Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 27. november 2024Meniny má Milan
< sekcia Trenčiansky kraj

Trenčiansky kraj ako prvý na Slovensku zavádza nulté tarifné pásmo

Ilustračné foto Foto: TASR/Štefan Puškáš

Nová tarifa v plnom rozsahu nahradí Tarifu vnútroštátnej pravidelnej autobusovej dopravy osôb platnú od 1. 1. 2015.

Trenčín 23. júla (TASR) – Do tarify prímestskej autobusovej dopravy na území Trenčianskeho samosprávneho kraja (TSK) pribudne od 1. augusta nové tarifné pásmo. Podľa vedúcej oddelenia komunikácie a medzinárodných vzťahov TSK Jany Paulínyovej sa vďaka tzv. nultému tarifnému pásmu oplatí cestovať aj jednu zástavku v tých obciach a mestách, kde nemajú mestskú hromadnú dopravu.

„Nulté tarifné pásmo nenahrádza mestskú hromadnú dopravu. TSK ako objednávateľ výkonov vo verejnom záujme v prímestskej doprave od dvoch dopravcov v kraji (SAD Prievidza, a. s. a SAD Trenčín, a. s.) ponúka zavedením nového tarifného pásma za nižšie cestovné možnosť prepravy tým cestujúcim, ktorí sa potrebujú prepraviť napríklad z jedného konca dediny na druhý. Od 1. augusta 2015 môžu nastúpiť do modrého autobusu a odviesť sa za prijateľnú cenu. Nulté tarifné pásmo neplatí pre mestá na území TSK, kde premáva MHD,“ priblížila Paulínyová s tým, že nulté tarifné pásmo bude mať v prímestskej autobusovej doprave TSK ako prvý kraj na Slovensku.

Ako dodala, v nultom tarifnom pásme (do vzdialenosti dvoch kilometrov) nová tarifa v plnom rozsahu nahradí Tarifu vnútroštátnej pravidelnej autobusovej dopravy osôb platnú od 1. 1. 2015.

„Trenčiansky samosprávny kraj v rámci prímestskej autobusovej dopravy udržuje dostupnosť územia a postupne zvyšuje kvalitu poskytovaných služieb, ako je napríklad zavedenie wifi-pripojenia do autobusov. Od 1. 1. 2015 sa vyšlo v ústrety seniorom nad 70 rokov, ktorí majú aj naďalej jednosmerné osobitné cestovné 0,35 eura za každých aj začatých 25 kilometrov. Od 1. marca 2015 došlo k úpravám na asi 170 autobusových linkách na území TSK v rámci optimalizácie prímestskej autobusovej dopravy, pričom ostala zachovaná základná dopravná obslužnosť a každý cestujúci má možnosť dopraviť sa na miesto určenia autobusom. TSK takýmto optimalizačným krokom predpokladá úspory verejných prostriedkov vo výške takmer 370.000 eur,“ uzavrela Paulínyová.