Víťazný návrh pracuje s grafickým konceptom loga, ktorý odkazuje ideovo aj vizuálne na aktuálny erb mesta a v modernom štýle plynule nadväzuje na históriu mesta.
Autor TASR
Prievidza 14. marca (TASR) - Mesto Prievidza má novú vizuálnu identitu. Štýl zastupuje prechod od minulosti k súčasnosti, nadviazať má na historické korene mesta a interpretovať ich cez modernú grafickú skratku. Novú identitu predstavili vo štvrtok v Galérii Imricha Vysočana v Prievidzi.
Viceprimátor Michal Dobiaš spomenul, že diskusia o tvorbe novej vizuálnej identity trvala už dlhšiu dobu. Tvrdí, že samospráva vnímala podnety nielen od poslancov, ale aj odborníkov, ktorí sa venujú marketingu, ako treba v dnešnej dobe posilňovať vzťah predovšetkým mladých obyvateľov k svojmu mestu. "Z tohto dôvodu bola zaradená do mestského rozpočtu tvorba a zavedenie novej vizuálnej identity," vysvetlil Dobiaš.
Novú vizuálnu identitu vytvorila pre mesto bratislavská reklamná agentúra. Samospráva ju vybrala v dvojkolovom verejnom obstarávaní. Pri podmienkach a procesoch výberu sa inšpirovala mestom Nitra, ktoré získalo s novým logom niekoľko ocenení. Päťčlennú porotu tvorili odborníci z oblasti dizajnu a umenia, ako i zástupcovia úradu.
Víťazný návrh pracuje s grafickým konceptom loga, ktorý odkazuje ideovo aj vizuálne na aktuálny erb mesta a v modernom štýle plynule nadväzuje na históriu mesta. Logo pracuje s vybranými grafickými symbolmi anjela, ďatelinového kríža a s farebnosťou, ktoré prirodzene evokujú mestský erb. "Grafické prvky v spojení s typograficky čistým názvom mesta Prievidza vytvárajú kompaktné logo, ktoré bude vďaka historickému odkazu príjemne nostalgické pre staršiu generáciu obyvateľov mesta a zároveň dostatočne moderné pre mladých obyvateľov, čo bolo naším hlavným cieľom," priblížil dizajnér Peter Hajdin.
Dohoda o spolupráci medzi mestom a agentúrou zahŕňa okrem vypracovania dizajn manuálu aj prípravu podkladov a šablón pre aplikáciu jednotlivých prvkov vizuálnej identity, prípravu a grafickú úpravu textov, prípravu podkladov na tlač, grafické spracovanie dát, fotografií, grafov a ostatných aplikácií vizuálnej identity. Víťazná agentúra zabezpečí aj školenie interných grafických pracovníkov mestského úradu na prácu s novou vizuálnou identitou.
Primátorka Katarína Macháčková je podľa svojich slov presvedčená, že táto zmena nie je len estetickou úpravou, ale predstavuje posun smerom k ešte silnejšiemu a jednotnému vnímaniu mesta nielen domácimi obyvateľmi, ale aj návštevníkmi a investormi.
Mesto novú vizuálnu identitu implementuje na všetkých oficiálnych materiáloch, webových stránkach, sociálnych sieťach a v mestských inštitúciách. Tento proces odhaduje samospráva približne na rok.
Viceprimátor Michal Dobiaš spomenul, že diskusia o tvorbe novej vizuálnej identity trvala už dlhšiu dobu. Tvrdí, že samospráva vnímala podnety nielen od poslancov, ale aj odborníkov, ktorí sa venujú marketingu, ako treba v dnešnej dobe posilňovať vzťah predovšetkým mladých obyvateľov k svojmu mestu. "Z tohto dôvodu bola zaradená do mestského rozpočtu tvorba a zavedenie novej vizuálnej identity," vysvetlil Dobiaš.
Novú vizuálnu identitu vytvorila pre mesto bratislavská reklamná agentúra. Samospráva ju vybrala v dvojkolovom verejnom obstarávaní. Pri podmienkach a procesoch výberu sa inšpirovala mestom Nitra, ktoré získalo s novým logom niekoľko ocenení. Päťčlennú porotu tvorili odborníci z oblasti dizajnu a umenia, ako i zástupcovia úradu.
Víťazný návrh pracuje s grafickým konceptom loga, ktorý odkazuje ideovo aj vizuálne na aktuálny erb mesta a v modernom štýle plynule nadväzuje na históriu mesta. Logo pracuje s vybranými grafickými symbolmi anjela, ďatelinového kríža a s farebnosťou, ktoré prirodzene evokujú mestský erb. "Grafické prvky v spojení s typograficky čistým názvom mesta Prievidza vytvárajú kompaktné logo, ktoré bude vďaka historickému odkazu príjemne nostalgické pre staršiu generáciu obyvateľov mesta a zároveň dostatočne moderné pre mladých obyvateľov, čo bolo naším hlavným cieľom," priblížil dizajnér Peter Hajdin.
Dohoda o spolupráci medzi mestom a agentúrou zahŕňa okrem vypracovania dizajn manuálu aj prípravu podkladov a šablón pre aplikáciu jednotlivých prvkov vizuálnej identity, prípravu a grafickú úpravu textov, prípravu podkladov na tlač, grafické spracovanie dát, fotografií, grafov a ostatných aplikácií vizuálnej identity. Víťazná agentúra zabezpečí aj školenie interných grafických pracovníkov mestského úradu na prácu s novou vizuálnou identitou.
Primátorka Katarína Macháčková je podľa svojich slov presvedčená, že táto zmena nie je len estetickou úpravou, ale predstavuje posun smerom k ešte silnejšiemu a jednotnému vnímaniu mesta nielen domácimi obyvateľmi, ale aj návštevníkmi a investormi.
Mesto novú vizuálnu identitu implementuje na všetkých oficiálnych materiáloch, webových stránkach, sociálnych sieťach a v mestských inštitúciách. Tento proces odhaduje samospráva približne na rok.