Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 25. november 2024Meniny má Katarína
< sekcia Šport

Vedenie F1 zamietlo vstup tímu Andretti v roku 2025

Michael Andretti, vľavo, a jeho otec, Mario Andretti, pózujú na archívnej fotografii po tlačovej konferencii na Texas Motor Speedway vo Fort Worth v Texase. Formula 1 zamietla žiadosť Andretti Global o vstup do globálnej pretekárskej série v roku 2025 alebo 2026, ale v stredu 31. januára 2024 uviedla, že je ochotná prehodnotiť túto otázku v roku 2028, keď bude mať General Motors motor pripravený na súťaž. Foto: TASR/AP

Tím Michaela Andrettiho sa uchádza o vstup do F1 už dlhodobo a na vývoji monopostu pracoval od októbra.

Londýn 31. januára (TASR) - Vedenie motoristickej formuly 1 neschválilo budúcoročný príchod tímu Andretti. Kompetentní dospeli k názoru, že nový tím by nebol dostatočne konkurencieschopný. Jeho vstup vidí reálne až v roku 2028.

Tím Michaela Andrettiho sa uchádza o vstup do F1 už dlhodobo a na vývoji monopostu pracoval od októbra. Vedenie prestížneho seriálu však prihliadalo aj na zmenu pravidiel, ku ktorej príde v roku 2026. Pre jedenásty tím by tak nemalo význam vyvíjať monopost na jednu sezónu. Podľa vedenia "efjednotky" by bol navyše vstup tímu, ktorý má veľké meno v zámorí, momentálne väčším prínosom pre stajňu ako pre šport.

S príchodom Andretti nesúhlasili podľa informácií DPA ani ostatné tímy, keďže by sa museli viac deliť o zisk z prestížneho seriálu. Nováčik by musel zložiť kompenzáciu vo výške 189 miliónov eur, túto čiastku však považovali ostatní účastníci za výrazne nedostatočnú.

V prípade príchodu americkej stajne by jej dodával motory spoločnosť General Motors, ktorá zastrešujú značky ako Chevrolet či Cadilllac. Rodina Andrettiovcov má v motošporte výraznú stopu. Michael pôsobil v F1 i Indycar a jeho otec Mario je jeden z najúspešnejších pilotov v histórii. V roku 1978 získal titul v F1 ako jeden z dvoch Američanov vôbec. Zároveň je jeden z troch pretekárov vôbec, ktorý to dokázali aj v IndyCar, NASCAR a v už neexistujúcich WSC, sérii športových áut. V roku 2002 odkúpil väčšinový podiel v tíme Green, ktorý premenoval a získal s ním 17 titulov v rôznych sériách, z toho štyri v IndyCar. V tomto seriáli pôsobil aj jeho vnuk a syn súčasného majiteľa Marco.