Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. november 2024
< sekcia Trenčiansky kraj

Pri oprave Krajinského mosta v Piešťanoch nebude nutná jeho uzávera

Krajinský most v Piešťanoch. Foto: wikimedia.org

Na rekonštrukciu spodnej časti mosta bolo už vydané stavebné povolenie. Práce budú prebiehať bez uzávierky cesty a potreby náhradnej dopravy, prípadne len s čiastočným dopravným obmedzením.

Piešťany 15. júla (TASR) – Po ukončení verejnej súťaže na dodávateľa prác sa Trnavský samosprávny kraj (TTSK) plánuje pustiť do 2. etapy opravy Krajinského mosta v Piešťanoch. Pôjde o rekonštrukciu spodnej časti a nosnej konštrukcie po tom, ako pred dvoma rokmi bola realizovaná oprava zvršku a rozšírenie cestnej komunikácie. Predpokladané náklady predstavujú výšku 960.000 eur.

Na rekonštrukciu spodnej časti mosta bolo už vydané stavebné povolenie. Práce budú prebiehať bez uzávierky cesty a potreby náhradnej dopravy, prípadne len s čiastočným dopravným obmedzením. TASR o tom dnes informoval Ivan Krajčovič z úseku komunikácie TTSK s tým, že termín sa bude odvíjať od výsledku verejnej súťaže.

Piešťanský Krajinský most je jedinou cestnou tepnou, spájajúcou mesto s protiľahlým brehom Váhu. "Rekonštrukcia spodnej časti je zaradená do Registra investícií TTSK (opravy ciest 2. a 3. triedy a mostov vo vlastníctve TTSK). Financovanie je plánované z úverových zdrojov TTSK," uviedol Krajčovič.

Zároveň je táto akcia plánovaná aj v rámci Integrovaného regionálneho operačného programu, Prioritná os č. 1 Bezpečná a ekologická doprava na území Trnavského samosprávneho kraja (ďalej IROP). Realizácia v rámci IROP bude podľa Krajčoviča v prípade, ak bude vypísaná výzva na predloženie tohto zámeru príslušným ministerstvom.

Prvú etapu opravy Krajinského mosta uskutočnil TTSK v roku 2014. Vtedy musela byť táto komunikácia dva mesiace uzatvorená a bolo nutné používať 25- a 45-kilometrové obchádzky. To Piešťanci kritizovali, no predtým podrobovali ostrej kritike havarijný stav mosta a nerealizovanie jeho opravy. Na prvú etapu vynaložil TTSK 215.000 eur zo svojho rozpočtu, vláda SR uvoľnila na tento účel ďalších 500.000 eur. 

Železobetónový Krajinský most z rokov 1930-1931 je kultúrnou pamiatkou, vyšiel z dielne architektov Josef Činčera - Ivan Grebenik, v období vzniku patril k najodvážnejším mostným konštrukciám v Československu.