Obojsmerná elektronická komunikácia prináša v osobnej internetovej zóne užívateľa aj prístup do daňového spisu daňového subjektu a do osobného účtu daňovníka.
Autor TASR
Trenčín 28. januára (TASR) – Colný úrad v Trenčíne začal s niektorými daňovými subjektmi od 11. januára tohto roku komunikovať prostredníctvom obojsmernej elektronickej komunikácie. Obojsmerná elektronická komunikácia sa uplatňuje vo vzťahu k podnikateľom z oblasti správy spotrebných daní, ktorí sú platiteľmi DPH, k daňovým poradcom alebo advokátom, ktorí zastupujú daňový subjekt v oblasti správy spotrebných daní alebo k tým subjektom, ktorí o to požiadali.
„Colný úrad Trenčín upozorňuje, že nie všetky subjekty, ktoré majú povinnosť používať obojsmernú elektronickú komunikáciu, sa už zaregistrovali na portáli finančnej správy a následne si autorizovali a upravili primerane ich potrebám oprávnenia na prijímanie dokumentov,“ uviedla hovorkyňa Colného úradu Trenčín Renáta Peťovská.
Štandardne podľa nej môže mať alebo udeliť autorizáciu konateľ alebo štatutár spoločnosti, ktorý sa musí na tento účel zaregistrovať, alebo môže splnomocniť iné osoby. „Ak takéto oprávnenie spoločnosť nebude mať, nebude možné prijímať elektronické zásielky colného úradu, pričom po 15 dňoch sa budú považovať za riadne doručené a nastávajú v plnej miere právne účinky doručeného záznamu zásielky. Doručovanie papierovou formou sa pre povinné subjekty skončilo,“ zdôraznila hovorkyňa colného úradu s tým, že všetky ďalšie potrebné informácie nájdu podnikatelia na portáli finančnej správy v časti Infoservis alebo eSlužby.
Obojsmerná elektronická komunikácia podľa nej prináša v osobnej internetovej zóne užívateľa aj prístup do daňového spisu daňového subjektu a do osobného účtu daňovníka, čo výrazne zvýši komfort daňovníka pri plnení daňových povinností. Všetky prijímané a odosielané dokumenty budú evidované v elektronickej forme a následne sprístupnené v spise daňového subjektu v rámci osobnej internetovej zóny na portáli finančnej správy.
„Colný úrad Trenčín upozorňuje, že nie všetky subjekty, ktoré majú povinnosť používať obojsmernú elektronickú komunikáciu, sa už zaregistrovali na portáli finančnej správy a následne si autorizovali a upravili primerane ich potrebám oprávnenia na prijímanie dokumentov,“ uviedla hovorkyňa Colného úradu Trenčín Renáta Peťovská.
Štandardne podľa nej môže mať alebo udeliť autorizáciu konateľ alebo štatutár spoločnosti, ktorý sa musí na tento účel zaregistrovať, alebo môže splnomocniť iné osoby. „Ak takéto oprávnenie spoločnosť nebude mať, nebude možné prijímať elektronické zásielky colného úradu, pričom po 15 dňoch sa budú považovať za riadne doručené a nastávajú v plnej miere právne účinky doručeného záznamu zásielky. Doručovanie papierovou formou sa pre povinné subjekty skončilo,“ zdôraznila hovorkyňa colného úradu s tým, že všetky ďalšie potrebné informácie nájdu podnikatelia na portáli finančnej správy v časti Infoservis alebo eSlužby.
Obojsmerná elektronická komunikácia podľa nej prináša v osobnej internetovej zóne užívateľa aj prístup do daňového spisu daňového subjektu a do osobného účtu daňovníka, čo výrazne zvýši komfort daňovníka pri plnení daňových povinností. Všetky prijímané a odosielané dokumenty budú evidované v elektronickej forme a následne sprístupnené v spise daňového subjektu v rámci osobnej internetovej zóny na portáli finančnej správy.