Nová tarifa v plnom rozsahu nahradí Tarifu vnútroštátnej pravidelnej autobusovej dopravy osôb platnú od 1. 1. 2015.
Autor TASR
Trenčín 23. júla (TASR) – Do tarify prímestskej autobusovej dopravy na území Trenčianskeho samosprávneho kraja (TSK) pribudne od 1. augusta nové tarifné pásmo. Podľa vedúcej oddelenia komunikácie a medzinárodných vzťahov TSK Jany Paulínyovej sa vďaka tzv. nultému tarifnému pásmu oplatí cestovať aj jednu zástavku v tých obciach a mestách, kde nemajú mestskú hromadnú dopravu.
„Nulté tarifné pásmo nenahrádza mestskú hromadnú dopravu. TSK ako objednávateľ výkonov vo verejnom záujme v prímestskej doprave od dvoch dopravcov v kraji (SAD Prievidza, a. s. a SAD Trenčín, a. s.) ponúka zavedením nového tarifného pásma za nižšie cestovné možnosť prepravy tým cestujúcim, ktorí sa potrebujú prepraviť napríklad z jedného konca dediny na druhý. Od 1. augusta 2015 môžu nastúpiť do modrého autobusu a odviesť sa za prijateľnú cenu. Nulté tarifné pásmo neplatí pre mestá na území TSK, kde premáva MHD,“ priblížila Paulínyová s tým, že nulté tarifné pásmo bude mať v prímestskej autobusovej doprave TSK ako prvý kraj na Slovensku.
Ako dodala, v nultom tarifnom pásme (do vzdialenosti dvoch kilometrov) nová tarifa v plnom rozsahu nahradí Tarifu vnútroštátnej pravidelnej autobusovej dopravy osôb platnú od 1. 1. 2015.
„Trenčiansky samosprávny kraj v rámci prímestskej autobusovej dopravy udržuje dostupnosť územia a postupne zvyšuje kvalitu poskytovaných služieb, ako je napríklad zavedenie wifi-pripojenia do autobusov. Od 1. 1. 2015 sa vyšlo v ústrety seniorom nad 70 rokov, ktorí majú aj naďalej jednosmerné osobitné cestovné 0,35 eura za každých aj začatých 25 kilometrov. Od 1. marca 2015 došlo k úpravám na asi 170 autobusových linkách na území TSK v rámci optimalizácie prímestskej autobusovej dopravy, pričom ostala zachovaná základná dopravná obslužnosť a každý cestujúci má možnosť dopraviť sa na miesto určenia autobusom. TSK takýmto optimalizačným krokom predpokladá úspory verejných prostriedkov vo výške takmer 370.000 eur,“ uzavrela Paulínyová.
„Nulté tarifné pásmo nenahrádza mestskú hromadnú dopravu. TSK ako objednávateľ výkonov vo verejnom záujme v prímestskej doprave od dvoch dopravcov v kraji (SAD Prievidza, a. s. a SAD Trenčín, a. s.) ponúka zavedením nového tarifného pásma za nižšie cestovné možnosť prepravy tým cestujúcim, ktorí sa potrebujú prepraviť napríklad z jedného konca dediny na druhý. Od 1. augusta 2015 môžu nastúpiť do modrého autobusu a odviesť sa za prijateľnú cenu. Nulté tarifné pásmo neplatí pre mestá na území TSK, kde premáva MHD,“ priblížila Paulínyová s tým, že nulté tarifné pásmo bude mať v prímestskej autobusovej doprave TSK ako prvý kraj na Slovensku.
Ako dodala, v nultom tarifnom pásme (do vzdialenosti dvoch kilometrov) nová tarifa v plnom rozsahu nahradí Tarifu vnútroštátnej pravidelnej autobusovej dopravy osôb platnú od 1. 1. 2015.
„Trenčiansky samosprávny kraj v rámci prímestskej autobusovej dopravy udržuje dostupnosť územia a postupne zvyšuje kvalitu poskytovaných služieb, ako je napríklad zavedenie wifi-pripojenia do autobusov. Od 1. 1. 2015 sa vyšlo v ústrety seniorom nad 70 rokov, ktorí majú aj naďalej jednosmerné osobitné cestovné 0,35 eura za každých aj začatých 25 kilometrov. Od 1. marca 2015 došlo k úpravám na asi 170 autobusových linkách na území TSK v rámci optimalizácie prímestskej autobusovej dopravy, pričom ostala zachovaná základná dopravná obslužnosť a každý cestujúci má možnosť dopraviť sa na miesto určenia autobusom. TSK takýmto optimalizačným krokom predpokladá úspory verejných prostriedkov vo výške takmer 370.000 eur,“ uzavrela Paulínyová.