Otázka zvýšenej ochrany zdravia pilotov sa objavila po viacerých vážnych, ba dokonca smrteľných nehodách pilotov.
Autor TASR
Berlín 4. septembra (TASR) - Hromadná nehoda na začiatku nedeľňajšej VC Belgicka otvorila otázku potreby väčšej ochrany pilotov F1. Riešením by mohli byť uzavreté kokpity.
"Jednoznačne treba urobiť niečo pre ochranu pretekárov. Hlavy pilotov sú v moderných kokpitoch vystavené veľkému nebezpečenstvu," povedal bývalý jazdec McLarenu David Coulthard. "Nie som si však istý, či zatvorené kokpity sú tým najlepším riešením."
Aj podľa technického riaditeľa stajne McLaren Paddyho Lowea sú zmeny nevyhnutné a mohli by byť zavedená už v roku 2014.
Otázka zvýšenej ochrany zdravia pilotov sa objavila po viacerých vážnych, ba dokonca smrteľných nehodách pilotov.
V roku 2009 zomrel pretekár seriálu F2 Henry Surttes po tom, čo ho do hlavy zasiahlo odtrhnuté koleso jedného z jeho súperov a v bezvedomí narazil do bariér.
V tom istom roku jazdec stajne F1 Ferrari Felipe Massa utrpel fraktúru lebky po zásahu pružinou z Barrichelovho auta a strávil niekoľko dní v nemocnici.
"Jednoznačne treba urobiť niečo pre ochranu pretekárov. Hlavy pilotov sú v moderných kokpitoch vystavené veľkému nebezpečenstvu," povedal bývalý jazdec McLarenu David Coulthard. "Nie som si však istý, či zatvorené kokpity sú tým najlepším riešením."
Aj podľa technického riaditeľa stajne McLaren Paddyho Lowea sú zmeny nevyhnutné a mohli by byť zavedená už v roku 2014.
Otázka zvýšenej ochrany zdravia pilotov sa objavila po viacerých vážnych, ba dokonca smrteľných nehodách pilotov.
V roku 2009 zomrel pretekár seriálu F2 Henry Surttes po tom, čo ho do hlavy zasiahlo odtrhnuté koleso jedného z jeho súperov a v bezvedomí narazil do bariér.
V tom istom roku jazdec stajne F1 Ferrari Felipe Massa utrpel fraktúru lebky po zásahu pružinou z Barrichelovho auta a strávil niekoľko dní v nemocnici.