Doposiaľ prostredníctvom elektronickej verejnej správy (E-GOV) zverejňovala faktúry a objednávky, zmluvy našli obyvatelia v samostatnej sekcii na oficiálnej internetovej stránke mesta.
Autor TASR
Prievidza 24. júna (TASR) - Verejnosť si po novom môže vyhľadať zmluvy, ktoré uzavrela Prievidza, cez samostatný informačný systém. Doposiaľ prostredníctvom elektronickej verejnej správy (E-GOV) zverejňovala faktúry a objednávky, zmluvy našli obyvatelia v samostatnej sekcii na oficiálnej internetovej stránke mesta.
"V poslednom hodnotení Transparency International Slovensko sme podľa nás dostali príliš málo bodov predovšetkým za zverejňovanie dokumentov. Preto sme sa rozhodli, že chceme byť otvorenejší a transparentnejší a začneme zverejňovať dokumenty cez E-GOV," vysvetlil pre TASR hovorca mesta Michal Ďureje.
Zmluvy zverejňovala samospráva do júna na oficiálnej internetovej stránke v PDF formáte, pričom boli rozdelené podľa dátumu zverejnenia. V ich popisoch chýbali ich presné špecifikácie, tie sa obyvatelia dozvedeli až po otvorení súboru. "Každý obyvateľ, ktorý si teraz prezerá E-GOV, po novom zistí informácie, ktoré si mohol doteraz dohľadať len manuálne. Ide práve o špecifikáciu zmluvy, sumu za dielo, službu a podobne. Ak si napríklad do vyhľadávača v E-GOV zadá obyvateľ SAD, ukáže mu všetky zmluvy, ktoré samospráva uzavrela so SAD," podčiarkol.
Na portáli informačného systému samosprávy môžu obyvatelia ďalej nájsť dve rozličné sekcie, vo verejnej prináša radnica údaje o administratívnom členení mesta, počte obyvateľov, ich vekovej štruktúre, ďalej informácie o samospráve, zasadnutiach, uzneseniach i stave schváleného rozpočtu mesta. V privátnej sekcii si môžu skontrolovať údaje a záväzky, ktoré mesto eviduje.
Prievidzská samospráva tiež využíva elektronické schránky. S verejnosťou komunikuje aj prostredníctvom viacerých ďalších kanálov ako je sociálna sieť, portál Odkaz pre starostu, kde sa snaží prvotne odpovedať na podnety do 48 hodín. Využíva tiež inzerciu v miestnej tlači, rozhlas, regionálnu televíziu, ktorú spoluvlastní, oficiálnu internetovú stránku, schránku dôvery, infolisty, obyvatelia sa na jej zamestnancov môžu obrátiť tiež prostredníctvom osobného kontaktu, e-mailu a telefónu. "Musíme priznať, že nemáme presnú štatistiku využívania foriem komunikácie, ale ľudia početnejšie využívajú individuálnu formu kontaktu s konkrétnym úradníkom. To znamená, že ľudia pri riešení svojich požiadaviek a pri kontakte so samosprávou dávajú prednosť priamemu kontaktu s konkrétnym úradníkom pred verejnými stretnutiami, alebo pred formou oficiálnych poštových zásielok - listov," dodal Ďureje.
"V poslednom hodnotení Transparency International Slovensko sme podľa nás dostali príliš málo bodov predovšetkým za zverejňovanie dokumentov. Preto sme sa rozhodli, že chceme byť otvorenejší a transparentnejší a začneme zverejňovať dokumenty cez E-GOV," vysvetlil pre TASR hovorca mesta Michal Ďureje.
Zmluvy zverejňovala samospráva do júna na oficiálnej internetovej stránke v PDF formáte, pričom boli rozdelené podľa dátumu zverejnenia. V ich popisoch chýbali ich presné špecifikácie, tie sa obyvatelia dozvedeli až po otvorení súboru. "Každý obyvateľ, ktorý si teraz prezerá E-GOV, po novom zistí informácie, ktoré si mohol doteraz dohľadať len manuálne. Ide práve o špecifikáciu zmluvy, sumu za dielo, službu a podobne. Ak si napríklad do vyhľadávača v E-GOV zadá obyvateľ SAD, ukáže mu všetky zmluvy, ktoré samospráva uzavrela so SAD," podčiarkol.
Na portáli informačného systému samosprávy môžu obyvatelia ďalej nájsť dve rozličné sekcie, vo verejnej prináša radnica údaje o administratívnom členení mesta, počte obyvateľov, ich vekovej štruktúre, ďalej informácie o samospráve, zasadnutiach, uzneseniach i stave schváleného rozpočtu mesta. V privátnej sekcii si môžu skontrolovať údaje a záväzky, ktoré mesto eviduje.
Prievidzská samospráva tiež využíva elektronické schránky. S verejnosťou komunikuje aj prostredníctvom viacerých ďalších kanálov ako je sociálna sieť, portál Odkaz pre starostu, kde sa snaží prvotne odpovedať na podnety do 48 hodín. Využíva tiež inzerciu v miestnej tlači, rozhlas, regionálnu televíziu, ktorú spoluvlastní, oficiálnu internetovú stránku, schránku dôvery, infolisty, obyvatelia sa na jej zamestnancov môžu obrátiť tiež prostredníctvom osobného kontaktu, e-mailu a telefónu. "Musíme priznať, že nemáme presnú štatistiku využívania foriem komunikácie, ale ľudia početnejšie využívajú individuálnu formu kontaktu s konkrétnym úradníkom. To znamená, že ľudia pri riešení svojich požiadaviek a pri kontakte so samosprávou dávajú prednosť priamemu kontaktu s konkrétnym úradníkom pred verejnými stretnutiami, alebo pred formou oficiálnych poštových zásielok - listov," dodal Ďureje.