Klientske centrum fungovalo podľa prednostky OÚ v Ilave Dany Šťastnej od 17. decembra 2014 v skúšobnej prevádzke
Autor TASR
Ilava 25. marca (TASR) - Podpredseda vlády a minister vnútra SR Robert Kaliňák dnes po výjazdovom zasadnutí vlády v Trenčíne otvoril v rámci reformy verejnej správy ESO Klientske centrum v budove Okresného úradu (OÚ) v Ilave.
„Teším sa, že osobitne takéto typy okresov, keď porovnám napríklad Detva alebo Krupina, konečne majú plnohodnotnú funkciu a občania môžu byť spokojní. Tu je navyše aj centrum právnej pomoci, ktoré dokáže veľmi vyjsť v ústrety. A všetko sú to služby, ktoré občania oceňujú. Myslím si, že už je to na úrovni, akú má štát poskytovať v 21. storočí,“ povedal Kaliňák.
Klientske centrum fungovalo podľa prednostky OÚ v Ilave Dany Šťastnej od 17. decembra 2014 v skúšobnej prevádzke. „Je tu podateľňa, v ktorej funguje aj overovanie podpisov. Potom centrum právnej pomoci, kde poskytujeme právnu pomoc obyvateľom zdarma. Živnostenský odbor, katastrálny odbor, pozemkový a lesný odbor, odbor starostlivosti o životné prostredie, odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií - inteligentná podateľňa. Ľudia si už zvykli, myslím, že sú spokojní. Zvykli si aj na vyvolávací systém, máme tu elektronický platobný systém (eKolok) a ľudia nemusia chodiť na poštu,“ doplnila prednostka OÚ.
Podpredseda vlády a minister vnútra na margo reformy ESO podotkol, že drvivú väčšinu klientskych centier plánujú otvoriť tento rok. „Samozrejme, vždy do toho vstupuje komplikácia, že niekedy musíte niečo súťažiť, niečo je komplikovanejšie – vysporiadanie, majetkové pomery a tak ďalej. Sú mestá, ktoré sú vyslovene komplikované. Bratislavu sa nám podarilo vyriešiť. To bol veľký problém, tam neexistovalo nič. Ale sú ešte mestá ako Martin, Vranov nad Topľou, Sobrance, ktoré majú veľký problém a musíme to čo najrýchlejšie odstrániť,“ dodal Kaliňák.
Aktuálne je oficiálne otvorených 24 klientskych centier, ďalších deväť je v testovacej prevádzke. Podstatou reformy verejnej správy ESO je zefektívniť, zlacniť a zmodernizovať výkon štátnej správy pre občana. Je najväčšou reformou štátnej správy od roku 1989. Programom ESO sa dosiahne zníženie a optimalizácia nákladov na fungovanie verejnej správy, zjednodušenie vybavovania agendy a celoslovenská finančná úspora bude viac ako 700 miliónov eur.
„Teším sa, že osobitne takéto typy okresov, keď porovnám napríklad Detva alebo Krupina, konečne majú plnohodnotnú funkciu a občania môžu byť spokojní. Tu je navyše aj centrum právnej pomoci, ktoré dokáže veľmi vyjsť v ústrety. A všetko sú to služby, ktoré občania oceňujú. Myslím si, že už je to na úrovni, akú má štát poskytovať v 21. storočí,“ povedal Kaliňák.
Klientske centrum fungovalo podľa prednostky OÚ v Ilave Dany Šťastnej od 17. decembra 2014 v skúšobnej prevádzke. „Je tu podateľňa, v ktorej funguje aj overovanie podpisov. Potom centrum právnej pomoci, kde poskytujeme právnu pomoc obyvateľom zdarma. Živnostenský odbor, katastrálny odbor, pozemkový a lesný odbor, odbor starostlivosti o životné prostredie, odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií - inteligentná podateľňa. Ľudia si už zvykli, myslím, že sú spokojní. Zvykli si aj na vyvolávací systém, máme tu elektronický platobný systém (eKolok) a ľudia nemusia chodiť na poštu,“ doplnila prednostka OÚ.
Podpredseda vlády a minister vnútra na margo reformy ESO podotkol, že drvivú väčšinu klientskych centier plánujú otvoriť tento rok. „Samozrejme, vždy do toho vstupuje komplikácia, že niekedy musíte niečo súťažiť, niečo je komplikovanejšie – vysporiadanie, majetkové pomery a tak ďalej. Sú mestá, ktoré sú vyslovene komplikované. Bratislavu sa nám podarilo vyriešiť. To bol veľký problém, tam neexistovalo nič. Ale sú ešte mestá ako Martin, Vranov nad Topľou, Sobrance, ktoré majú veľký problém a musíme to čo najrýchlejšie odstrániť,“ dodal Kaliňák.
Aktuálne je oficiálne otvorených 24 klientskych centier, ďalších deväť je v testovacej prevádzke. Podstatou reformy verejnej správy ESO je zefektívniť, zlacniť a zmodernizovať výkon štátnej správy pre občana. Je najväčšou reformou štátnej správy od roku 1989. Programom ESO sa dosiahne zníženie a optimalizácia nákladov na fungovanie verejnej správy, zjednodušenie vybavovania agendy a celoslovenská finančná úspora bude viac ako 700 miliónov eur.