Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. november 2024
< sekcia Trenčiansky kraj

Anketa Busy majú bonusy má zatraktívniť prímestskú autobusovú dopravu

Ilustračné foto Foto: TASR/Štefan Puškáš

Cieľom projektu je zvýšenie počtu cestujúcich prímestskou autobusovou dopravou.

Trenčín 17. septembra (TASR) – Trenčiansky samosprávny kraj (TSK) spustil pri príležitosti Európskeho týždňa mobility (16. – 22. 9.) v spolupráci so zmluvnými dopravcami anketu Busy majú bonusy. Jej cieľom je zvýšenie počtu cestujúcich prímestskou autobusovou dopravou.

Podľa poverenej vedúcej oddelenia komunikácie a medzinárodných vzťahov Úradu TSK Veroniky Rezákovej kraj aktuálne pracuje na projekte Zelená župa. Jeho dlhodobou snahou je zatraktívniť cestovanie prímestskou autobusovou dopravou a odľahčiť tak životné prostredie od množstva vyprodukovaných emisií.

„Popularitu cestovania modrými autobusmi chcú TSK a zmluvní dopravcovia (SAD Trenčín a SAD Prievidza) zvýšiť aj anketou Busy majú bonusy. Má odhaliť preferencie cestujúcej verejnosti v otázkach nadväznosti autobusov na iné druhy dopravy, ich komfort, čistotu či potenciálne zľavy na cestovnom. Výsledky anketového výskumu majú prispieť k rozvoju ekologizácie dopravy a ochrane ovzdušia. Anketový výskum robia prostredníctvom elektronického formulára zverejneného na webových sídlach organizátorov, ale aj prostredníctvom anketových hárkov distribuovaných do stredných škôl, miest a obcí, ale aj priamo do autobusov," doplnila Rezáková.

Motiváciou na vyplnenie ankety je podľa nej odmenenie šiestich vyžrebovaných dobitím dopravnej karty na sumu 20, 30 alebo 50 eur a balíčkom publikácií TSK v hodnote 96 eur. Vyhodnotenie dotazníka bude v gescii Dopravnej akadémie Trenčín. Výsledky budú známe už počas 3. ročníka Dňa otvorených dverí TSK (3. 10.).

Program kampane Európskeho týždňa mobility na národnej úrovni koordinuje Slovenská agentúra životného prostredia a Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky. Tohtoročným mottom kampane je Inteligentná a udržateľná mobilita – investícia do Európy. Cieľom kampane je pozdvihnúť preferencie obyvateľstva pre dopravné alternatívy osobných motorových vozidiel, ktorými sú bicykle, ale aj mestská hromadná doprava či samotná chôdza.