Podpísaním dodatkov k zmluvám o poskytovaní autobusovej dopravy ušetrí tento rok Trenčiansky samosprávny kraj (TSK) v porovnaní s minulým na doprave asi 3,5 milióna eur.
Autor TASR
Trenčín 5. januára (TASR) – Podpísaním dodatkov k zmluvám o poskytovaní autobusovej dopravy ušetrí tento rok Trenčiansky samosprávny kraj (TSK) v porovnaní s minulým na doprave asi 3,5 milióna eur. Úspora je podľa predsedu TSK Jaroslava Bašku zakomponovaná už do rozpočtu na tento rok. Kým v minulom roku dával kraj na dopravu takmer 20,9 milióna eur ročne, v tomto roku počíta rozpočet so 17,3 miliónmi eur.
"Jediným rizikom, ktoré bude pri napĺňaní zníženého rozpočtu pre dopravu, je jeho možné ovplyvnenie študentskými a dôchodcovskými zľavami vo vlakovej doprave. Momentálne ešte nemáme prepočítané, aký dosah to môže mať na výpadky v autobusovej doprave, ktoré by sme museli hradiť z rozpočtu TSK. Budeme to postupne sledovať," skonštatoval Baška.
Ako dodal, niektoré kraje budú mať v súvislosti so zľavami vo vlakoch veľké výpadky, spomenul najmä Košický a Prešovský samosprávny kraj. "U nás v Trenčianskom kraji by ten výpadok nemal byť taký veľký. Najmä na hornej Nitre nie je železničná doprava taká zahustená ako napríklad na Považí".
Baškov predchodca vo funkcii predsedu TSK Pavol Sedláček dohodol tesne pred koncom volebného obdobia navýšenie primeraného zisku spoločnostiam Slovenská autobusová doprava (SAD) Prievidza a SAD Trenčín z troch percent na 5,5 percenta ročne. Nové vedenie kraja s dopravcami napokon vyrokovalo zníženie primeraného zisku na 5 percent.
"Už v minulom roku sme sa dohodli s dopravcami na znížení zisku, časť z neho nám odpustil, čím sme ušetrili asi 815.000 eur, ktoré sme použili na opravy ciest II. a III. triedy," doplnil predseda TSK s tým, že podobné asi päťpercentné primerané zisky platia dopravcom aj niektoré ostatné samosprávne kraje.
"Jediným rizikom, ktoré bude pri napĺňaní zníženého rozpočtu pre dopravu, je jeho možné ovplyvnenie študentskými a dôchodcovskými zľavami vo vlakovej doprave. Momentálne ešte nemáme prepočítané, aký dosah to môže mať na výpadky v autobusovej doprave, ktoré by sme museli hradiť z rozpočtu TSK. Budeme to postupne sledovať," skonštatoval Baška.
Ako dodal, niektoré kraje budú mať v súvislosti so zľavami vo vlakoch veľké výpadky, spomenul najmä Košický a Prešovský samosprávny kraj. "U nás v Trenčianskom kraji by ten výpadok nemal byť taký veľký. Najmä na hornej Nitre nie je železničná doprava taká zahustená ako napríklad na Považí".
Baškov predchodca vo funkcii predsedu TSK Pavol Sedláček dohodol tesne pred koncom volebného obdobia navýšenie primeraného zisku spoločnostiam Slovenská autobusová doprava (SAD) Prievidza a SAD Trenčín z troch percent na 5,5 percenta ročne. Nové vedenie kraja s dopravcami napokon vyrokovalo zníženie primeraného zisku na 5 percent.
"Už v minulom roku sme sa dohodli s dopravcami na znížení zisku, časť z neho nám odpustil, čím sme ušetrili asi 815.000 eur, ktoré sme použili na opravy ciest II. a III. triedy," doplnil predseda TSK s tým, že podobné asi päťpercentné primerané zisky platia dopravcom aj niektoré ostatné samosprávne kraje.