Slovensko je úspešne reprezentované nielen na známych svetových cyklistických pretekoch, ako je napríklad Tour de France, ale aj na takzvaných ultra maratónoch.
Autor TASR
Bratislava 11. júla (TABLET.TV) – Cyklistické ultra maratóny sú pretekmi, na ktorých cyklisti prejdú len s krátkymi prestávkami vzdialenosť minimálne tisíc kilometrov (niektoré majú dĺžku až niekoľko tisíc kilometrov).
Jednotlivé preteky sa konajú za bežnej premávky a to, ako si cyklisti rozložia svoje sily, je iba na nich.
Oficiálne cyklistické ultra maratónske majstrovstvá síce neexistujú, ale neoficiálne sa za také považujú medzinárodné preteky Glocknerman v Rakúsku. Na nich prejdú cyklisti naraz takmer 1 000 kilometrov s neuveriteľným prevýšením 17 000 metrov. Prvé miesto v máji tohto roku v kategórii do 40 rokov získal slovenský cyklista Marek Harčarik, ktorý skončil celkovo druhý.
Na Slovensku v súčasnosti nie je organizácia, ktorá by združovala cyklistov venujúcich sa ultra maratónom. V drvivej väčšine ide o športových nadšencov, amatérov a tí si musia účasť na jednotlivých pretekoch financovať sami, prípadne s pomocou sponzorov, čo je aj niekoľko tisícová záležitosť. Nemalé náklady prináša i kúpa kvalitného bicykla, čo sa môže vyšplhať aj do výšky 10 000 eur.
Napriek úspechom slovenskej cyklistiky aj na poli ultra maratónov záujem u nás o túto disciplínu nie je veľký. Svoju dominanciu stále potvrdzuje Rakúsko, ktoré má však v tejto oblasti dlhoročnú tradíciu.
Jednotlivé preteky sa konajú za bežnej premávky a to, ako si cyklisti rozložia svoje sily, je iba na nich.
Oficiálne cyklistické ultra maratónske majstrovstvá síce neexistujú, ale neoficiálne sa za také považujú medzinárodné preteky Glocknerman v Rakúsku. Na nich prejdú cyklisti naraz takmer 1 000 kilometrov s neuveriteľným prevýšením 17 000 metrov. Prvé miesto v máji tohto roku v kategórii do 40 rokov získal slovenský cyklista Marek Harčarik, ktorý skončil celkovo druhý.
Na Slovensku v súčasnosti nie je organizácia, ktorá by združovala cyklistov venujúcich sa ultra maratónom. V drvivej väčšine ide o športových nadšencov, amatérov a tí si musia účasť na jednotlivých pretekoch financovať sami, prípadne s pomocou sponzorov, čo je aj niekoľko tisícová záležitosť. Nemalé náklady prináša i kúpa kvalitného bicykla, čo sa môže vyšplhať aj do výšky 10 000 eur.
Napriek úspechom slovenskej cyklistiky aj na poli ultra maratónov záujem u nás o túto disciplínu nie je veľký. Svoju dominanciu stále potvrdzuje Rakúsko, ktoré má však v tejto oblasti dlhoročnú tradíciu.