Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 26. november 2024Meniny má Kornel
< sekcia Trenčiansky kraj

Projekt TSK Hrdina remesla má prilákať školákov na remeselné odbory

Predseda Trenčianskeho samosprávneho kraja Jaroslav Baška (vľavo) a zástupcovia škôl a podnikateľov odpovedajú na otázky novinárov pred bilbordom novej kampane Hrdina remesla, ktorú pripravil Trenčiansky samosprávny kraj pre deti 7. a 8. ročníkov základných škôl so zameraním na nábor žiakov pre odborné školstvo a remeselné odbory 2. februára 2015 v Trenčíne. Komiksové postavičky predstavia deťom jednotlivé remeslá, o ktoré je na pracovnom trhu záujem. Foto: TASR

Trenčiansky samosprávny kraj (TSK) dnes ako prvý kraj na Slovensku spustil kampaň zameranú na nábor žiakov základných škôl pre štúdium na odborných školách s remeselnými odbormi.

Trenčín 2. februára (TASR) – Trenčiansky samosprávny kraj (TSK) dnes ako prvý kraj na Slovensku spustil kampaň zameranú na nábor žiakov základných škôl pre štúdium na odborných školách s remeselnými odbormi. Určená je pre siedmakov a ôsmakov základných škôl a nesie názov Hrdina remesla.



„Už v priebehu minulého roka sme pripravovali pôdu pre novodobých remeselných hrdinov. Prvým krokom bola optimalizácia siete stredných škôl. V rámci nej sme sa snažili o podporu zdravých, perspektívnych škôl odborného zamerania, a to najmä podpisom memoránd,“ skonštatoval počas predstavenia projektu predseda TSK Jaroslav Baška s tým, že memorandá o spolupráci medzi TSK a strednými odbornými školami, ktoré sú aj rámcovými dohodami o spolupráci medzi školami a zamestnávateľmi, spojili osem odborných škôl a viac ako stovku zamestnávateľov v Trenčianskom kraji.

Ako dodal, projekt Hrdina remesla aktuálne reaguje aj na pripravovaný zákon o odbornom vzdelávaní, ktorý by mal od septembra 2015 umožniť žiakom stredných škôl vzdelávať sa aj formou duálneho vzdelávania. TSK si veľa sľubuje aj od vzniku Centier odborného vzdelávania, ktoré sú zatiaľ v kraji štyri.

Začínajúci projekt Hrdina remesla spája komunikačne žiakov základných škôl, stredné školy a zamestnávateľov a podnikateľov. Hlavným motívom kampane je vzbudiť záujem žiakov o štúdium remesiel, resp. technických odborov a ukázať, že remeslo má zlaté dno. Že zručný mechanik si vie nájsť svoje miesto nielen na pracovnom trhu, ale získa aj spoločenský status. TSK má pre žiakov pútavou a deťom blízkou formou piatich komiksových hrdinov pripravené remeslá, s ktorými sa môžu zoznámiť na stránke www.hrdinaremesla.sk.

Projekt zapája do komunikácie deti a snaží sa im otvoriť dvere k novým možnostiam uplatnenia. Nie je časovo obmedzený a bude postupne rásť. Nielen o svojich hrdinov, databázu škôl a podnikateľov, ale aj o ďalšie funkcionality, ako sú hry pre deti, súťaže a podobne. Vďaka memorandám a novému projektu Hrdina remesla začína vznikať ucelená databáza, ktorá definuje záujmy žiakov, možnosti stredných odborných škôl, potreby zamestnávateľov a teda aj trhu práce.

Predbežne bude projekt vyhodnotený v máji a v septembri už bude mať kraj v rukách konkrétne výsledky o počte prijatých žiakov na stredné odborné školy v tých odboroch, ktoré zadefinoval vo VZN o počte tried na školský rok 2015/2016. „Od rozbehnutej kampane očakávame predovšetkým stret záujmu žiakov o odborné štúdium s potrebami podnikateľov. Kľúčovým je pritom informovanie žiakov o tom, aké stredné školy sú pre nich optimálnou voľbou. Chceme im ukázať, že dnes sa oplatí byť hrdinom remesla,“ vysvetlil predseda TSK.