V tíme Reiter Engineering (Lamborghini Gallardo) tak nahradí českého pretekára Tomáša Engeho, ktorý má v súčasnosti pozastavenú činnosť po pozitívnej dopingovej kontrole.
Autor TASR
Bratislava 3. júla (TASR) - Najúspešnejší slovenský okruhový pretekár Štefan Rosina prestupuje od pretekov na portugalskom okruhu Portimao (6.-8. júla) do najvyššej série kapotovaných vozidiel – majstrovstiev sveta FIA GT1. V tíme Reiter Engineering (Lamborghini Gallardo) tak nahradí českého pretekára Tomáša Engeho, ktorý má v súčasnosti pozastavenú činnosť po pozitívnej dopingovej kontrole na pretekoch v Navarre. V tomto roku Rosina súťaží v seriáli ADAC GT Masters a preteky GT1 už absolvoval predvlani v Brne i na nedávnom podujatí na okruhu Slovakia Ring. Rosina sa tak stane prvým slovenským pretekárom, ktorý bude reprezentovať v najvyššej lige seriálov organizovaných pod hlavičkou FIA, do ktorých patrí napríklad Formula 1 či majstrovstvá sveta v rely (WRC).
"Osobne som veľmi spokojný a prekvapený," povedal na margo svojho štartu vo FIA GT1 Štefan Rosina. "Už na tlačovej konferencii na začiatku roka som na otázku o GT1 jednému z novinárov odpovedal, že ja sa do ničoho nehrniem a budem jazdiť v tomto šampionáte jedine vtedy, ak by mal o to záujem nejaký tím. Toto sa aj stalo a je to ako zázrak, pretože svoj angažmán v Porsche Supercupe som ukončil neplánovane už počas pretekárskeho víkendu v Barcelone, nakoľko som nebol spokojný s prípravou auta v tíme. Už odmietam hrať niekde druhé husle a tým pádom mám priestor venovať sa GT1. Všetko sa to zbehlo náhodne. Jediné negatívum na tom je, že nahrádzam Tomáša Engeho. Toho si totiž vážim zo všetkých pretekárov najviac a jeho rýchla a profesionálna jazda bola to, čo som sa vždy chcel naučiť. Verím, že čím skôr dostane okruhovú licenciu naspäť a otázka dopingu, ktorý – ako sám povedal – bol spôsobený liekmi, sa čím skôr vyrieši," dodal pre Race Pro Media.
Ako ďalej povedal, sám je zvedavý ako mu to v pretekoch FIA GT1 pôjde. "Počas hodinových pretekov sa budeme striedať s princom Albertom von Thurn und Taxis. Je to však najvyššia liga GT pretekov na svete a tým pádom sa výsledky vždy robia o to ťažšie, keď človek bojuje s celým štartovým poľom, a nie v podtriede celkovej klasifikácie. Absolvovať preteky na okruhoch v Indii alebo Rusku bude určite zážitkom, preto by som sa chcel poďakovať všetkým, ktorí mi v mojej kariére pomáhali. Pamätám si, ako som v štrnástich sadol prvýkrát do pretekárskej Fiesty a teraz, keď mám 24 rokov, je o mňa záujem v majstrovstvách FIA GT1."
Šampionát FIA GT1 by mal po Portugalsku ešte zamieriť do Číny (Peking a Ordos), Ruska (mestský okruh v Moskve) a Indie (okruh F1 Buddh).
"Osobne som veľmi spokojný a prekvapený," povedal na margo svojho štartu vo FIA GT1 Štefan Rosina. "Už na tlačovej konferencii na začiatku roka som na otázku o GT1 jednému z novinárov odpovedal, že ja sa do ničoho nehrniem a budem jazdiť v tomto šampionáte jedine vtedy, ak by mal o to záujem nejaký tím. Toto sa aj stalo a je to ako zázrak, pretože svoj angažmán v Porsche Supercupe som ukončil neplánovane už počas pretekárskeho víkendu v Barcelone, nakoľko som nebol spokojný s prípravou auta v tíme. Už odmietam hrať niekde druhé husle a tým pádom mám priestor venovať sa GT1. Všetko sa to zbehlo náhodne. Jediné negatívum na tom je, že nahrádzam Tomáša Engeho. Toho si totiž vážim zo všetkých pretekárov najviac a jeho rýchla a profesionálna jazda bola to, čo som sa vždy chcel naučiť. Verím, že čím skôr dostane okruhovú licenciu naspäť a otázka dopingu, ktorý – ako sám povedal – bol spôsobený liekmi, sa čím skôr vyrieši," dodal pre Race Pro Media.
Ako ďalej povedal, sám je zvedavý ako mu to v pretekoch FIA GT1 pôjde. "Počas hodinových pretekov sa budeme striedať s princom Albertom von Thurn und Taxis. Je to však najvyššia liga GT pretekov na svete a tým pádom sa výsledky vždy robia o to ťažšie, keď človek bojuje s celým štartovým poľom, a nie v podtriede celkovej klasifikácie. Absolvovať preteky na okruhoch v Indii alebo Rusku bude určite zážitkom, preto by som sa chcel poďakovať všetkým, ktorí mi v mojej kariére pomáhali. Pamätám si, ako som v štrnástich sadol prvýkrát do pretekárskej Fiesty a teraz, keď mám 24 rokov, je o mňa záujem v majstrovstvách FIA GT1."
Šampionát FIA GT1 by mal po Portugalsku ešte zamieriť do Číny (Peking a Ordos), Ruska (mestský okruh v Moskve) a Indie (okruh F1 Buddh).