Od 15. februára tohto roka totiž nadobudla účinnosť vyhláška ministerstva dopravy, ktorá zaraďuje tento úsek medzi mýtom spoplatnené cesty.
Autor TASR
Bratislava 17. februára (TASR) - Nákladné autá nad 3,5 tony už platia mýto aj za jazdu po novom obchvate Žiaru nad Hronom. Od 15. februára tohto roka totiž nadobudla účinnosť vyhláška ministerstva dopravy, ktorá zaraďuje tento úsek medzi mýtom spoplatnené cesty.
Takmer 6-kilometrový obchvat Žiaru nad Hronom na rýchlostnej ceste R2 využívajú motoristi od polovice decembra 2014, keď bol odovzdaný do užívania. Staval sa dva roky a po dokončení odbremeňuje od dopravy samotný Žiar nad Hronom.
Vybudovaním tohto úseku sa totiž tranzitná doprava presunula z centra Žiaru nad Hronom na rýchlocestu, ktorá slúži ako západný obchvat mesta.
V súvislosti so spoplatnením tohto obchvatu sa podľa manažéra pre komunikačnú stratégiu a PR spoločnosti SkyToll Antona Bódisa presunuli dva úseky cesty I. triedy medzi Lovčicou-Trubínom a Lutilou do kategórie paralelných ciest. Zmenila sa tým aj sadzba ich spoplatnenia. Okrem toho sa k rovnakému dátumu upravili dva vymedzené úseky nesúbežných ciest I. triedy, čím sa celková dĺžka tejto kategórie spoplatnených ciest skrátila o 169 metrov.
Takmer 6-kilometrový obchvat Žiaru nad Hronom na rýchlostnej ceste R2 využívajú motoristi od polovice decembra 2014, keď bol odovzdaný do užívania. Staval sa dva roky a po dokončení odbremeňuje od dopravy samotný Žiar nad Hronom.
Vybudovaním tohto úseku sa totiž tranzitná doprava presunula z centra Žiaru nad Hronom na rýchlocestu, ktorá slúži ako západný obchvat mesta.
V súvislosti so spoplatnením tohto obchvatu sa podľa manažéra pre komunikačnú stratégiu a PR spoločnosti SkyToll Antona Bódisa presunuli dva úseky cesty I. triedy medzi Lovčicou-Trubínom a Lutilou do kategórie paralelných ciest. Zmenila sa tým aj sadzba ich spoplatnenia. Okrem toho sa k rovnakému dátumu upravili dva vymedzené úseky nesúbežných ciest I. triedy, čím sa celková dĺžka tejto kategórie spoplatnených ciest skrátila o 169 metrov.