Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 26. november 2024Meniny má Kornel
< sekcia Trenčiansky kraj

TSK a ŽSK vytvoria integrovaný dopravný systém

Siruácii na diaľnici D2 v smere z ČR do Bratislavy. Foto: Teraz.sk

Vytvorenie integrovaného dopravného systému je cieľom Memoranda o spolupráci v oblasti verejnej osobnej dopravy medzi Trenčianskym a Žilinským krajom.

Kľačno 31. marca (TASR) - Vytvorenie integrovaného dopravného systému je cieľom Memoranda o spolupráci v oblasti verejnej osobnej dopravy medzi Trenčianskym a Žilinským krajom. To dnes svojimi podpismi potvrdili predseda Trenčianskeho samosprávneho kraja (TSK) Jaroslav Baška a predseda Žilinského samosprávneho kraja (ŽSK) Juraj Blanár, a to symbolicky na hranici medzi krajmi v autobuse pred salašom Kľak.

"Od tohto memoranda si sľubujeme to, že nejakým spôsobom zatraktívnime verejnú osobnú dopravu. Budeme spolupracovať pri jednotlivých krokoch zavádzania integrovaného systému dopravy,"
uviedol predseda TSK.

Pripomenul, že samosprávne kraje už vlani zjednotili niektoré z taríf cestovného a v tomto kroku chcú pokračovať, keďže je to jeden z bodov memoranda. "Je to základom budovania spoločného integrovaného systému dopravy, kde cestujúci, ktorý bude využívať túto verejnú dopravu, bude mať jeden lístok, či už je to na prímestskú autobusovú dopravu, MHD, alebo železnice," ozrejmil.

Na hraniciach krajov zabezpečuje TSK dovedna päť liniek prímestskej autobusovej dopravy, ŽSK sedem. Samosprávne kraje majú preto v pláne spoločne pripravovať plán obslužnosti a ako podotkol Baška, dokážu tak aj ušetriť veľa finančných prostriedkov.

Ako vysvetlil predseda ŽSK, úsilím krajov je zatraktívniť dopravu nielen pre ich obyvateľov, ale i turistov či ľudí dochádzajúcich za prácou. "Zakladáme niečo, čo je pre budúcnosť veľmi významné. Vzniká to medzi dvoma samosprávami, ktoré majú veľmi silnú kompetenciu v tejto oblasti," poznamenal.

Memorandom chcú kraje tiež podľa Blanára zvrátiť negatívny trend v prímestskej autobusovej doprave. "Pred desiatimi rokmi sme mali výkony na úrovni 40 miliónov cestujúcich, dnes sme na úrovni 25 miliónov. Takže ten pokles je naozaj enormný a našou snahou je to zastaviť," podčiarkol. Odborníci z TSK budú tiež podľa jeho ďalších slov spolupracovať na projekte prípravy integrovaného dopravného systému ŽSK, ktorý je podporený z fondov Európskej únie.