Koncern však možno obmedzí počet agentúrnych zamestnancov, kmeňový personál chce zachovať.
Autor TASR
Frankfurt nad Mohanom 27. apríla (TASR) - Volkswagen aj napriek kríze dopytu nebude v Európe zatvárať podniky, informovala agentúra Reuters.
"Nebudeme z Európy sťahovať žiadne kapacity," uviedol šéf najväčšej európskej automobilky Martin Winterkorn. Tiež chce zachovať kmeňový personál. Dodal však, že koncern možno obmedzí počet agentúrnych zamestnancov.
Volkswagenu sa v uplynulých rokoch v Európe darilo lepšie ako konkurentom, ako sú Opel, Ford a Peugeot. Ostatné automobilky boli donútené zatvárať závody a prepúšťať. Avšak aj najväčší európsky výrobca začína pociťovať pokles predaja v Európe.
Winterkorn je optimistický, pokiaľ ide o trhy v Ázii a Amerike. "Vynikajúco sa nám darí v Číne," povedal Winterkorn. Na čínskom trhu počíta s viac než 10-% rastom. Pozitívny vývoj očakáva aj v USA, Rusku a Južnej Amerike. "Ale Európa bude stagnovať. Keďže väčšinu našich závodov máme v Európe, musíme sa pripraviť čo najlepšie na stagnáciu, možno dokonca pokles v Európe, aby sme boli flexibilní."
Niektorí experti očakávajú, že krízou zasiahnutá západná Európa prekoná pokles dopytu po osobných autách najskôr v roku 2015. Predaj v regióne sa znižuje už 18 mesiacov.
"Nebudeme z Európy sťahovať žiadne kapacity," uviedol šéf najväčšej európskej automobilky Martin Winterkorn. Tiež chce zachovať kmeňový personál. Dodal však, že koncern možno obmedzí počet agentúrnych zamestnancov.
Volkswagenu sa v uplynulých rokoch v Európe darilo lepšie ako konkurentom, ako sú Opel, Ford a Peugeot. Ostatné automobilky boli donútené zatvárať závody a prepúšťať. Avšak aj najväčší európsky výrobca začína pociťovať pokles predaja v Európe.
Winterkorn je optimistický, pokiaľ ide o trhy v Ázii a Amerike. "Vynikajúco sa nám darí v Číne," povedal Winterkorn. Na čínskom trhu počíta s viac než 10-% rastom. Pozitívny vývoj očakáva aj v USA, Rusku a Južnej Amerike. "Ale Európa bude stagnovať. Keďže väčšinu našich závodov máme v Európe, musíme sa pripraviť čo najlepšie na stagnáciu, možno dokonca pokles v Európe, aby sme boli flexibilní."
Niektorí experti očakávajú, že krízou zasiahnutá západná Európa prekoná pokles dopytu po osobných autách najskôr v roku 2015. Predaj v regióne sa znižuje už 18 mesiacov.