Najnáročnejšiu púštnu rely na svete v Saudskej Arábii budú zdolávať na automobile Mitsubishi Pajero 3000 L141G spolu s asistenčným vozidlom Torsus Terrastorm.
Autor TASR
Bratislava 26. novembra (TASR) - Po tretí raz vo svojej kariére budú na Rely Dakar (od 3. - do 17. januára 2025) štartovať slovenskí pretekári Juraj Ulrich (pilot) a Ľuboš Schwarzbacher (navigátor). Najnáročnejšiu púštnu rely na svete v Saudskej Arábii budú zdolávať na automobile Mitsubishi Pajero 3000 L141G spolu s asistenčným vozidlom Torsus Terrastorm.
Mechanici budú Tomáš Augustín a Jaroslav Čechvala. "Očakávania sú vždy rovnaké - radi by sme došli do cieľa, to je najdôležitejšie a umiestili sa o niečo lepšie ako v predchádzajúcich ročníkoch, kedy nás sprevádzali technické problémy s prevodovkou a tesnením," uviedol Schwarzbacher na tlačovej konferencii v Bratislave. "Verím, že v tomto roku nás ani jedno ani druhé nestretne a že nás nestretne niečo tretie, doteraz neznáme. Rely pôjdeme na tom istom - mierne upravenom Mitsubishi Pajero. Sprievodné vozidlo je plné náhradných súčiastok vrátene sady pneumatík pre prípad, že by sme niektorú na aute prerazili. Najnáročnejšia pre nás bude v kategórii Dakar Classic pravidelná jazda, pričom tempo nie je pomalé. Akonáhle sa stane nejaký incident, malé zaváhanie, keď zle odbočíme alebo zapadneme do piesku, nedajbože máme defekt, to všetko sú stratené minúty, po ktorých na každom prejazdnom bode dostávame trestné minúty. Potom treba ísť na plný plyn, aby sa strata podarila dobehnúť, čo sa nie vždy podarí," dodal navigátor Ulricha.
Automobily a sprievodnú batožinu naloží slovenská posádka Dakar Teamu vo štvrtok 28. novembra v španielskom prístave Barcelona. "Kategória Dakar Classic je najlacnejšia verzia, ako sa dostať na Dakar, aj keď štartovné je šialené," uviedol Ulrich a dodal: "Stálo nás to 45.000 eur, z toho za súťažné auto sme zaplatili 18.500 eur."
Kategóriu Dakar Classic tvoria autá vyrobené do roku 2004, akoby historické autá, ale musí ísť o vozidlo, ktoré má historicky niečo spoločné s Dakarom. "Musí ísť o model, ktorý už niekedy na Dakare štartoval," poznamenal Ulrich.
V poradí 47. ročník prestížneho podujatia bude šiesty v rade, ktorý sa uskutoční v Saudskej Arábii. Odštartuje v meste Biša, cieľ je v Shubaytahu.
Mechanici budú Tomáš Augustín a Jaroslav Čechvala. "Očakávania sú vždy rovnaké - radi by sme došli do cieľa, to je najdôležitejšie a umiestili sa o niečo lepšie ako v predchádzajúcich ročníkoch, kedy nás sprevádzali technické problémy s prevodovkou a tesnením," uviedol Schwarzbacher na tlačovej konferencii v Bratislave. "Verím, že v tomto roku nás ani jedno ani druhé nestretne a že nás nestretne niečo tretie, doteraz neznáme. Rely pôjdeme na tom istom - mierne upravenom Mitsubishi Pajero. Sprievodné vozidlo je plné náhradných súčiastok vrátene sady pneumatík pre prípad, že by sme niektorú na aute prerazili. Najnáročnejšia pre nás bude v kategórii Dakar Classic pravidelná jazda, pričom tempo nie je pomalé. Akonáhle sa stane nejaký incident, malé zaváhanie, keď zle odbočíme alebo zapadneme do piesku, nedajbože máme defekt, to všetko sú stratené minúty, po ktorých na každom prejazdnom bode dostávame trestné minúty. Potom treba ísť na plný plyn, aby sa strata podarila dobehnúť, čo sa nie vždy podarí," dodal navigátor Ulricha.
Automobily a sprievodnú batožinu naloží slovenská posádka Dakar Teamu vo štvrtok 28. novembra v španielskom prístave Barcelona. "Kategória Dakar Classic je najlacnejšia verzia, ako sa dostať na Dakar, aj keď štartovné je šialené," uviedol Ulrich a dodal: "Stálo nás to 45.000 eur, z toho za súťažné auto sme zaplatili 18.500 eur."
Kategóriu Dakar Classic tvoria autá vyrobené do roku 2004, akoby historické autá, ale musí ísť o vozidlo, ktoré má historicky niečo spoločné s Dakarom. "Musí ísť o model, ktorý už niekedy na Dakare štartoval," poznamenal Ulrich.
V poradí 47. ročník prestížneho podujatia bude šiesty v rade, ktorý sa uskutoční v Saudskej Arábii. Odštartuje v meste Biša, cieľ je v Shubaytahu.