Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 26. november 2024Meniny má Kornel
< sekcia Šport

Víťazmi hokejového šampionátu sú aj pivovary či stávkové kancelárie

Hokejoví fanúšikovia Fínska na MS v Prahe. Foto: TASR/Milan Kapusta

Fanúšikovia zo 16 krajín vypili celkovo 280.000 litrov piva, čo v prepočte robilo celkovo 644.000 pív s objemom 0,4 a 0,5 litra.

Praha 24. mája (TASR) - Kanada nie je jediným šampiónom hokejových majstrovstiev v Česku. Medzi víťazov sa z pohľadu ekonomiky zaraďujú stávkové kancelárie, hokejový zväz, pivovary aj O2 aréna. Informoval o tom server iDNES.cz.

Ako sa ukázalo, majstrovstvá sveta v hokeji nebola len spoločensky a športovo úspešná akcia, ale aj výrazne zárobkový projekt. Po českom hokejovom šampionáte dlhy rozhodne nezostanú, naopak, organizátori počítajú s tučným zárobkom, rovnako ako zapojené firmy.

Samotný hokejový zväz, usporiadateľ akcie s rekordnou návštevnosťou, síce ešte účtovné knihy neuzatvoril, napriek tomu už teraz odhaduje, že pri rozpočte 650 miliónov Kč (23,73 milióna eur) zarobí desiatky miliónov. Ako uviedla hovorkyňa organizačného výboru turnaja Martina Kučerová, najväčšiu časť z príjmov, asi 70 %, tvorí príjem zo vstupeniek.

Spokojnosťou žiari aj vedenie O2 arény, ktorá patrí skupine PPF. V nej sa odohrala podstatná časť turnaja vrátane bojov o medaily. Z celkovej rekordnej návštevy majstrovstiev, ktorá nakoniec vzrástla na 741.690 ľudí, okolo pol milióna divákov dorazilo práve do pražskej haly. Samotné tržby zo vstupného síce zamierili do zväzu, ale spotrebu divákov na tribúnach už inkasovali Kellnerovi ľudia.

"Každý deň sme pripravili asi 7000 porcií jedla a odhadujeme, že za celý turnaj sa u nás vypilo okolo pol milióna pív," komentuje riaditeľ arény Robert Schaffer. Celkové príjmy z majstrovstiev sveta vedenie arény očakáva v desiatkach miliónov korún.

Čísla o konzumácii fanúšikov potvrdzuje aj pivovar Staropramen, ktorého pivo sa ako jediné točilo nielen v O2 aréne, ale aj v ČEZ aréne v Ostrave. "Fanúšikovia zo 16 krajín vypili celkovo 280.000 litrov piva, čo v prepočte robilo celkovo 644.000 pív s objemom 0,4 a 0,5 litra," povedal mediálny zástupca Staropramenu Pavel Barvík.

Podobne aj obchodné centrum Harfa, ktoré tesne susedí s O2 arénou, zažilo dvojtýždňovú žatvu. Obchody, kaviarne ani reštaurácie taký nápor ešte nezažili. "Zatiaľ nemáme k dispozícii údaje, ako sa zvýšili tržby v obchodoch, ale návštevnosť minimálne dvojnásobne. Areál sa zviditeľnil, ľudia si vyskúšali dobrú dostupnosť, tak verím, že nám to pomôže aj do budúcnosti," povedal majiteľ centra, developér Tamir Winterstein. Len hokejovú sieň slávy, ktorú v obchodnom centre otvoril spoločne s hokejovým zväzom na začiatku majstrovstiev, navštívilo počas 17 dní turnaja 16.000 ľudí.

Samostatnou kapitolou spokojných firiem sú stávkové kancelárie. Efekt domáceho šampionátu sa na stávkovom apetíte Čechov výrazne prejavil. Oproti minuloročnému turnaju v Bielorusku sa stávky u domácich stávkových spoločností zvýšili o desiatky percent.

"Šampionát sa stal hokejovým turnajom s najväčším objemom stávok v histórii, keďže výrazne prevyšoval MS v Minsku s vkladmi za 255 miliónov Kč, aj olympijské hry v Soči, kde ľudia na všetky športy stavili 310 miliónov Kč," uviedol Petr Šrain, hovorca Fortuny, ktorá prijala stávky na tohtoročné majstrovstvá sveta za 360 miliónov Kč.

Stávková jednotka Tipsport prijala stávky vo výške 0,5 miliardy Kč, Sazka a Synot pridali ďalšie desiatky miliónov. Celkovo v Česku stavili ľudia u legálne registrovaných firiem okolo 900 miliónov Kč.