Štyridsaťpäťročný Francúz potvrdil, že dohody o partnerstve sú na dobrej ceste. Od začiatku roka pribudlo k hrám 22 nových sponzorov.
Autor TASR
Paríž 18. júla (TASR) - Manipulačný rozpočet budúcoročných olympijských hier v Paríži je pod kontrolou. V utorok to uviedol prezident organizačného výboru hier a bývalý olympijský víťaz Tony Estanguet.
Štyridsaťpäťročný Francúz potvrdil, že dohody o partnerstve sú na dobrej ceste. Od začiatku roka pribudlo k hrám 22 nových sponzorov. "Len nedávno sme prekonali hranicu jednej miliardy eur v zabezpečených príjmoch od našich partnerov. Toto je bezprecedentné. Je to zrejme prvýkrát, čo športové podujatie vo Francúzsku vyzbieralo toľko peňazí od spoločností a partnerstiev," citovala Estangueta agentúra AP.
Estanguet trval na tom, aby bolo 96 percent rozpočtu financovaných zo súkromného sektora. Ten zahŕňa financie Medzinárodného olympijského výboru (MOV), partnerských spoločností i predajní vstupeniek a licencií. Cieľom organizátorov je podľa Francúza zabezpečiť do konca roka 92 percent rozpočtu. "Pokračujeme s nadšením a pokojom v snahe dosiahnuť tento cieľ," dodal Estanguet. Darí sa aj v predaji vstupeniek, záujemcovia si doteraz kúpili 6,8 milióna lístkov.
Organizátori ešte rokujú o partnerskej zmluve so spoločnosťou LVMH, ktorá združuje luxusné značky ako Louis Vitton, Moët & Chandon, Hennessy, Tiffany & Co. či Dior. Výbor má zatiaľ k dispozícii manipulačný rozpočet približne 4,4 miliardy eur, celkový rozpočet hier, vrátane nákladov na výstavbu a renováciu priestorov, je 8 miliárd eur.
Štyridsaťpäťročný Francúz potvrdil, že dohody o partnerstve sú na dobrej ceste. Od začiatku roka pribudlo k hrám 22 nových sponzorov. "Len nedávno sme prekonali hranicu jednej miliardy eur v zabezpečených príjmoch od našich partnerov. Toto je bezprecedentné. Je to zrejme prvýkrát, čo športové podujatie vo Francúzsku vyzbieralo toľko peňazí od spoločností a partnerstiev," citovala Estangueta agentúra AP.
Estanguet trval na tom, aby bolo 96 percent rozpočtu financovaných zo súkromného sektora. Ten zahŕňa financie Medzinárodného olympijského výboru (MOV), partnerských spoločností i predajní vstupeniek a licencií. Cieľom organizátorov je podľa Francúza zabezpečiť do konca roka 92 percent rozpočtu. "Pokračujeme s nadšením a pokojom v snahe dosiahnuť tento cieľ," dodal Estanguet. Darí sa aj v predaji vstupeniek, záujemcovia si doteraz kúpili 6,8 milióna lístkov.
Organizátori ešte rokujú o partnerskej zmluve so spoločnosťou LVMH, ktorá združuje luxusné značky ako Louis Vitton, Moët & Chandon, Hennessy, Tiffany & Co. či Dior. Výbor má zatiaľ k dispozícii manipulačný rozpočet približne 4,4 miliardy eur, celkový rozpočet hier, vrátane nákladov na výstavbu a renováciu priestorov, je 8 miliárd eur.