Dnešné otvorenie nového klientskeho centra na Okresnom úrade v Myjave je po vzniku tamojšieho okresného úradu v roku 2013 ďalším ústretovým krokom voči takmer 30.000 obyvateľom Myjavského okresu.
Autor TASR
,aktualizované Myjava 23. januára (TASR) – Dnešné otvorenie nového klientskeho centra na Okresnom úrade v Myjave je po vzniku tamojšieho okresného úradu v roku 2013 ďalším ústretovým krokom voči takmer 30.000 obyvateľom Myjavského okresu. Do roku 2013 museli obyvatelia kopaničiarskeho regiónu s výnimkou niektorých vysunutých pracovísk vybavovať agendu v 24 kilometrov vzdialenom Novom Meste nad Váhom.
„Klientske centrum má priblížiť štátnu správu a zjednodušiť prístup obyvateľov k službám miestnej štátnej správy. Je to pozitívny krok. Podľa prepočtov, ktoré sa robili v minulosti, ľudia počas svojho života strávili veľmi veľa času vybavovaním agendy na rôznych úradoch. Niekedy ani nevedeli, kam presne majú ísť. A práve toto má zjednodušiť ich život,“ skonštatoval predseda Trenčianskeho samosprávneho kraja (TSK) Jaroslav Baška.
Klientske centrum vytvára Ministerstvo vnútra SR v rámci reformy štátnej správy ESO a myjavské je v poradí už 22. na Slovensku. Sídli v budove Okresného úradu v Myjave a na jednom mieste obyvatelia okresu vybavia policajnú agendu (doklady, dopravný inšpektorát), k dispozícii im je odbor živnostenského podnikania, katastrálny odbor, odbor starostlivosti o životné prostredie, pozemkový a lesný odbor a odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií. Agendu posledných dvoch odborov mohli predtým Myjavčania vybavovať iba v Novom Meste nad Váhom.
V blízkosti Klientskeho centra s 15 pracoviskami majú obyvatelia kopaničiarskeho regiónu k dispozícií aj mestský úrad, daňový úrad, sociálnu poisťovňu či poštu.
Reforma ESO je najväčšou reformou štátnej správy od roku 1989. Jej ambíciou je zlepšiť fungovanie, zabezpečiť kvalitu, transparentnosť a dostupnosť verejnej správy pre občana. Programom ESO sa dosiahne zníženie a optimalizácia nákladov na fungovanie verejnej správy, zjednodušenie vybavovania agendy a celoslovenská finančná úspora bude viac ako 700 miliónov eur.
„Klientske centrum má priblížiť štátnu správu a zjednodušiť prístup obyvateľov k službám miestnej štátnej správy. Je to pozitívny krok. Podľa prepočtov, ktoré sa robili v minulosti, ľudia počas svojho života strávili veľmi veľa času vybavovaním agendy na rôznych úradoch. Niekedy ani nevedeli, kam presne majú ísť. A práve toto má zjednodušiť ich život,“ skonštatoval predseda Trenčianskeho samosprávneho kraja (TSK) Jaroslav Baška.
Klientske centrum vytvára Ministerstvo vnútra SR v rámci reformy štátnej správy ESO a myjavské je v poradí už 22. na Slovensku. Sídli v budove Okresného úradu v Myjave a na jednom mieste obyvatelia okresu vybavia policajnú agendu (doklady, dopravný inšpektorát), k dispozícii im je odbor živnostenského podnikania, katastrálny odbor, odbor starostlivosti o životné prostredie, pozemkový a lesný odbor a odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií. Agendu posledných dvoch odborov mohli predtým Myjavčania vybavovať iba v Novom Meste nad Váhom.
V blízkosti Klientskeho centra s 15 pracoviskami majú obyvatelia kopaničiarskeho regiónu k dispozícií aj mestský úrad, daňový úrad, sociálnu poisťovňu či poštu.
Pozrite si galériu z otvorenia nového klientskeho centra:
Reforma ESO je najväčšou reformou štátnej správy od roku 1989. Jej ambíciou je zlepšiť fungovanie, zabezpečiť kvalitu, transparentnosť a dostupnosť verejnej správy pre občana. Programom ESO sa dosiahne zníženie a optimalizácia nákladov na fungovanie verejnej správy, zjednodušenie vybavovania agendy a celoslovenská finančná úspora bude viac ako 700 miliónov eur.