Výstava bude v priestoroch SNM - Múzea SNR v Myjave prístupná verejnosti od 1. marca do 12. júna.
Autor TASR
Myjava 24. februára (TASR) – Výstavu História na plagáte, plagát v histórii, ktorá zachytáva význam a zrod moderného plagátu na začiatku minulého storočia, sprístupnia v priestoroch Múzea Slovenských národných rád (SNR) v Myjave. TASR o tom informoval hovorca mesta Myjava Marek Hrin.
Výstava prezentuje bohatú a pestrú zbierku plagátov zo zbierkového fondu Múzea SNR v Myjave. "Plagát bude predstavený ako prostriedok propagácie a zbraň hromadnej komunikácie. Túto funkciu plagátu najlepšie demonštrujú obdobia budovania totalitných režimov a bojov vo svetových vojnách, na ktoré sa táto výstava zameriava. Teoreticky najlepší plagát je nápadný, úsporný a účinný. Sprostredkováva priamu a jednoduchú správu. Plagát sa svojím obsahom dotýkal citlivých tém, ktoré majú tendenciu rozhýbať národ k činom. Zväčša bol vydávaný agentúrami s účelom nadchnúť, vystrašiť alebo zvádzať verejnosť," uviedol kurátor výstavy Juraj Krištofík.
Ako doplnil, výstava je aj svedectvom o tom, že úmyslom šíriteľov informácií nemusí byť vždy len informovanie o daných skutočnostiach či vlastnom presvedčení, ale ich cieľom je neraz upevnenie moci či finančný zisk, ktorý môžu dosiahnuť manipulovaním verejnosti.
"Vlády využili plagát a techniku reklamy prvý raz počas prvej svetovej vojny. Už na začiatku 20. storočia však psychológovia Walter Dill Scott a Gustave Le Bon verili, že masy sú citlivé na iracionálne pohnútky prostredníctvom podvedomia a na opakované príťažlivé heslá. Uvedomovali si, že masy môžu byť náchylné na zneužitie demagógmi, ale výhody efektívneho šírenia informácií prostredníctvom plagátov obavy rozptýlili," povedal kurátor.
Výstava bude v priestoroch SNM - Múzea SNR v Myjave prístupná verejnosti od 1. marca do 12. júna.
Výstava prezentuje bohatú a pestrú zbierku plagátov zo zbierkového fondu Múzea SNR v Myjave. "Plagát bude predstavený ako prostriedok propagácie a zbraň hromadnej komunikácie. Túto funkciu plagátu najlepšie demonštrujú obdobia budovania totalitných režimov a bojov vo svetových vojnách, na ktoré sa táto výstava zameriava. Teoreticky najlepší plagát je nápadný, úsporný a účinný. Sprostredkováva priamu a jednoduchú správu. Plagát sa svojím obsahom dotýkal citlivých tém, ktoré majú tendenciu rozhýbať národ k činom. Zväčša bol vydávaný agentúrami s účelom nadchnúť, vystrašiť alebo zvádzať verejnosť," uviedol kurátor výstavy Juraj Krištofík.
Ako doplnil, výstava je aj svedectvom o tom, že úmyslom šíriteľov informácií nemusí byť vždy len informovanie o daných skutočnostiach či vlastnom presvedčení, ale ich cieľom je neraz upevnenie moci či finančný zisk, ktorý môžu dosiahnuť manipulovaním verejnosti.
"Vlády využili plagát a techniku reklamy prvý raz počas prvej svetovej vojny. Už na začiatku 20. storočia však psychológovia Walter Dill Scott a Gustave Le Bon verili, že masy sú citlivé na iracionálne pohnútky prostredníctvom podvedomia a na opakované príťažlivé heslá. Uvedomovali si, že masy môžu byť náchylné na zneužitie demagógmi, ale výhody efektívneho šírenia informácií prostredníctvom plagátov obavy rozptýlili," povedal kurátor.
Výstava bude v priestoroch SNM - Múzea SNR v Myjave prístupná verejnosti od 1. marca do 12. júna.