Kontaktné centrá zriadili okrem Prievidze aj v Handlovej a Novákoch.
Autor TASR
Prievidza 18. marca (TASR) - Kontaktné centrum v Prievidzi, ktoré zriadila samospráva v rámci národného projektu Podpora zamestnateľnosti v regióne horná Nitra, pomáha prvým klientom. Bezplatné poradenstvo tam odborníci poskytujú najmä ľuďom, ktorých stratu zamestnania ovplyvnil alebo ovplyvní útlm banskej činnosti. Informoval o tom hovorca mesta Michal Ďureje.
"Odborný tím v kontaktnom centre poskytuje poradenstvo klientom v sociálnej, ekonomickej, legislatívnej a psychologickej oblasti. Okrem prioritnej činnosti - individuálneho poradenstva realizuje aj pravidelné vzdelávacie aktivity a workshopy, aktuálne on-line formou," načrtol Ďureje.
Medzi ďalšie činnosti patrí podľa neho aj organizácia pravidelných komunitných aktivít, ktorých harmonogram aktuálne pripravujú a budú upravovať na základe priebežne platných protipandemických opatrení.
Cieľom národného projektu je poskytnutie pomoci a podpory zamestnancom Hornonitrianskych baní Prievidza (HBP) pri zvyšovaní ich kvalifikácie a rozvoji ich osobných zručností s ohľadom na potreby regionálneho trhu práce tak, aby si našli čo najskôr nové zamestnanie. Určený je pre každého zamestnanca baní, ktorého pracovné miesto zrušia z dôvodu útlmu banskej činnosti. "Po vstupe do projektu každému účastníkovi pridelia tútora, ktorý ho sprevádza celým adaptačným procesom. Doba účasti v projekte je šesť mesiacov, počas ktorých je účastník stále zamestnancom HBP a vyplácajú mu náhradu jeho priemernej mzdy," pripomenul Ďureje.
Účasťou v projekte zamestnanec nestráca nárok na žiadne legislatívou stanovené nároky ako napríklad kompenzačný alebo osobitný príspevok, prípadne odstupné. Pracovník bezplatne absolvuje takzvanú bilanciu kompetencií, jeden vyšpecifikovaný odborný rekvalifikačný kurz a jeden kurz na rozvoj osobných zručností a kompetencií.
Kontaktné centrá zriadili okrem Prievidze i v Handlovej a Novákoch. Ich služby môžu využiť všetci zamestnanci baní, teda nielen účastníci národného projektu.
Aktivity budú oficiálni partneri projektu - HBP, Trenčiansky samosprávny kraj a mestá Prievidza, Handlová a Nováky realizovať do konca roka 2023.
"Odborný tím v kontaktnom centre poskytuje poradenstvo klientom v sociálnej, ekonomickej, legislatívnej a psychologickej oblasti. Okrem prioritnej činnosti - individuálneho poradenstva realizuje aj pravidelné vzdelávacie aktivity a workshopy, aktuálne on-line formou," načrtol Ďureje.
Medzi ďalšie činnosti patrí podľa neho aj organizácia pravidelných komunitných aktivít, ktorých harmonogram aktuálne pripravujú a budú upravovať na základe priebežne platných protipandemických opatrení.
Cieľom národného projektu je poskytnutie pomoci a podpory zamestnancom Hornonitrianskych baní Prievidza (HBP) pri zvyšovaní ich kvalifikácie a rozvoji ich osobných zručností s ohľadom na potreby regionálneho trhu práce tak, aby si našli čo najskôr nové zamestnanie. Určený je pre každého zamestnanca baní, ktorého pracovné miesto zrušia z dôvodu útlmu banskej činnosti. "Po vstupe do projektu každému účastníkovi pridelia tútora, ktorý ho sprevádza celým adaptačným procesom. Doba účasti v projekte je šesť mesiacov, počas ktorých je účastník stále zamestnancom HBP a vyplácajú mu náhradu jeho priemernej mzdy," pripomenul Ďureje.
Účasťou v projekte zamestnanec nestráca nárok na žiadne legislatívou stanovené nároky ako napríklad kompenzačný alebo osobitný príspevok, prípadne odstupné. Pracovník bezplatne absolvuje takzvanú bilanciu kompetencií, jeden vyšpecifikovaný odborný rekvalifikačný kurz a jeden kurz na rozvoj osobných zručností a kompetencií.
Kontaktné centrá zriadili okrem Prievidze i v Handlovej a Novákoch. Ich služby môžu využiť všetci zamestnanci baní, teda nielen účastníci národného projektu.
Aktivity budú oficiálni partneri projektu - HBP, Trenčiansky samosprávny kraj a mestá Prievidza, Handlová a Nováky realizovať do konca roka 2023.