Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 29. november 2024Meniny má Vratko
< sekcia Trenčiansky kraj

Univerzita Alexandra Dubčeka ostáva univerzitnou vysokou školou

Trenčianska univerzita Alexandra Dubčeka (TNUAD), ilustračné foto. Foto: TASR - Radovan Stoklasa

V súlade s ustanovením zákona o vysokých školách minister školstva, vedy, výskumu a športu Peter Plavčan potvrdil Trenčianskej univerzite Alexandra Dubčeka začlenenie medzi univerzitné vysoké školy.

Trenčín 10. augusta (TASR) - Trenčianska univerzita Alexandra Dubčeka (TnUAD) v Trenčíne prijala dostatočné opatrenia na začlenenie medzi univerzitné vysoké školy. Konštatovala to na svojom júnovom zasadnutí Akreditačná komisia.

Ako TASR informovala hovorkyňa TnUAD Lucia Pušicová, v súlade s ustanovením zákona o vysokých školách minister školstva, vedy, výskumu a športu SR Peter Plavčan potvrdil Trenčianskej univerzite Alexandra Dubčeka v Trenčíne začlenenie medzi univerzitné vysoké školy.

"Podiel oblastí výskumu, v ktorých univerzita poskytovala doktorandské štúdium, bol po prvotnom vyhodnotení plnenia kritérií Akreditačnou komisiou 42,85 percenta. Podľa nového kvantitatívneho kritéria z apríla 2013, mala poskytovať vysoká škola doktorandské štúdium najmenej v 60 % oblastiach výskumu, v ktorých má akreditovaný študijný program, pričom oblasti výskumu sa posudzujú samostatne po jednotlivých fakultách," uviedla Pušicová.

Ako dodala, TnUAD prijala opatrenia na odstránenie nedostatkov zvýšením počtu oblastí výskumu pre III. stupeň štúdia z pôvodných tri na päť, čím hodnota tohto kritéria aktuálne dosahuje 83,33 percenta, teda viac ako požadovaná úroveň.

Rektor univerzity Jozef Habánik uviedol, že ukončenie komplexnej akreditácie neznamená koniec cesty, ale len koniec jednej etapy v živote univerzity. "Sme na začiatku, resp. práve v polovici nového hodnotiaceho obdobia. Za posledné roky prešlo viacero našich fakúlt a pracovísk obrovským rozvojom priestorového a prístrojového vybavenia a skvalitnením výskumnej infraštruktúry, čo vytvára nový potenciál pre špičkovú vedu a výskum a prostredie, ktoré má motivovať študentov," doplnil rektor.