V porovnaní so ZOH 2018 v Pjongčangu ide o 5-percentný nárast divákov.
Autor TASR
Peking 21. októbra (TASR) - Zimné olympijské hry v Pekingu 2022 sledovali v televízii a na digitálnych platformách viac ako 2 miliardy ľudí po celom svete. Vyplýva to z nezávislého prieskumu, ktorý si objednal Medzinárodný olympijský výbor (MOV). V porovnaní so ZOH 2018 v Pjongčangu ide o 5-percentný nárast divákov.
Olympijským hrám sa v mediálnom prostredí darí, čo podčiarkuje aj počet sledovaných minút. Na licencovaných kanáloch mali ZOH v Pekingu sledovanosť 713 miliárd minút, o 18 percent viac ako Pjongčang v roku 2018. Okrem toho mohli fanúšikovia vidieť viac hodín spravodajstva než na ktoromkoľvek predchádzajúcom podujatí. Takmer polovica opýtaných divákov uviedla, že v budúcnosti chce na olympijských hrách vidieť spravodajstva ešte viac. Tento apetít je obzvlášť silný medzi mládežou (57 percent).
Na digitálnych platformách mali ZOH v Pekingu rekordnú sledovanosť 120.670 hodín. Darilo sa aj olympijským webom a aplikáciám, ktoré mali 68 miliónov používateľov. Je to viac ako dvojnásobok dosahu z Pjongčangu. Oficiálne olympijské účty dosiahli počas trvania podujatia na sociálnych sieťach 3,2 miliardy interakcií a na rôzne platformy prilákali viac ako 11 miliónov nových sledovateľov.
"Peking 2022 boli zimné olympijské hry s najväčším digitálnym zapojením v histórii. V úzkej spolupráci s našimi partnermi pre mediálne práva na celom svete bolo k dispozícii viac pokrytia ako kedykoľvek predtým, vrátane rekordného množstva prostredníctvom digitálnych platforiem. S celosvetovým publikom viac ako 2 miliardy sú zimné olympijské hry naďalej jedna z najsledovanejších športových udalostí na svete," uviedol prezident MOV Thomas Bach na webe olympics.com.
Prieskum uskutočnila spoločnosť Publicis Sport & Entertainment. Vo februári a marci tohto roka sa pýtala viac ako 28.000 ľudí v 16 krajinách sveta. Všetci respondenti boli vo veku od 13 do 65 rokov.
Olympijským hrám sa v mediálnom prostredí darí, čo podčiarkuje aj počet sledovaných minút. Na licencovaných kanáloch mali ZOH v Pekingu sledovanosť 713 miliárd minút, o 18 percent viac ako Pjongčang v roku 2018. Okrem toho mohli fanúšikovia vidieť viac hodín spravodajstva než na ktoromkoľvek predchádzajúcom podujatí. Takmer polovica opýtaných divákov uviedla, že v budúcnosti chce na olympijských hrách vidieť spravodajstva ešte viac. Tento apetít je obzvlášť silný medzi mládežou (57 percent).
Na digitálnych platformách mali ZOH v Pekingu rekordnú sledovanosť 120.670 hodín. Darilo sa aj olympijským webom a aplikáciám, ktoré mali 68 miliónov používateľov. Je to viac ako dvojnásobok dosahu z Pjongčangu. Oficiálne olympijské účty dosiahli počas trvania podujatia na sociálnych sieťach 3,2 miliardy interakcií a na rôzne platformy prilákali viac ako 11 miliónov nových sledovateľov.
"Peking 2022 boli zimné olympijské hry s najväčším digitálnym zapojením v histórii. V úzkej spolupráci s našimi partnermi pre mediálne práva na celom svete bolo k dispozícii viac pokrytia ako kedykoľvek predtým, vrátane rekordného množstva prostredníctvom digitálnych platforiem. S celosvetovým publikom viac ako 2 miliardy sú zimné olympijské hry naďalej jedna z najsledovanejších športových udalostí na svete," uviedol prezident MOV Thomas Bach na webe olympics.com.
Prieskum uskutočnila spoločnosť Publicis Sport & Entertainment. Vo februári a marci tohto roka sa pýtala viac ako 28.000 ľudí v 16 krajinách sveta. Všetci respondenti boli vo veku od 13 do 65 rokov.