Hamilton si tak vybojoval už štvrtú pole position na štarte pretekov v sezóne a 23. v kariére.
Autor TASR
,aktualizované Monza 8. septembra (TASR) -Brit Lewis Hamilton na McLarene sa stal víťazom kvalifikácie na Veľkú cenu Talianska automobilov F1 na okruhu v Monze.
Hamilton si tak vybojoval už štvrtú pole position na štarte pretekov v sezóne a 23. v kariére. Z druhého miesta odštartuje Veľkú cenu Talianska Hamiltonov tímový kolega Jenson Button a tretí sa na štartový rošt postaví Brazílčan Felipe Massa z domácej stajne Ferrari.
Štvrté miesto v kvalifikácii obsadil Brit Paul di Resta z tímu Force India, ktorý sa však kvôli výmene prevodovky posunie na štarte pretekov o päť miest dozadu. Talianskych tifosi nepotešil druhý jazdec tímu Ferrari a vedúci pretekár seriálu majstrovstiev sveta Španiel Fernando Alonso, ktorý skončil v kvalifikácii až na 10. mieste.
Tímy sa obávajú rastu nákladov v sezóne 2014
Vedenia tímov F1 sa obávajú, že nové pravidlá platné od roku 2014 výrazne zvýšia náklady motošportu.
Prezident Medzinárodnej automobilovej federácie (FIA) Jean Todt skonštatoval, že v prípade, ak náklady počas najbližších troch rokov neklesnú aspoň o 30 percent, hrozí odchod niekoľkých tímov zo seriálu MS.
V F1 sa od roku 2014 majú zmeniť motory – namiesto 2,4-litrových V8 majú byť 1,6-litrové V6. "Jasne sme povedali, že sa nechceme vrátiť do obdobia, keď boli motory mimoriadne drahé," povedala šéfka tímu Sauber Monisha Kaltenbornová. "Minulý rok v rámci okresávania nákladov a stanovenia ceny motorov náklady skutočne podstatne klesli. Nechcem sa s novým motorom vrátiť o tri kroky späť a vrátiť sa do bodu, kde sme boli pred pár rokmi."
Znižovanie nákladov privítal i Christian Horner z Red Bullu, ktorého potešil aj fakt, že tímy, ktoré vlastnia výrobcovia motorov, nemajú mimoriadnu výhodu. "Je dôležité, že motor nie je kľúčovým pri rozdiele výkonov jednotlivých tímov," mieni Horner. "Pre F1 by nebolo šťastné, ak by bol motor jediným faktorom, ktorý rozhodne. Problémom s nasadením nových technológií, ako majú byť v roku 2014 motory, je ich cena. Všetky nezávislé tímy by ju radi poznali a rovnako by chceli vedieť jej dopad. F1 nie je vhodný trh na zvyšovanie nákladov."
Hamilton si tak vybojoval už štvrtú pole position na štarte pretekov v sezóne a 23. v kariére. Z druhého miesta odštartuje Veľkú cenu Talianska Hamiltonov tímový kolega Jenson Button a tretí sa na štartový rošt postaví Brazílčan Felipe Massa z domácej stajne Ferrari.
Štvrté miesto v kvalifikácii obsadil Brit Paul di Resta z tímu Force India, ktorý sa však kvôli výmene prevodovky posunie na štarte pretekov o päť miest dozadu. Talianskych tifosi nepotešil druhý jazdec tímu Ferrari a vedúci pretekár seriálu majstrovstiev sveta Španiel Fernando Alonso, ktorý skončil v kvalifikácii až na 10. mieste.
Výsledky kvalifikácie VC Talianska:
1. Lewis Hamilton (V.Brit./McLaren) 1:24,010 min, 2. Jenson Button (V.Brit./McLaren) 1:24,133, 3. Felipe Massa (Braz./Ferrari) 1:24,247, 4. Paul Di Resta (V.Brit./Force India) 1:24,304, 5. Michael Schumacher (Nem./Mercedes) 1:24,540, 6. Sebastian Vettel (Nem./Red Bull) 1:24,802, 7. Nico Rosberg (Nem./Mercedes) 1:24,833, 8. Kimi Räikkönen (Fín./Lotus) 1:24,855, 9. Kamui Kobajaši (Jap./Sauber) 1:25,109, 10. Fernando Alonso (Šp./Ferrar), 11. Mark Webber (Aust./Red Bull), 12. Pastor Maldonado (Venez./Williams), 13. Sergio Perez (Mex./Sauber) 1:24,901, 14. Bruno Senna (Braz./Williams), 15. Daniel Ricciardo (Aust./Toro Rosso) 1:25,312, 16. Jerome d'Ambrosio (Belg./Lotus), 17. Jean-Eric Vergne (Fr./Toro Rosso), 18. Heikki Kovalainen (Fín./Caterham) 1:26,382, 19. Vitalij Petrov (Rus./Caterham), 20. Timo Glock (Nem./Marussia), 21. Charles Pic (Fr./Marussia), 22. Narain Karthikeyan (India/HRT), 23. Pedro de la Rosa (Šp./HRT), 24. Nico Hülkenberg (Nem./Force India)
1. Lewis Hamilton (V.Brit./McLaren) 1:24,010 min, 2. Jenson Button (V.Brit./McLaren) 1:24,133, 3. Felipe Massa (Braz./Ferrari) 1:24,247, 4. Paul Di Resta (V.Brit./Force India) 1:24,304, 5. Michael Schumacher (Nem./Mercedes) 1:24,540, 6. Sebastian Vettel (Nem./Red Bull) 1:24,802, 7. Nico Rosberg (Nem./Mercedes) 1:24,833, 8. Kimi Räikkönen (Fín./Lotus) 1:24,855, 9. Kamui Kobajaši (Jap./Sauber) 1:25,109, 10. Fernando Alonso (Šp./Ferrar), 11. Mark Webber (Aust./Red Bull), 12. Pastor Maldonado (Venez./Williams), 13. Sergio Perez (Mex./Sauber) 1:24,901, 14. Bruno Senna (Braz./Williams), 15. Daniel Ricciardo (Aust./Toro Rosso) 1:25,312, 16. Jerome d'Ambrosio (Belg./Lotus), 17. Jean-Eric Vergne (Fr./Toro Rosso), 18. Heikki Kovalainen (Fín./Caterham) 1:26,382, 19. Vitalij Petrov (Rus./Caterham), 20. Timo Glock (Nem./Marussia), 21. Charles Pic (Fr./Marussia), 22. Narain Karthikeyan (India/HRT), 23. Pedro de la Rosa (Šp./HRT), 24. Nico Hülkenberg (Nem./Force India)
Whitmarsh verí, že Hamilton ostane v McLarene
Šéf tímu McLaren Martin Whitmarsh verí, že britský jazdec Lewis Hamilton ostane v jeho tíme.
Pred víkendovou Veľkou cenou Talianska bol v centre špekulácií novinárov Hamilton a jeho možný odchod z McLarenu do Mercedesu po skončení sezóny.
Whitmarsh si však je istý, že 27-ročný Hamilton ostane v tíme, v ktorom pôsobí od svojich 13. rokov. "Médiá zaujímajú podobné špekulácie," povedal Whitmarsh. "Pracujem v F1 už dostatočne dlho, takže ma to neprekvapuje. Podobné správy vznikajú často možno zo zábavy. Dôležité je, že sa nimi nezaoberáme, nemíňame na ne svoj čas ani energiu. Koncentrujeme sa iba na svoju prácu. Lewis i jeho manažment mi predostreli svoje zámery. Tento víkend bude preňho dôležitý. Lewis sa chce vrátiť do boja o titul. Samozrejme, špekuláciám sa nevyhneme, no v Monze chceme odviesť dobrú prácu."
Šéf tímu McLaren Martin Whitmarsh verí, že britský jazdec Lewis Hamilton ostane v jeho tíme.
Pred víkendovou Veľkou cenou Talianska bol v centre špekulácií novinárov Hamilton a jeho možný odchod z McLarenu do Mercedesu po skončení sezóny.
Whitmarsh si však je istý, že 27-ročný Hamilton ostane v tíme, v ktorom pôsobí od svojich 13. rokov. "Médiá zaujímajú podobné špekulácie," povedal Whitmarsh. "Pracujem v F1 už dostatočne dlho, takže ma to neprekvapuje. Podobné správy vznikajú často možno zo zábavy. Dôležité je, že sa nimi nezaoberáme, nemíňame na ne svoj čas ani energiu. Koncentrujeme sa iba na svoju prácu. Lewis i jeho manažment mi predostreli svoje zámery. Tento víkend bude preňho dôležitý. Lewis sa chce vrátiť do boja o titul. Samozrejme, špekuláciám sa nevyhneme, no v Monze chceme odviesť dobrú prácu."
Tímy sa obávajú rastu nákladov v sezóne 2014
Vedenia tímov F1 sa obávajú, že nové pravidlá platné od roku 2014 výrazne zvýšia náklady motošportu.
Prezident Medzinárodnej automobilovej federácie (FIA) Jean Todt skonštatoval, že v prípade, ak náklady počas najbližších troch rokov neklesnú aspoň o 30 percent, hrozí odchod niekoľkých tímov zo seriálu MS.
V F1 sa od roku 2014 majú zmeniť motory – namiesto 2,4-litrových V8 majú byť 1,6-litrové V6. "Jasne sme povedali, že sa nechceme vrátiť do obdobia, keď boli motory mimoriadne drahé," povedala šéfka tímu Sauber Monisha Kaltenbornová. "Minulý rok v rámci okresávania nákladov a stanovenia ceny motorov náklady skutočne podstatne klesli. Nechcem sa s novým motorom vrátiť o tri kroky späť a vrátiť sa do bodu, kde sme boli pred pár rokmi."
Znižovanie nákladov privítal i Christian Horner z Red Bullu, ktorého potešil aj fakt, že tímy, ktoré vlastnia výrobcovia motorov, nemajú mimoriadnu výhodu. "Je dôležité, že motor nie je kľúčovým pri rozdiele výkonov jednotlivých tímov," mieni Horner. "Pre F1 by nebolo šťastné, ak by bol motor jediným faktorom, ktorý rozhodne. Problémom s nasadením nových technológií, ako majú byť v roku 2014 motory, je ich cena. Všetky nezávislé tímy by ju radi poznali a rovnako by chceli vedieť jej dopad. F1 nie je vhodný trh na zvyšovanie nákladov."