Za viac ako 40 rokov za volantom autobusu najazdil František Kvasnica taký počet kilometrov, ako keby 56-krát obišiel po rovníku zemeguľu.
Autor TASR
Trenčín 13. júna (TASR) – Viazanku vodiča Slovenskej autobusovej dopravy (SAD) Trenčín Františka Kvasnicu zdobí od dnes pozlátená spona za 2,25 milióna kilometrov najazdených bez nehody. Spony a finančné odmeny spolu s ním prevzalo dnes ďalších 20 vodičov SAD Trenčín, ktorí najazdili bez dopravnej nehody 750.000 a viac kilometrov.
Za viac ako 40 rokov za volantom autobusu najazdil František Kvasnica taký počet kilometrov, ako keby 56-krát obišiel po rovníku zemeguľu. „Pôvodne som chcel byť rušňovodič, rodičia ma však nechceli pustiť na internát do Vrútok. A tak som zostal ako 15-ročný učeň pri iných motoroch vo vtedajšej ČSAD Trenčín,“ povedal Kvasnica s tým, že najskôr jazdil na diaľkových autobusoch, teraz už 30 rokov šoféruje autobus hromadnej dopravy.
Najkrajšie zážitky má z cesty po Škandinávii, najkrušnejšie chvíle zažil v marockej púšti. Ako dodal, cestujúci sú dnes iní, ako bývali kedysi. „Ľudia si v minulosti vážili, keď sme ich bezpečne dopravili do cieľa. Dnes doveziete plný autobus do Paríža a ak vám poďakujú aspoň traja – štyria ľudia, je to mnoho,“ posťažoval si vodič rekordér. Za volantom autobusu chce stráviť ešte dva roky, potom plánuje odísť do predčasného dôchodku. „Je čas odísť, 30 rokov vo verejnej doprave je akurát dosť. Je to práca s ľuďmi, čo neraz býva o nervy,“ uzavrel Kvasnica s tým, že si chce užívať dôchodok a chodiť s kamarátmi na pivo a kávu.
Generálny riaditeľ SAD Trenčín Juraj Popluhár si myslí, že mať v jednej firme toľko vodičov rekordérov je veľká vzácnosť. „Musia mať svoju prácu radi. Pokiaľ sa iní ľudia v noci obracajú na druhý bok, vodiči ráno o pol štvrtej pripravujú neraz aj v 25-stupňových mrazoch autobus. Musia mať nesmierne šťastie, pretože dávajú pozor viac na iných ako na seba. Títo elitní vodiči sa narodili pre volant a ja som veľmi rád, že takýchto máme aj v našej spoločnosti,“ doplnil Popluhár.
Státisíce kilometrov bez nehody ocenil aj zástupca riaditeľa Krajského dopravného inšpektorátu v Trenčíne Roman Žilka. „Takýchto vodičov na cestách je strašne málo, sme radi, že sú to profesionáli. Najmä mladí vodiči by si z nich mali brať príklad, zaslúžia si uznanie,“ skonštatoval Žilka.
Za viac ako 40 rokov za volantom autobusu najazdil František Kvasnica taký počet kilometrov, ako keby 56-krát obišiel po rovníku zemeguľu. „Pôvodne som chcel byť rušňovodič, rodičia ma však nechceli pustiť na internát do Vrútok. A tak som zostal ako 15-ročný učeň pri iných motoroch vo vtedajšej ČSAD Trenčín,“ povedal Kvasnica s tým, že najskôr jazdil na diaľkových autobusoch, teraz už 30 rokov šoféruje autobus hromadnej dopravy.
Najkrajšie zážitky má z cesty po Škandinávii, najkrušnejšie chvíle zažil v marockej púšti. Ako dodal, cestujúci sú dnes iní, ako bývali kedysi. „Ľudia si v minulosti vážili, keď sme ich bezpečne dopravili do cieľa. Dnes doveziete plný autobus do Paríža a ak vám poďakujú aspoň traja – štyria ľudia, je to mnoho,“ posťažoval si vodič rekordér. Za volantom autobusu chce stráviť ešte dva roky, potom plánuje odísť do predčasného dôchodku. „Je čas odísť, 30 rokov vo verejnej doprave je akurát dosť. Je to práca s ľuďmi, čo neraz býva o nervy,“ uzavrel Kvasnica s tým, že si chce užívať dôchodok a chodiť s kamarátmi na pivo a kávu.
Generálny riaditeľ SAD Trenčín Juraj Popluhár si myslí, že mať v jednej firme toľko vodičov rekordérov je veľká vzácnosť. „Musia mať svoju prácu radi. Pokiaľ sa iní ľudia v noci obracajú na druhý bok, vodiči ráno o pol štvrtej pripravujú neraz aj v 25-stupňových mrazoch autobus. Musia mať nesmierne šťastie, pretože dávajú pozor viac na iných ako na seba. Títo elitní vodiči sa narodili pre volant a ja som veľmi rád, že takýchto máme aj v našej spoločnosti,“ doplnil Popluhár.
Státisíce kilometrov bez nehody ocenil aj zástupca riaditeľa Krajského dopravného inšpektorátu v Trenčíne Roman Žilka. „Takýchto vodičov na cestách je strašne málo, sme radi, že sú to profesionáli. Najmä mladí vodiči by si z nich mali brať príklad, zaslúžia si uznanie,“ skonštatoval Žilka.