Lepší prestup cestujúcich v železničnej doprave zabezpečí vybudovanie novej zastávky v Handlovej.
Autor TASR
Trenčín 22. apríla (TASR) - V Trenčianskom samosprávnom kraji (TSK) by do piatich rokov mali začať jazdiť štyri nové dieselové koľajové vozidlá, plánovaná je i rekonštrukcia dvoch regionálnych železničných tratí. Vyplýva to z rokovania na tému Aktuálne výzvy v regionálnej osobnej železničnej doprave, ktoré sa uskutočnilo pod záštitou ministra dopravy a výstavby SR vo štvrtok (20.4.) v Bratislave. TASR o tom informoval Adam Jando z oddelenia komunikácie a medzinárodných vzťahov TSK.
"Obyvatelia Trenčianskeho kraja sa podľa plánu môžu tešiť nielen na nákup dieselových koľajových vozidiel, ale aj na rekonštrukciu traťového úseku Púchov – Horní Lideč s možnosťou spojenia do Českej republiky a traťového úseku Prievidza – Topoľčany – Zbehy," povedal Jando. Lepší prestup cestujúcich v železničnej doprave zabezpečí vybudovanie novej zastávky v Handlovej.
Predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Filip Hlubocký uviedol, že snahou ZSSK je, aby železničná doprava ostala kľúčovou dopravnou platformou mobility v regiónoch. "Preto v nadchádzajúcich piatich rokoch chceme investovať viac ako 700 miliónov eur do jej modernizácie," skonštatoval.
Zástupcovia TSK na stretnutí tlmočili spoločné požiadavky jednotlivých krajov, napríklad zvýšenie kvality poskytovaných služieb, presun cestujúcich z individuálnej automobilovej do verejnej osobnej dopravy, zvýšenie kvality koľajovej dopravy, modernizácia infraštruktúry či budovanie terminálov integrovanej osobnej dopravy.
Podľa podpredsedu predstavenstva ZSSK Karola Martinčeka si Regionálna stratégia a vízia ZSSK do roku 2030 vytýčila za cieľ úpravu infraštruktúry. "Napríklad zvýšenie dostupnosti železničnej infraštruktúry, zvýšenie traťových rýchlostí, elektrifikáciu tratí, skultúrnenie priestorov pre zákazníkov, ale aj modernizáciu vozňového parku," vymenoval Jando.
"Obyvatelia Trenčianskeho kraja sa podľa plánu môžu tešiť nielen na nákup dieselových koľajových vozidiel, ale aj na rekonštrukciu traťového úseku Púchov – Horní Lideč s možnosťou spojenia do Českej republiky a traťového úseku Prievidza – Topoľčany – Zbehy," povedal Jando. Lepší prestup cestujúcich v železničnej doprave zabezpečí vybudovanie novej zastávky v Handlovej.
Predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Filip Hlubocký uviedol, že snahou ZSSK je, aby železničná doprava ostala kľúčovou dopravnou platformou mobility v regiónoch. "Preto v nadchádzajúcich piatich rokoch chceme investovať viac ako 700 miliónov eur do jej modernizácie," skonštatoval.
Zástupcovia TSK na stretnutí tlmočili spoločné požiadavky jednotlivých krajov, napríklad zvýšenie kvality poskytovaných služieb, presun cestujúcich z individuálnej automobilovej do verejnej osobnej dopravy, zvýšenie kvality koľajovej dopravy, modernizácia infraštruktúry či budovanie terminálov integrovanej osobnej dopravy.
Podľa podpredsedu predstavenstva ZSSK Karola Martinčeka si Regionálna stratégia a vízia ZSSK do roku 2030 vytýčila za cieľ úpravu infraštruktúry. "Napríklad zvýšenie dostupnosti železničnej infraštruktúry, zvýšenie traťových rýchlostí, elektrifikáciu tratí, skultúrnenie priestorov pre zákazníkov, ale aj modernizáciu vozňového parku," vymenoval Jando.