnotenie prebiehalo v troch kolách, v ktorých porota postupne zužovala počet návrhov a udelila tri miesta. Ako povedal Hudák, napriek tomu, že prvý umiestnený ponúkol viacero funkčných použití a alternatív aplikácie loga, porota vo svojich záveroch vzniesla požiadavku 'na výtvarnú skratku a vizuálnu úpravu logotypu'.
"Najviac kritických podnetov smerovalo k logu na hlavnej fasáde novej budovy," dodal Hudák s tým, že ďalším krokom budú rokovania o možných úpravách detailov pre úspešnú aplikáciu loga v praxi.