Pre rodičov, spravidla ženy-matky, je vylučovanie zo vzdelávania ich detí začiatkom vlastnej izolácie a postupnej izolácie celej rodiny.
Autor TASR
Bratislava 22. októbra (TASR) – Na to, že sú rodičia často nútení odísť z práce, strácajú sociálne kontakty či priateľov a sú nechcene vylúčení zo spoločnosti, aby sa mohli starať o ich zdravotne znevýhodnené dieťa, upozornila v utorok Platforma rodín detí so zdravotným znevýhodnením.
Pre rodičov, spravidla ženy-matky, je vylučovanie zo vzdelávania ich detí začiatkom vlastnej izolácie a postupnej izolácie celej rodiny. A pritom vieme, že nás pracovný trh potrebuje a dokáže prijať," povedala zástupkyňa Platformy rodín detí so zdravotným znevýhodnením Jana Lowinski.
Východiskom je podľa platformy zabezpečenie dostupnosti a nárokovateľnosť individualizovanej podpory pre všetkých žiakov, ktorí to práve potrebujú a súčasne otváranie možnosti pracovnej realizácie rodičov detí so zdravotným znevýhodnením (ZZ).
V rámci projektu Spájanie je cesta aj cieľ, testuje platforma model zamestnávania matiek detí so ZZ, vylúčených zo vzdelávania, zároveň chce prostredníctvom tohto projektu apelovať na potrebu systémových zmien nielen v školstve, ale i v sociálnom systéme, v ktorom má cieľ presadiť nové kritérium na zachovanie nároku na opatrovateľský príspevok.
"Našu žitú skúsenosť potvrdzuje i nedávno zverejnená analýza projektu To dá rozum, podľa ktorej za posledných sedem rokov takmer o tretinu vzrástol počet detí, ktoré sú vzdelávané individuálne z dôvodu ich nepriaznivého zdravotného stavu. Toto však nie je slobodná voľba, toto je sanácia toho, v čom školy bez systémovej podpory čoraz fatálnejšie zlyhávajú," dodala Lowinski.
Pre rodičov, spravidla ženy-matky, je vylučovanie zo vzdelávania ich detí začiatkom vlastnej izolácie a postupnej izolácie celej rodiny. A pritom vieme, že nás pracovný trh potrebuje a dokáže prijať," povedala zástupkyňa Platformy rodín detí so zdravotným znevýhodnením Jana Lowinski.
Východiskom je podľa platformy zabezpečenie dostupnosti a nárokovateľnosť individualizovanej podpory pre všetkých žiakov, ktorí to práve potrebujú a súčasne otváranie možnosti pracovnej realizácie rodičov detí so zdravotným znevýhodnením (ZZ).
V rámci projektu Spájanie je cesta aj cieľ, testuje platforma model zamestnávania matiek detí so ZZ, vylúčených zo vzdelávania, zároveň chce prostredníctvom tohto projektu apelovať na potrebu systémových zmien nielen v školstve, ale i v sociálnom systéme, v ktorom má cieľ presadiť nové kritérium na zachovanie nároku na opatrovateľský príspevok.
"Našu žitú skúsenosť potvrdzuje i nedávno zverejnená analýza projektu To dá rozum, podľa ktorej za posledných sedem rokov takmer o tretinu vzrástol počet detí, ktoré sú vzdelávané individuálne z dôvodu ich nepriaznivého zdravotného stavu. Toto však nie je slobodná voľba, toto je sanácia toho, v čom školy bez systémovej podpory čoraz fatálnejšie zlyhávajú," dodala Lowinski.