Cieľom projektu je zvýšenie počtu cestujúcich prímestskou autobusovou dopravou.
Autor TASR
Trenčín 17. septembra (TASR) – Trenčiansky samosprávny kraj (TSK) spustil pri príležitosti Európskeho týždňa mobility (16. – 22. 9.) v spolupráci so zmluvnými dopravcami anketu Busy majú bonusy. Jej cieľom je zvýšenie počtu cestujúcich prímestskou autobusovou dopravou.
Podľa poverenej vedúcej oddelenia komunikácie a medzinárodných vzťahov Úradu TSK Veroniky Rezákovej kraj aktuálne pracuje na projekte Zelená župa. Jeho dlhodobou snahou je zatraktívniť cestovanie prímestskou autobusovou dopravou a odľahčiť tak životné prostredie od množstva vyprodukovaných emisií.
„Popularitu cestovania modrými autobusmi chcú TSK a zmluvní dopravcovia (SAD Trenčín a SAD Prievidza) zvýšiť aj anketou Busy majú bonusy. Má odhaliť preferencie cestujúcej verejnosti v otázkach nadväznosti autobusov na iné druhy dopravy, ich komfort, čistotu či potenciálne zľavy na cestovnom. Výsledky anketového výskumu majú prispieť k rozvoju ekologizácie dopravy a ochrane ovzdušia. Anketový výskum robia prostredníctvom elektronického formulára zverejneného na webových sídlach organizátorov, ale aj prostredníctvom anketových hárkov distribuovaných do stredných škôl, miest a obcí, ale aj priamo do autobusov," doplnila Rezáková.
Motiváciou na vyplnenie ankety je podľa nej odmenenie šiestich vyžrebovaných dobitím dopravnej karty na sumu 20, 30 alebo 50 eur a balíčkom publikácií TSK v hodnote 96 eur. Vyhodnotenie dotazníka bude v gescii Dopravnej akadémie Trenčín. Výsledky budú známe už počas 3. ročníka Dňa otvorených dverí TSK (3. 10.).
Program kampane Európskeho týždňa mobility na národnej úrovni koordinuje Slovenská agentúra životného prostredia a Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky. Tohtoročným mottom kampane je Inteligentná a udržateľná mobilita – investícia do Európy. Cieľom kampane je pozdvihnúť preferencie obyvateľstva pre dopravné alternatívy osobných motorových vozidiel, ktorými sú bicykle, ale aj mestská hromadná doprava či samotná chôdza.
Podľa poverenej vedúcej oddelenia komunikácie a medzinárodných vzťahov Úradu TSK Veroniky Rezákovej kraj aktuálne pracuje na projekte Zelená župa. Jeho dlhodobou snahou je zatraktívniť cestovanie prímestskou autobusovou dopravou a odľahčiť tak životné prostredie od množstva vyprodukovaných emisií.
„Popularitu cestovania modrými autobusmi chcú TSK a zmluvní dopravcovia (SAD Trenčín a SAD Prievidza) zvýšiť aj anketou Busy majú bonusy. Má odhaliť preferencie cestujúcej verejnosti v otázkach nadväznosti autobusov na iné druhy dopravy, ich komfort, čistotu či potenciálne zľavy na cestovnom. Výsledky anketového výskumu majú prispieť k rozvoju ekologizácie dopravy a ochrane ovzdušia. Anketový výskum robia prostredníctvom elektronického formulára zverejneného na webových sídlach organizátorov, ale aj prostredníctvom anketových hárkov distribuovaných do stredných škôl, miest a obcí, ale aj priamo do autobusov," doplnila Rezáková.
Motiváciou na vyplnenie ankety je podľa nej odmenenie šiestich vyžrebovaných dobitím dopravnej karty na sumu 20, 30 alebo 50 eur a balíčkom publikácií TSK v hodnote 96 eur. Vyhodnotenie dotazníka bude v gescii Dopravnej akadémie Trenčín. Výsledky budú známe už počas 3. ročníka Dňa otvorených dverí TSK (3. 10.).
Program kampane Európskeho týždňa mobility na národnej úrovni koordinuje Slovenská agentúra životného prostredia a Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky. Tohtoročným mottom kampane je Inteligentná a udržateľná mobilita – investícia do Európy. Cieľom kampane je pozdvihnúť preferencie obyvateľstva pre dopravné alternatívy osobných motorových vozidiel, ktorými sú bicykle, ale aj mestská hromadná doprava či samotná chôdza.