Jeho funkcia však nebude exekutívna a nebude sa podieľať na každodennom chode stajne.
Autor TASR
Londýn 26. novembra (TASR) - Majster sveta z roku 1978 Mario Andretti bude pôsobiť v predstavenstve nového tímu F1 GM/Cadillac, ktorý by mal do prestížneho seriálu pribudnúť v roku 2026. Jeho funkcia však nebude exekutívna a nebude sa podieľať na každodennom chode stajne.
"Budem ponúkať rady, inšpiráciu a priateľstvo, kdekoľvek budem môcť," uviedol 84-ročný Mario Andretti k svojmu zapojeniu sa do nového tímu s tým, že bude mimo každodenných operácií, ale vždy pripravený pomôcť. "Formula 1 bola moja prvá láska a teraz, o 70 rokov neskôr, je paddock stále mojím šťastným miestom. Musím sa uštipnúť, aby som sa uistil, že sa mi to nesníva. Som viac ako šťastný," uviedol podľa DPA.
Vedenie F1 v pondelok informovalo, že dosiahlo zásadnú dohodu s americkou automobilkou General Motors (GM) o podpore uvedenia GM/Cadillac ako v poradí jedenásteho tímu v seriáli od roku 2026. Ešte v januári toho roka pritom nesúhlasilo so vstupom stajne Andretti, ktorého protagonistom bol Michael Andretti, syn Maria Andrettiho. Ten sa však v októbri vzdal svojich výkonných funkcií vo svojej spoločnosti.
V súvislosti so zapojením General Motors ako výrobcu motorov v F1 sa naďalej spomína rok 2028, dovtedy by značka Cadillac mala podľa AFP používať motory Ferrari.
"Budem ponúkať rady, inšpiráciu a priateľstvo, kdekoľvek budem môcť," uviedol 84-ročný Mario Andretti k svojmu zapojeniu sa do nového tímu s tým, že bude mimo každodenných operácií, ale vždy pripravený pomôcť. "Formula 1 bola moja prvá láska a teraz, o 70 rokov neskôr, je paddock stále mojím šťastným miestom. Musím sa uštipnúť, aby som sa uistil, že sa mi to nesníva. Som viac ako šťastný," uviedol podľa DPA.
Vedenie F1 v pondelok informovalo, že dosiahlo zásadnú dohodu s americkou automobilkou General Motors (GM) o podpore uvedenia GM/Cadillac ako v poradí jedenásteho tímu v seriáli od roku 2026. Ešte v januári toho roka pritom nesúhlasilo so vstupom stajne Andretti, ktorého protagonistom bol Michael Andretti, syn Maria Andrettiho. Ten sa však v októbri vzdal svojich výkonných funkcií vo svojej spoločnosti.
V súvislosti so zapojením General Motors ako výrobcu motorov v F1 sa naďalej spomína rok 2028, dovtedy by značka Cadillac mala podľa AFP používať motory Ferrari.