S každým víťazstvom či postupom slovenských športovcov do ďalšieho kola na zimných olympijských hrách sa k "fanúšikovskému ošiaľu" pridáva čoraz viac ľudí.
Autor TASR
Bratislava 14. februára (TASR) – Medaily a úspechy slovenských športovcov netešia len verejnosť, ale aj obchodníkov, prevádzkovateľov reštaurácií, barov i cestovné kancelárie. Poukazuje na to vo svojej najnovšej analýze Poštová banka. "Vrcholové športové podujatia, ako napríklad olympijské hry, nemajú vplyv len na samotných slovenských fanúšikov, ale aj na celú našu ekonomiku," hovorí analytička banky Eva Sadovská.
S každým víťazstvom či postupom slovenských športovcov do ďalšieho kola na zimných olympijských hrách sa k "fanúšikovskému ošiaľu" pridáva čoraz viac ľudí. Pribúdajú diváci doma v obývačkách, v práci, ale aj v baroch. Prevádzkovatelia reštaurácií sa tak môžu tešiť z väčšej obsadenosti a vyšších tržieb. "K sledovaniu športových prenosov totiž zväčša patrí aj niečo pod zub, či krígeľ piva. Víťazné zápasy a dobrá nálada môžu zvýšiť aj 'tringelty' zamestnancov takýchto zariadení," tvrdí Sadovská.
Obchodníci zase môžu pocítiť rast tržieb z predaja televízorov, dresov, vlajok, či iných športových potrieb. "V lete 2013 sa len tak zaprášilo po zelených tričkách, v súčasnosti stále doznieva záujem fanúšikov o tenis a v súvislosti s olympiádou sa do popredia dostáva biatlon či hokej. Tohtoročné zápolenia by mohli motivovať ku kúpe nového televízora najmä tých ľudí, ktorí majú doma staršie modely," dopĺňa Sadovská.
Fanúšikovia si však nenechajú ujsť súťaženie slovenských reprezentantov aj priamo v dejisku olympijských hier. Podľa Sadovskej tak nejaké to euro dokážu zarobiť aj prepravcovia, prípadne cestovné kancelárie, ktoré ponúkajú športové zájazdy.
Úspechy slovenských športovcov motivujú ľudí aj k vlastnej fyzickej aktivite. Vyššiu návštevnosť zaznamenávajú fitnescentrá a športoviská.
Olympiádou v Soči sa však príležitosti fandiť slovenským reprezentantom nekončia. Tohtoročné Majstrovstvá sveta v hokeji sa uskutočnia už v priebehu mája tohto roka v bieloruskom Minsku. "Už v júli sadnú na bicykle slovenskí zástupcovia v slávnom Tour de France. No a kto preferuje tenis, ten sa do konca roka dočká ešte troch grandslamových turnajov," dodáva Sadovská.
S každým víťazstvom či postupom slovenských športovcov do ďalšieho kola na zimných olympijských hrách sa k "fanúšikovskému ošiaľu" pridáva čoraz viac ľudí. Pribúdajú diváci doma v obývačkách, v práci, ale aj v baroch. Prevádzkovatelia reštaurácií sa tak môžu tešiť z väčšej obsadenosti a vyšších tržieb. "K sledovaniu športových prenosov totiž zväčša patrí aj niečo pod zub, či krígeľ piva. Víťazné zápasy a dobrá nálada môžu zvýšiť aj 'tringelty' zamestnancov takýchto zariadení," tvrdí Sadovská.
Obchodníci zase môžu pocítiť rast tržieb z predaja televízorov, dresov, vlajok, či iných športových potrieb. "V lete 2013 sa len tak zaprášilo po zelených tričkách, v súčasnosti stále doznieva záujem fanúšikov o tenis a v súvislosti s olympiádou sa do popredia dostáva biatlon či hokej. Tohtoročné zápolenia by mohli motivovať ku kúpe nového televízora najmä tých ľudí, ktorí majú doma staršie modely," dopĺňa Sadovská.
Fanúšikovia si však nenechajú ujsť súťaženie slovenských reprezentantov aj priamo v dejisku olympijských hier. Podľa Sadovskej tak nejaké to euro dokážu zarobiť aj prepravcovia, prípadne cestovné kancelárie, ktoré ponúkajú športové zájazdy.
Úspechy slovenských športovcov motivujú ľudí aj k vlastnej fyzickej aktivite. Vyššiu návštevnosť zaznamenávajú fitnescentrá a športoviská.
Olympiádou v Soči sa však príležitosti fandiť slovenským reprezentantom nekončia. Tohtoročné Majstrovstvá sveta v hokeji sa uskutočnia už v priebehu mája tohto roka v bieloruskom Minsku. "Už v júli sadnú na bicykle slovenskí zástupcovia v slávnom Tour de France. No a kto preferuje tenis, ten sa do konca roka dočká ešte troch grandslamových turnajov," dodáva Sadovská.