A. Krajčoviech glosuje situáciu v F1.
Autor Anton Krajčoviech
S Ferrari je to tragické už nejaký čas, to čo však predvádzajú túto sezónu, je vrchol. Teda, dúfajme, že horšie to už nebude.
Postaviť pred minulou sezónou Sebastiana Vettela do pozície jednotky tímu bol logický krok. Štvornásobný majster sveta, ktorý je v seriáli od roku 2006, by mal byť kvalitnejším jazdcom ako mladý Leclerc, ktorý preteká rok a jeho maximom je šieste miesto.
Po pár pretekoch však bolo jasné, že Vettelova kríza z roku 2018 pokračuje a viac sa presadzuje Leclercova dravosť a rýchlosť (napriek tomu, že mladého Monačana občas privedie k nárazu do zvodidiel).
Vedenie však ďalej stavia na Vettelovi, Leclerc sa búri – tím v dôsledku zlej atmosféry robí chyby a prichádza o výsledky. Nakoniec to nedopadlo až tak zle, druhé miesto v pohári konšruktérov s tromi víťazstvami.
Koronakríza predĺžila zimnú prestávku z troch na sedem mesiacov. Kým väčšina tímov ju využila na oddych či zlepšovanie, Ferrari ju využilo na výrobu drámy.
Najprv dali Vettelovi zmluvu s podmienkami, ktoré nemohol prijať, potom ho vyhodili. Na jeho miesto pôjde pomerne mladý Carlos Sainz. Taliani pritom potrebujú niekoho, kto je silná osobnosť, kto svojim prístupom prekryje ich roztržitosť a prehnanú horlivosť. Potrebujú Schumachera, Laudu alebo Räikkonena. Namiesto toho budú mať dvoch mladých chalanov – jedného arogantného a druhého, ktorý strieda tím každé dva roky.
Ďalšia vec, ktorú Ferrari cez prestávku stihlo, je stratiť sekundu. Ich auto je na suchu pomalšie ako Mercedes za mokra.
Vettelovej psychike ukončenie zmluvy ani trochu nepomohlo a stále dostáva šmyk na počkanie. Leclercova arogancia vyvrcholila na včerajšej VC Štajerska, keď urobil na tímového kolegu v tretej zákrute pretekov zúfalý manéver, ktorý mohol skončiť len nehodou. Vyradil seba aj jeho.
A všetko podčiarkol šéf tímu Mattia Binotto, ktorý sa neplánuje s jazdcami rozprávať a nechce vyvodiť z incidentu zodpovednosť – namiesto toho hovorí o tom, ako musia ostať jednotní.
Ferrari je tradičný tím, F1 ho potrebuje a oni potrebujú F1. Mali by sa preto konečne zobudiť a začať s prístupom hodným najúspešnejšieho tímu v histórii tohto športu.
Postaviť pred minulou sezónou Sebastiana Vettela do pozície jednotky tímu bol logický krok. Štvornásobný majster sveta, ktorý je v seriáli od roku 2006, by mal byť kvalitnejším jazdcom ako mladý Leclerc, ktorý preteká rok a jeho maximom je šieste miesto.
Po pár pretekoch však bolo jasné, že Vettelova kríza z roku 2018 pokračuje a viac sa presadzuje Leclercova dravosť a rýchlosť (napriek tomu, že mladého Monačana občas privedie k nárazu do zvodidiel).
Vedenie však ďalej stavia na Vettelovi, Leclerc sa búri – tím v dôsledku zlej atmosféry robí chyby a prichádza o výsledky. Nakoniec to nedopadlo až tak zle, druhé miesto v pohári konšruktérov s tromi víťazstvami.
Zima a korona
Koronakríza predĺžila zimnú prestávku z troch na sedem mesiacov. Kým väčšina tímov ju využila na oddych či zlepšovanie, Ferrari ju využilo na výrobu drámy.
Najprv dali Vettelovi zmluvu s podmienkami, ktoré nemohol prijať, potom ho vyhodili. Na jeho miesto pôjde pomerne mladý Carlos Sainz. Taliani pritom potrebujú niekoho, kto je silná osobnosť, kto svojim prístupom prekryje ich roztržitosť a prehnanú horlivosť. Potrebujú Schumachera, Laudu alebo Räikkonena. Namiesto toho budú mať dvoch mladých chalanov – jedného arogantného a druhého, ktorý strieda tím každé dva roky.
Ďalšia vec, ktorú Ferrari cez prestávku stihlo, je stratiť sekundu. Ich auto je na suchu pomalšie ako Mercedes za mokra.
Rakúska tragikomédia
Vettelovej psychike ukončenie zmluvy ani trochu nepomohlo a stále dostáva šmyk na počkanie. Leclercova arogancia vyvrcholila na včerajšej VC Štajerska, keď urobil na tímového kolegu v tretej zákrute pretekov zúfalý manéver, ktorý mohol skončiť len nehodou. Vyradil seba aj jeho.
A všetko podčiarkol šéf tímu Mattia Binotto, ktorý sa neplánuje s jazdcami rozprávať a nechce vyvodiť z incidentu zodpovednosť – namiesto toho hovorí o tom, ako musia ostať jednotní.
Ferrari je tradičný tím, F1 ho potrebuje a oni potrebujú F1. Mali by sa preto konečne zobudiť a začať s prístupom hodným najúspešnejšieho tímu v histórii tohto športu.