Na základe metodiky a získaných zručností z trojdňového workshopu, ktorý absolvovali učiteľky predškolákov, budú pokračovať v sprevádzaní detí počas celého edukačného procesu.
Autor TASR
Prievidza 19. februára (TASR) - Škôlkarov zo Základnej školy s materskou školou (ZŠ s MŠ) na Malonecpalskej ulici učia pedagógovia podnikavosti. Deti nadobúdajú zručnosti v rámci programu Lucy a Leo - podnikavci zo škôlky, prievidzská škola je jednou z 11 na Slovensku, ktorá uplynulý týždeň so vzdelávacím programom začala. Informovala o tom hovorkyňa mesta Zuzana Krajčiová.
"Cieľom programu Lucy a Leo - podnikavci zo škôlky je výchova k podnikavosti a rozvoj jej kompetencií potrebných pre udržateľný aktívny život v rýchlo sa meniacich podmienkach profesijného a osobného života," uviedla Lenka Holíková, lektorka vzdelávacej spoločnosti, ktorá program vedie.
Podstatné je u detí a žiakov podľa nej rozvíjať tzv. mäkké zručnosti - sebauvedomenie a sebarozvoj, tímovú spoluprácu, komunikačné zručnosti, kreatívne myslenie, emocionálnu inteligenciu a bádateľstvo.
Lucy a Leo zostávajú v MŠ a stávajú sa sprievodcami programom. Na základe metodiky a získaných zručností z trojdňového workshopu, ktorý absolvovali učiteľky predškolákov, budú pokračovať v sprevádzaní detí počas celého edukačného procesu. "V našej škole podporujeme profesijný rozvoj pedagogických zamestnancov a sústredíme sa hlavne na rozvoj zručností potrebných pre 21. storočie," vysvetlila riaditeľka školy Ľubomíra Holíková.
V minulom aj tomto školskom roku absolvovali všetci pedagógovia aktualizačné vzdelávanie s témami inklúzie, rozvoja detských zručností, kreativity a efektívnej komunikácie a inovačné vzdelávanie Akadémia zručností pre 21. storočie.
"Cieľom programu Lucy a Leo - podnikavci zo škôlky je výchova k podnikavosti a rozvoj jej kompetencií potrebných pre udržateľný aktívny život v rýchlo sa meniacich podmienkach profesijného a osobného života," uviedla Lenka Holíková, lektorka vzdelávacej spoločnosti, ktorá program vedie.
Podstatné je u detí a žiakov podľa nej rozvíjať tzv. mäkké zručnosti - sebauvedomenie a sebarozvoj, tímovú spoluprácu, komunikačné zručnosti, kreatívne myslenie, emocionálnu inteligenciu a bádateľstvo.
Lucy a Leo zostávajú v MŠ a stávajú sa sprievodcami programom. Na základe metodiky a získaných zručností z trojdňového workshopu, ktorý absolvovali učiteľky predškolákov, budú pokračovať v sprevádzaní detí počas celého edukačného procesu. "V našej škole podporujeme profesijný rozvoj pedagogických zamestnancov a sústredíme sa hlavne na rozvoj zručností potrebných pre 21. storočie," vysvetlila riaditeľka školy Ľubomíra Holíková.
V minulom aj tomto školskom roku absolvovali všetci pedagógovia aktualizačné vzdelávanie s témami inklúzie, rozvoja detských zručností, kreativity a efektívnej komunikácie a inovačné vzdelávanie Akadémia zručností pre 21. storočie.