Saganova podpora dodala Čechovej iniciatíve ešte väčší význam a zaistila širšie mediálne pokrytie.
Autor TASR
Praha 10. októbra (TASR) - Trojnásobný majster sveta Peter Sagan sa pripojil k iniciatíve "1,5 metra" českého cyklistu Romana Kreuzigera. Jej cieľom je dosiahnuť, aby politici schválili zákonnú povinnosť pre šoférov dodržať spomenutú vzdialenosť pri predbiehaní cyklistu na vozovke.
Kreuziger sa snaží do stredoeurópskych pomerov priniesť prvok, ktorý už platí v Španielsku, kde pravidelne trénuje. Saganova podpora dodala Čechovej iniciatíve ešte väčší význam a zaistila širšie mediálne pokrytie. "Ako cyklistický profesionál najazdím na ceste každý rok 10.000 km. Je logické, že sa chcem starať o bezpečnosť seba, aj kohokoľvek iného," vysvetlil Sagan v rozhovore pre iDnes príčinu, prečo sa z jazdca tímu Bora-Hansgrohe stal bojovník za bezpečnosť na cestách.
"Na cestách jazdí oveľa viac áut ako pred 30 rokmi, zároveň stúpa aj počet rekreačných cyklistov a všetci sa delia o stále rovnako široké cesty. Pokiaľ nepristúpime k zmene myslenia, bude sa diať stále viac nehôd," pokračoval.
Nápady, ako situáciu zlepšiť, pritom existujú. "Treba sa pozrieť, čo funguje v krajinách ako je Dánsko a Holandsko. Budovať čo najviac samostatných cyklistických pruhov a fyzicky oddeliť cyklistov od automobilov," povedal Sagan.
Kreuziger sa snaží do stredoeurópskych pomerov priniesť prvok, ktorý už platí v Španielsku, kde pravidelne trénuje. Saganova podpora dodala Čechovej iniciatíve ešte väčší význam a zaistila širšie mediálne pokrytie. "Ako cyklistický profesionál najazdím na ceste každý rok 10.000 km. Je logické, že sa chcem starať o bezpečnosť seba, aj kohokoľvek iného," vysvetlil Sagan v rozhovore pre iDnes príčinu, prečo sa z jazdca tímu Bora-Hansgrohe stal bojovník za bezpečnosť na cestách.
"Na cestách jazdí oveľa viac áut ako pred 30 rokmi, zároveň stúpa aj počet rekreačných cyklistov a všetci sa delia o stále rovnako široké cesty. Pokiaľ nepristúpime k zmene myslenia, bude sa diať stále viac nehôd," pokračoval.
Nápady, ako situáciu zlepšiť, pritom existujú. "Treba sa pozrieť, čo funguje v krajinách ako je Dánsko a Holandsko. Budovať čo najviac samostatných cyklistických pruhov a fyzicky oddeliť cyklistov od automobilov," povedal Sagan.