Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 26. november 2024Meniny má Kornel
< sekcia Šport

Tím ARC dokončil Le Mans 46., Konôpka ďakoval mechanikom

Na snímke slovenský pretekár Miro Konôpka s pretekárskym špeciálom skupiny LM P2 Ligier JSP 217 - Gibson. Foto: TASR/Martin Baumann

Zo 60 štartujúcich sa cieľa nedočkalo jedenásť automobilov.


Le Mans 18. júna (TASR) - Tím ARC Bratislava dokončil premiérovú účasť slovenských farieb na vytrvalostných motoristických pretekoch 24 hodín Le Mans na 46. priečke celkovej klasifikácie. Trojica Miroslav Konôpka, Konstantins Calko z Lotyšska a Holanďan Rik Breukers na prototype kategórie LMP2 Ligier JSP217 - Gibson sa po počiatočných technických problémoch odlepila z chvosta poľa a odsunula za seba tri posádky vrátane jednej LMP2.

"V každom prípade to je vďaka mechanikom. Viac to bol ich boj než nás jazdcov. Mali sme dosť veľa technických problémov, nevzdali to, dreli, nespali, sú rozbití. Sme tam, aj my sme to dokázali. Keď som videl šachovnicovú vlajku, premietli sa mi všetky roky úsilia. Som pyšný Slovák, plačem, som šťastný. Najťažšie to bolo po úvodnej hodine, keď sa pokazil prvý alternátor. Nabrali sme manko hodinu a niečo, boli sme na poslednom mieste. Akékoľvek iné preteky by som zabalil, potom to už v princípe bolo dobré. Bez ťažkostí by to vyšlo medzi pätnástou a dvadsiatou pozíciou, je zbytočné rozprávať o tom. Nečakal som, že môže byť toľko problémov, na druhej strane, nehavarovali sme. Konstantins sa dvakrát otočil a minul zvodidlá o kúsok. Tentoraz sklamal výrobca," zhodnotil majiteľ slovenského tímu a pilot v jednej osobe Konôpka.

"Som naozaj nadšený. Je to bláznivý moment, na ktorý som čakal šestnásť rokov. Je úžasné preťať cieľovú čiaru. Najťažším momentom boli celé preteky. Ráno bolo náročné, spal som len hodinu a bolo horúco," uviedol Calko.

Celkovým víťazom sa stalo Porsche 919 Hybrid s číslom 2, za volantom ktorého sa striedali Nemec Timo Bernhard, Earl Bamber a Brendon Hartley z Nového Zélandu. Nemecká značka dosiahla tretí celkový triumf na najslávnejšom vytrvalostnom podujatí za sebou a rekordný devätnásty v histórii. Bamber a Bernhard si pripísali druhé víťazstvo v kariére, Hartley prvé. Dvaja Novozélanďania sa postavili na pódium prvýkrát od roku 1966.

Zo 60 štartujúcich sa cieľa nedočkalo jedenásť automobilov. Zo šiestich prototypov kráľovskej kategórie LMP1 finišovali iba dva, takže druhé i tretie miesto celkového poradia pripadlo prototypom LMP2. Tím Jackie Chan DC Racing s číslom 38 sa umiestnil pred Vaillante Rebellion 13. V kategórii LMGTE Pro uspel Aston Martin Racing 97, medzi amatérskymi automobilmi LMGTE Am sa radoval JMW Motorsport 84 na Ferrari.

Ďalšia športová tragédia v LMP1 postihla Toyotu. Japonská automobilka sa o prvenstvo s prestávkami pokúša už vyše tridsať rokov. Po tom, ako ju vlani zradila technika na vedúcej pozícii v nájazde do posledného kola, tentoraz ju odstúpenia postihli už skôr. Nedokončili posádky s číslom 7 ani 9, pričom sedmička štartovala z pole position a Kamui Kobajaši v kvalifikácii výrazne prekonal najlepší čas okruhu. Do cieľa došla jedine osmička, ktorá tak obsadila druhú priečku vo svojej kategórii.

Tento rok zavítalo na okruh La Sarthe 258.500 divákov.

Výsledky 24 hodín Le Mans 2017:
1. Porsche LMP Team 2 (Timo Bernhard/Nem., Earl Bamber/N. Zél., Brendon Hartley/N. Zél.) Porsche 919 Hybrid 367 kôl, 2. Jackie Chan DC Racing 38 (Ho-Pin Tung/Hol., Thomas Laurent/Fr., Oliver Jarvis/V. Brit.) Oreca 07 - Gibson +1 kolo - víťaz LMP2, 3. Vaillante Rebellion 13 (Nelson Piquet/Braz., David Heinemeier-Hansson/Dán., Mathias Beche/Švaj.) Oreca 07 - Gibson +3 kolá, ... 18. Aston Martin Racing 97 (Darren Turner, Jonathan Adam/obaja V. Brit., Daniel Serra/Braz.) Aston Martin Vantage +27 kôl a 9,308 s - víťaz LMGTE Pro, 27. JMW Motorsport 84 (Robert Smith, William Stevens/V. Brit., Dries Vanthoor/Belg.) Ferrari 488 GTE +34 kôl - víťaz LMGTE Am, ... 46. ARC BRATISLAVA 49 (Miroslav KONÔPKA/SR, Konstantins Calko/Lot., Rik Breukers/Hol.) Ligier JSP217 - Gibson) +53 kôl a 1:47,051 min

Najrýchlejšie kolo: 3:18,604 min - Sébastien Buemi (Švaj./Toyota TS050 - Hybrid/330. kolo)