Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 27. november 2024Meniny má Milan
< sekcia Trenčiansky kraj

Rekonštrukcia ciest I. triedy v TSK stála takmer 35 miliónov eur

Takmer 35 miliónov eur stála rekonštrukcia a realizácia bezpečnostných opatrení na cestách I. triedy v Trenčianskom kraji. Slovenská správa ciest (SSC) ako objednávateľ projektu financovala investíciu z fondov Európskej únie v rámci Operačného programu Doprava. Jeho súčasťou bola aj oprava úseku cesty I/9 od Novák po Handlovú (na snímke), ktorý slávnostne odovzdali do užívania motoristom. Lehota pod Vtáčnikom, 10. decembra 2015. Foto: TASR/Alexandra Moštková

Súčasťou projektu bola aj oprava úseku cesty I/9 od Novák po Handlovú, ktorý dnes slávnostne odovzdali do užívania motoristom.

Lehota pod Vtáčnikom 10. decembra (TASR) - Takmer 35 miliónov eur stála rekonštrukcia a realizácia bezpečnostných opatrení na cestách I. triedy v Trenčianskom kraji. Slovenská správa ciest (SSC) ako objednávateľ projektu financovala investíciu z fondov Európskej únie v rámci Operačného programu Doprava. Jeho súčasťou bola aj oprava úseku cesty I/9 od Novák po Handlovú, ktorý dnes slávnostne odovzdali do užívania motoristom.

Dodávateľom projektu Stavebné a bezpečnostné opatrenia ciest I. triedy v Trenčianskom kraji bola spoločnosť Strabag, s. r. o., so sídlom v Bratislave. Investícia v hodnote 34.789.202,66 eura sa konkrétne dotýkala ciest I/59, I/60 a I/9 (pôvodné označenie I/50). Úsek v Prievidzskom okrese od Handlovej po Nováky začala firma rekonštruovať v marci tohto roka, pričom ho dokončila začiatkom novembra, teda tri týždne pred plánovaným termínom. "Celková dĺžka tohto úseku je 21,7 kilometra, z toho 8,9 kilometra je štvorpruh. Súčasťou opráv úseku bola rekonštrukcia 24 mostov, osádzali tu zvodidlá, nové zvislé dopravné značky, vodorovné značenia a rôzne opatrenia na zvýšenie komfortu a bezpečnosti jazdy ako napríklad tlmiče nárazov, snímače teplôt, LED priechody pre chodcov a podobne," priblížil Branislav Lukáč, konateľ spoločnosti Strabag.

Podľa prednostu Okresného úradu v Prievidzi Jozefa Stopku oprava tohto úseku cesty I/9 je jednou z najvýznamnejších investícií v oblasti rekonštrukcie cestných komunikácií. "Táto rekonštrukcia cesty je najvýznamnejšou aj z toho pohľadu, že za posledných 30 rokov nebol na hornej Nitre takýto objem finančných prostriedkov investovaný," podotkol.

Ako ozrejmil predseda Trenčianskeho samosprávneho kraja (TSK) Jaroslav Baška, táto cesta je veľmi frekventovaná a je súčasťou komunikácie, ktorá spája východ a západ Trenčianskeho kraja. Podľa jeho ďalších slov chce TSK naďalej apelovať na rezort dopravy a SSC, aby sa opravy dočkali aj ďalšie úseky tejto cesty medzinárodného charakteru, konkrétne úseku od Drietomy po Mníchovu Lehotu, na ktorom je panelová cesta.

Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR, ako uviedol jeho štátny tajomník Viktor Stromček, stav ciest stále nepovažuje za vyhovujúci. "Ministerstvo dopravy stále dáva viac a viac peňazí na opravu a rekonštrukciu ciest I. triedy, stále viac chceme spolupracovať s vyššími územnými celkami. V prípade, ak budeme mať tú možnosť, v budúcom období by sme chceli zrekonštruovať až 1000 kilometrov regionálnych ciest, čo znamená, že by prišlo k výraznému zlepšeniu cestnej infraštruktúry v rámci ciest I. triedy a ciest II. a III. triedy, ktoré majú v správe vyššie územné celky," ozrejmil.

Ako dodal, ministerstvo dopravy celkovo do opráv ciest I. triedy na Slovensku investovalo v tomto období 500 miliónov eur a ďalšie zdroje na opravy ciest I. triedy má do roku 2020 alokované z fondov Európskej únie.