Rezort dopravy totiž plánuje od 11. decembra návrat IC vlakov na slovenské koľajnice po takmer roku od ich zrušenia a so zastavovaním v Trenčíne sa nepočíta.
Autor TASR
Bratislava 20. októbra (TASR) – Mali by alebo nemali zastavovať InterCity (IC) vlaky v Trenčíne – to je otázka, na ktorej sa nevie zhodnúť predseda Trenčianskeho kraja Jaroslav Baška (Smer-SD) s ministrom dopravy Árpádom Érsekom (Most-Híd). Rezort dopravy totiž plánuje od 11. decembra návrat IC vlakov na slovenské koľajnice po takmer roku od ich zrušenia a so zastavovaním v Trenčíne sa nepočíta.
"Trenčín patril v minulosti pri prevádzke IC vlakov k najmenej využívaným staniciam s minimálnym nástupom a výstupom," odôvodnil Érsek počas dnešnej Hodiny otázok v Národnej rade (NR) SR. Keďže nemohol byť priamo prítomný v parlamente, jeho vyjadrenia prečítal minister životného prostredia László Sólymos (Most-Híd).
Podľa šéfa rezortu dopravy sa teda vzhľadom na nízky počet cestujúcich v Trenčíne a aj vzhľadom na relatívne nízky rozdiel v jazdnom čase rýchlikov, ktoré po Trenčín jazdia každú hodinu v porovnaní s plánovanou jazdnou dobou IC vlakov, rozhodlo ministerstvo sústrediť na rýchlosť týchto vlakov a zastavovať vo významných prestupových uzloch.
Podľa Bašku by však cestujúci z Trenčína takéto nové spoje uvítali. Záujem ľudí by chcel preto aspoň vyskúšať. Navrhuje, aby IC vlaky začali v Trenčíne zastavovať od decembra na obdobie pol roka. "A nech sa to vyhodnotí po pol roku, či teda v Trenčíne majú cestujúci záujem využívať IC vlaky alebo nie," vyzval ministerstvo Baška v parlamente.
Okrem toho si myslí, že v súčasnosti, kým nie je dobudovaná trať na rýchlosť 160 kilometrov za hodinu práve v okolí Trenčína, IC vlaky oproti rýchlikom nič neušetria, keď nebudú zastavovať v tomto meste.
IC vlaky prestali na Slovensku jazdiť v januári tohto roku. Rozhodol tak bývalý minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD). Dôvodom bola stratovosť týchto vlakov. Po obnovení v decembri 2016 by mali denne premávať štyri IC vlaky. Dva pôjdu smerom z Bratislavy do Košíc a dva v opačnom smere. V každej súprave bude pre cestujúcich k dispozícii 247 miest na sedenie a vlaky budú povinne miestenkové. Obnovené spoje by mali zvládnuť trasu medzi Bratislavou a Košicami za približne 4 hodiny a 45 minút.
"Trenčín patril v minulosti pri prevádzke IC vlakov k najmenej využívaným staniciam s minimálnym nástupom a výstupom," odôvodnil Érsek počas dnešnej Hodiny otázok v Národnej rade (NR) SR. Keďže nemohol byť priamo prítomný v parlamente, jeho vyjadrenia prečítal minister životného prostredia László Sólymos (Most-Híd).
Podľa šéfa rezortu dopravy sa teda vzhľadom na nízky počet cestujúcich v Trenčíne a aj vzhľadom na relatívne nízky rozdiel v jazdnom čase rýchlikov, ktoré po Trenčín jazdia každú hodinu v porovnaní s plánovanou jazdnou dobou IC vlakov, rozhodlo ministerstvo sústrediť na rýchlosť týchto vlakov a zastavovať vo významných prestupových uzloch.
Podľa Bašku by však cestujúci z Trenčína takéto nové spoje uvítali. Záujem ľudí by chcel preto aspoň vyskúšať. Navrhuje, aby IC vlaky začali v Trenčíne zastavovať od decembra na obdobie pol roka. "A nech sa to vyhodnotí po pol roku, či teda v Trenčíne majú cestujúci záujem využívať IC vlaky alebo nie," vyzval ministerstvo Baška v parlamente.
Okrem toho si myslí, že v súčasnosti, kým nie je dobudovaná trať na rýchlosť 160 kilometrov za hodinu práve v okolí Trenčína, IC vlaky oproti rýchlikom nič neušetria, keď nebudú zastavovať v tomto meste.
IC vlaky prestali na Slovensku jazdiť v januári tohto roku. Rozhodol tak bývalý minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD). Dôvodom bola stratovosť týchto vlakov. Po obnovení v decembri 2016 by mali denne premávať štyri IC vlaky. Dva pôjdu smerom z Bratislavy do Košíc a dva v opačnom smere. V každej súprave bude pre cestujúcich k dispozícii 247 miest na sedenie a vlaky budú povinne miestenkové. Obnovené spoje by mali zvládnuť trasu medzi Bratislavou a Košicami za približne 4 hodiny a 45 minút.