Snímanie teploty realizovali škôlkari pod vedením Dominika Špiláka z Technickej univerzity vo Zvolene.
Autor TASR
Nitrianske Rudno 20. júna (TASR) - Škôlkari z Nitrianskeho Rudna (okres Prievidza) merali teplotu povrchov vo svojej materskej škole (MŠ) a učili sa, aké opatrenia môže urobiť ich škola, aby ovplyvnila mikroklímu. Aktivitu realizovali v rámci tretieho ročníka projektu Voda pre našu budúcnosť Centra environmentálnej a etickej výchovy Živica. TASR o tom vo štvrtok informovala manažérka Lucia Chovanová.
Snímanie teploty realizovali škôlkari pod vedením Dominika Špiláka z Technickej univerzity vo Zvolene. "Žiaci zistili, že obnažená pôda má vysokú teplotu, preto je dôležitý zmenený režim kosenia. Naučili sa, že čím je vyššia teplota povrchov, tým je vyššia aj teplota vzduchu, vyšší odpar vody, a tým menej vody sa drží v pôde. Taktiež si uvedomili, že stromy poskytujú tieň a ochladzujú pôdu," vysvetlil Špilák.
Škôlkari z Nitrianskeho Rudna sa témam spojeným so životným prostredím venujú už dlhodobo v rámci programu Zelená škola. Koordinátorka Zelenej školy v MŠ Klaudia Šmýkalová priblížila, že tento rok majú deti v rámci programu tému voda. Škôlka má vytvorený akčný plán pozostávajúci z 12 aktivít, ktorými sa snaží postupne znížiť spotrebu vody o desať percent. Aktivitu v podobe snímkovania označila Šmýkalová za veľmi podnetnú. Deti sa podľa nej dozvedeli, prečo majú materiály rozdielnu teplotu a aký to má význam z hľadiska zadržania vlhkosti v pôde a globálneho otepľovania.
MŠ má v rámci vodozádržných opatrení vybudované vo svojom areáli jazierko, cez projekt Voda pre našu budúcnosť, ktorý podporuje súkromná spoločnosť, plánuje vybudovať ešte ďalšie dva vodozádržné prvky. Jedným z nich je klasická nádoba na zachytávanie dažďovej vody. "Druhým bude interaktívna drevená vodná dráha s rôznymi prvkami ako koleso či premostenia, kde si deti budú môcť vodu zastaviť a pohrať sa s ňou, prípadne tam poukladať kamene pre exotické zvieratká. Voda bude, samozrejme, dažďová, zo suda," doplnila Šmýkalová. Vodnú dráhu podľa nej prepoja s plytčinou a následne s jazierkom.
Snímanie teploty realizovali škôlkari pod vedením Dominika Špiláka z Technickej univerzity vo Zvolene. "Žiaci zistili, že obnažená pôda má vysokú teplotu, preto je dôležitý zmenený režim kosenia. Naučili sa, že čím je vyššia teplota povrchov, tým je vyššia aj teplota vzduchu, vyšší odpar vody, a tým menej vody sa drží v pôde. Taktiež si uvedomili, že stromy poskytujú tieň a ochladzujú pôdu," vysvetlil Špilák.
Škôlkari z Nitrianskeho Rudna sa témam spojeným so životným prostredím venujú už dlhodobo v rámci programu Zelená škola. Koordinátorka Zelenej školy v MŠ Klaudia Šmýkalová priblížila, že tento rok majú deti v rámci programu tému voda. Škôlka má vytvorený akčný plán pozostávajúci z 12 aktivít, ktorými sa snaží postupne znížiť spotrebu vody o desať percent. Aktivitu v podobe snímkovania označila Šmýkalová za veľmi podnetnú. Deti sa podľa nej dozvedeli, prečo majú materiály rozdielnu teplotu a aký to má význam z hľadiska zadržania vlhkosti v pôde a globálneho otepľovania.
MŠ má v rámci vodozádržných opatrení vybudované vo svojom areáli jazierko, cez projekt Voda pre našu budúcnosť, ktorý podporuje súkromná spoločnosť, plánuje vybudovať ešte ďalšie dva vodozádržné prvky. Jedným z nich je klasická nádoba na zachytávanie dažďovej vody. "Druhým bude interaktívna drevená vodná dráha s rôznymi prvkami ako koleso či premostenia, kde si deti budú môcť vodu zastaviť a pohrať sa s ňou, prípadne tam poukladať kamene pre exotické zvieratká. Voda bude, samozrejme, dažďová, zo suda," doplnila Šmýkalová. Vodnú dráhu podľa nej prepoja s plytčinou a následne s jazierkom.