Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 27. december 2024Meniny má Filoména
< sekcia

A. Doležal spustil modernizáciu železničnej trate Poprad-Lučivná

Na snímke zľava generálny riaditeľ Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Filip Hlubocký, generálny riaditeľ spoločnosti Doprastav, a.s. Roman Guniš, generálny riaditeľ TSS GRADE, a.s. Dušan Chovanec, minister dopravy a výstavby SR Andrej Doležal, primátorka mesta Svit Dáša Vojšovičová, predseda Prešovského samosprávneho kraja (PSK) Milan Majerský a vpravo generálny riaditeľ Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Miloslav Havrila počas poklepania základného kameňa modernizácie úseku severnej trasy na trati Poprad – Lučivná, ktorý je ďalším úsekom koridoru Bratislava - Žilina - Košice na železničnej stanici vo Svite 18. septembra 2020. Foto: TASR - Milan Kapusta

V rámci modernizácie sa vybuduje a zrekonštruuje sedem železničných mostov a dva nové podchody pre cestujúcich. V celom modernizovanom úseku sa zrušia existujúce železničné priecestia.

Svit 18. septembra (TASR) – Za účasti ministra dopravy a výstavby Andreja Doležala (nominant Sme rodina) v piatok vo Svite poklepali základný kameň modernizácie trate Poprad – Lučivná. Ide o prvú etapu plánovanej modernizácie úseku Liptovský Mikuláš – Poprad Tatry v rámci železničnej trate Žilina – Košice. TASR o tom informovala hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Ria Feik Achbergerová.

Železničná trať medzi Bratislavou a Žilinou je už takmer kompletne zmodernizovaná. Teraz prichádzajú na rad úseky od Žiliny do Košíc. Podtatranská časť, ktorá sa dnes začína modernizovať, je prvou lastovičkou, ktorá prináša toľko očakávané zmeny na železnici smerom na východ. Občania budú môcť cestovať opäť o niečo pohodlnejšie a rýchlejšie,” povedal Doležal.
Na snímke minister dopravy a výstavby SR Andrej Doležal počas poklepania základného kameňa modernizácie úseku severnej trasy na trati Poprad – Lučivná, ktorý je ďalším úsekom koridoru Bratislava - Žilina - Košice na železničnej stanici vo Svite 18. septembra 2020.
Foto: TASR - Milan Kapusta

Ako priblížila hovorkyňa, v dĺžke takmer 13 kilometrov bude možné jazdiť rýchlosťou 160 kilometrov za hodinu. Práce sú naplánované na 25 mesiacov. Celkové náklady na realizáciu projektu dosiahli podľa nej 97.482.977,95 eura, z toho 77.619.966 eur pochádza zo zdrojov EÚ.

Na tejto trati už dnes jazdia vlaky stavané na rýchlosť minimálne 160 kilometrov za hodinu a bolo by veľmi neefektívne nepracovať na ich plnom využití až po Košice,“ uviedol predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Železničnej spoločnosti Slovensko Filip Hlubocký.

V rámci modernizácie sa vybuduje a zrekonštruuje sedem železničných mostov a dva nové podchody pre cestujúcich. V celom modernizovanom úseku sa zrušia existujúce železničné priecestia. V miestach s obytnou zástavbou, teda v Poprade, Svite a Lučivnej, pribudnú pozdĺž trate protihlukové steny.
Na snímke koľajnice pri železničnej stanici vo Svite 18. septembra 2020.
Foto: TASR - Milan Kapusta

Najvýznamnejšou časťou stavby je rekonštrukcia koľajovej časti stanice Svit a preložka trate v mieste zastávky Lučivná. Nástupištia v stanici a zastávke budú s bezkolíznym – mimoúrovňovým prístupom cestujúcich a upravené aj pre osoby s obmedzenou schopnosťou pohybu.

Feik Achbergerová doplnila, že stavba je rozdelená na úseky Poprad – Svit, Svit – Štrba a jej súčasťou bude aj modernizácia železničnej stanice vo Svite.

Som veľmi rád, že vybudovaním modernej železničnej trate sa zvýši komfort a plynulosť jazdy, a tým sa v konečnom dôsledku znížia negatívne účinky dopravy na okolité prostredie,“ dodal generálny riaditeľ ŽSR Miloslav Havrila.