Majstrovstvá Európy v leteckej navigácii sa konajú každé dva roky.
Autor TASR
Slávnica 7. augusta (TASR) – Záverečnou treťou etapou v stredu na letisku v Slávnici v Ilavskom okrese pokračujú 9. FAI majstrovstvá Európy (ME) v leteckej navigácii.
Po dvoch dňoch spĺňajú v kategórii unlimited úlohu favoritov Poliaci, Česi a Francúzi, v kategórii advanced, ktorá má na ME premiéru, sa v popredí držia aj slovenské posádky.
"Máme tu 37 posádok z 13 štátov Európy. Tento rok sa prvý raz lieta na ME kategória advanced, je to kategória pre nových pilotov, ktorí sa začínajú venovať tomuto druhu súťaže. V kategórii unlimited lietajú skúsení piloti a navigátori, ktorí absolvovali už niekoľko podobných podujatí," povedal pre TASR riaditeľ majstrovstiev Ján Chudý.
Zadanie na let dostane posádka v obálke
Posádka zložená z pilota a navigátora dostane v obálke zadanie na let. Navigátor má pol hodinu (v kategórii unlimited 20 minút) na nakreslenie súťažnej mapy, podľa ktorej pilot v stanovenom časovom limite letí. K dispozícii majú tiež fotografie otočných bodov a objektov po trati, ktoré musia piloti nájsť zaznamenať do mapy. "Po navigačnom lete musia piloti pristáť do 10 metrov širokého a 50 metrov dlhého pristávacieho pásma. Ideálne je pristátie na takzvanú nulu, každá odchýlka kladným či záporným smerom je penalizovaná," priblížil Chudý s tým, že všetky navigačné prístroje v lietadlách sú zaplombované, používať môžu iba porovnávaciu navigáciu pilota.
Majstrovstvá Európy v leteckej navigácii organizuje z poverenia Medzinárodnej leteckej organizácie FAI Aeroklub Dubnica nad Váhom na letisku v Slávnici. ME sa konajú každé dva roky. Súťažné lety sa začali v pondelok (6. 8.), leteckú časť majstrovstiev ukončia dnes, oficiálne výsledky budú známe vo štvrtok (8. 8.), kedy je na programe aj slávnostné vyhodnotenie majstrovstiev.
Po dvoch dňoch spĺňajú v kategórii unlimited úlohu favoritov Poliaci, Česi a Francúzi, v kategórii advanced, ktorá má na ME premiéru, sa v popredí držia aj slovenské posádky.
"Máme tu 37 posádok z 13 štátov Európy. Tento rok sa prvý raz lieta na ME kategória advanced, je to kategória pre nových pilotov, ktorí sa začínajú venovať tomuto druhu súťaže. V kategórii unlimited lietajú skúsení piloti a navigátori, ktorí absolvovali už niekoľko podobných podujatí," povedal pre TASR riaditeľ majstrovstiev Ján Chudý.
Zadanie na let dostane posádka v obálke
Posádka zložená z pilota a navigátora dostane v obálke zadanie na let. Navigátor má pol hodinu (v kategórii unlimited 20 minút) na nakreslenie súťažnej mapy, podľa ktorej pilot v stanovenom časovom limite letí. K dispozícii majú tiež fotografie otočných bodov a objektov po trati, ktoré musia piloti nájsť zaznamenať do mapy. "Po navigačnom lete musia piloti pristáť do 10 metrov širokého a 50 metrov dlhého pristávacieho pásma. Ideálne je pristátie na takzvanú nulu, každá odchýlka kladným či záporným smerom je penalizovaná," priblížil Chudý s tým, že všetky navigačné prístroje v lietadlách sú zaplombované, používať môžu iba porovnávaciu navigáciu pilota.
Majstrovstvá Európy v leteckej navigácii organizuje z poverenia Medzinárodnej leteckej organizácie FAI Aeroklub Dubnica nad Váhom na letisku v Slávnici. ME sa konajú každé dva roky. Súťažné lety sa začali v pondelok (6. 8.), leteckú časť majstrovstiev ukončia dnes, oficiálne výsledky budú známe vo štvrtok (8. 8.), kedy je na programe aj slávnostné vyhodnotenie majstrovstiev.