Spoločnosť by podľa predbežného stanoviska radnice mala cesty opraviť za milión, respektíve 1,5 milióna eur vrátane dane z pridanej hodnoty (DPH).
Autor TASR
Nováky 27. septembra (TASR) - Samospráva Novák chce zabezpečiť rekonštrukciu mestských komunikácií prostredníctvom takzvaného PPP projektu, teda verejno-súkromného partnerstva. Jej zámer predbežne odobrili novácki mestskí poslanci na svojom rokovaní v pondelok (26. 9.).
Rekonštrukciu mestských komunikácií v Novákoch by tak mala zabezpečiť firma, ktorú radnica vyberie vo verejnej súťaži. Spoločnosť by podľa jej predbežného stanoviska mala cesty opraviť za milión, respektíve 1,5 milióna eur vrátane dane z pridanej hodnoty (DPH). Sumu, ktorú chce mesto do rekonštrukcie investovať, vyberú ešte mestskí poslanci. Rovnako predmetom diskusie budú aj cesty, ktoré prejdú opravou, predbežne ich radnica vybrala 14. Tie sú podľa odborného stanoviska v najkritickejšom stave.
"Snažíme sa vybrať alternatívu formou PPP projektu, aby sme tie ulice urobili naraz, behom roka, maximálne dvoch a aby slúžili občanom," povedal primátor Novák Daniel Daniš.
Doplnil, že samospráva mesta považuje hľadanie prostriedkov na rekonštrukciu jednej ulice raz do roka za dosť komplikované a nekonečný proces. "Iné je, keď máte rozbitú jednu, dve ulice v meste a behom piatich rokov ich dáte do poriadku, ako keď máte v dosť zlom stave veľa ulíc a robiť ich 15 rokov, to ich už zase môžeme všetky po dokončení postupne nanovo opravovať," poznamenal.
Výhodou PPP projektov je podľa Daniša úroková sadzba vo výške jedného percenta, rovnako ich podmienky sa mu javia výhodnejšie ako pri klasickom úvere.
Samospráva už oslovila Ministerstvo financií SR, či sa bude úver z PPP projektu započítavať do úverovej zaťaženosti mesta a čaká na jeho odpoveď. "Ak by to malo byť tak, tak, samozrejme, budeme sa uberať inou cestou, lebo úverová zaťaženosť by sa už pohybovala niekde okolo 50 % alebo blízko 50 %, čo je už vážny stav z ekonomického hľadiska. Ak nie, PPP projekty alebo možnosť, ktorá sa nám takýmto spôsobom javí, nám ultimatívne nestanovuje, že musíme zrekonštruovať všetkých 14 ulíc. Môžeme urobiť dve, tri behom roka, uvidíme, ako sa to osvedčí, dvierka sú tam otvorené a môžeme pokračovať ďalej," dodal novácky primátor.
Rekonštrukciu mestských komunikácií v Novákoch by tak mala zabezpečiť firma, ktorú radnica vyberie vo verejnej súťaži. Spoločnosť by podľa jej predbežného stanoviska mala cesty opraviť za milión, respektíve 1,5 milióna eur vrátane dane z pridanej hodnoty (DPH). Sumu, ktorú chce mesto do rekonštrukcie investovať, vyberú ešte mestskí poslanci. Rovnako predmetom diskusie budú aj cesty, ktoré prejdú opravou, predbežne ich radnica vybrala 14. Tie sú podľa odborného stanoviska v najkritickejšom stave.
"Snažíme sa vybrať alternatívu formou PPP projektu, aby sme tie ulice urobili naraz, behom roka, maximálne dvoch a aby slúžili občanom," povedal primátor Novák Daniel Daniš.
Doplnil, že samospráva mesta považuje hľadanie prostriedkov na rekonštrukciu jednej ulice raz do roka za dosť komplikované a nekonečný proces. "Iné je, keď máte rozbitú jednu, dve ulice v meste a behom piatich rokov ich dáte do poriadku, ako keď máte v dosť zlom stave veľa ulíc a robiť ich 15 rokov, to ich už zase môžeme všetky po dokončení postupne nanovo opravovať," poznamenal.
Výhodou PPP projektov je podľa Daniša úroková sadzba vo výške jedného percenta, rovnako ich podmienky sa mu javia výhodnejšie ako pri klasickom úvere.
Samospráva už oslovila Ministerstvo financií SR, či sa bude úver z PPP projektu započítavať do úverovej zaťaženosti mesta a čaká na jeho odpoveď. "Ak by to malo byť tak, tak, samozrejme, budeme sa uberať inou cestou, lebo úverová zaťaženosť by sa už pohybovala niekde okolo 50 % alebo blízko 50 %, čo je už vážny stav z ekonomického hľadiska. Ak nie, PPP projekty alebo možnosť, ktorá sa nám takýmto spôsobom javí, nám ultimatívne nestanovuje, že musíme zrekonštruovať všetkých 14 ulíc. Môžeme urobiť dve, tri behom roka, uvidíme, ako sa to osvedčí, dvierka sú tam otvorené a môžeme pokračovať ďalej," dodal novácky primátor.