Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 27. november 2024Meniny má Milan
< sekcia Trenčiansky kraj

Trenčín: Kraj s mestom pripravia strategický plán rozvoja mobility

Na ilustračnej snímke Trenčiansky hrad. Foto: TASR - Radovan Stoklasa

Memorandum má zabezpečiť dopravné riešenia pre občanov predovšetkým s ohľadom na významné zdroje a ciele denného pohybu osôb.

Trenčín 10. mája (TASR) – Vytvorenie strategického plánu rozvoja mobility v Trenčianskom samosprávnom kraji (TSK) i v samotnom meste Trenčín bolo hlavným cieľom podpisu memoranda o spolupráci medzi TSK a mestom Trenčín. Na Úrade TSK ho dnes podpísali predseda TSK Jaroslav Baška a primátor Trenčína Richard Rybníček.

Memorandum má zabezpečiť a ponúknuť dopravné riešenia pre občanov predovšetkým s ohľadom na významné zdroje a ciele denného pohybu osôb, zvýšenie bezpečnosti premávky, zníženie stupňa znečistenia ovzdušia, hluku, skleníkových plynov a spotrebu energií. Cieľom spolupráce je tiež v zmysle memoranda zabezpečiť finančne účinnú a udržateľnú dopravu osôb a tovarov a zvýšenie atraktivity prostredia a verejných priestorov v záujme občanov.

Podľa predsedu TSK Jaroslava Bašku kraj a mesto Trenčín vypracujú spoločný dokument v oblasti plánov udržateľnej mobility. "Dokument by mal odpovedať na otázky, akým spôsob riešiť dopravu nielen v krajskom meste, ale aj na území celého kraja s ohľadom na zvyšovanie bezpečnosti cestnej premávky, znižovania emisií, a navrhnúť riešenia ako sa majú ľudia a tovary presúvať po území kraja," priblížil Baška s tým, že pôjde o strategický dokument, jeho vypracovanie bude trvať 18 až 24 mesiacov.

Trenčiansky primátor skonštatoval, že dokument bude súčasťou stratégie mesta na zlepšenie mobility v Trenčíne. "Spolu s krajom chceme dostať ľudí viac na bicykle, viac na chodníky a do verejnej dopravy. Tak, aby sme znížili počet automobilov na cestách. Súvisí to aj so spoluprácou s TSK s integráciou prímestskej a mestskej dopravy. V spolupráci s TSK budeme stavať cyklotrasy. Týka sa to bezpečnosti v krajskom meste i celom kraji," doplnil Rybníček s tým, že do procesu zapadá aj koncepcia parkovacej politiky mesta Trenčín. "Na jednej strane zatiaľ vyvoláva emócie, ale práve spoplatnenie parkovania v meste má priniesť zníženie počtu automobilov v meste a využívanie mestskej dopravy a cyklodopravy," zdôraznil Rybníček.

Predseda TSK je presvedčený, že je potrebné zabezpečiť mobilitu občanov aj z najodľahlejších kútov kraja. Či už sú to študenti, alebo ľudia, ktorí chodia do miest za prácou, k lekárovi či vybaviť si veci na úrady. "Plán udržateľnej mobility hovorí aj o tom, ktoré krajské cesty budeme udržiavať, či sa pripravia ďalšie dopravné koridory a podobne. Plán mobility prinesie aj nové riešenia v podpore nemotorovej dopravy. Je to budovanie cyklotrás, či už je to Vážska cyklotrasa, spojenie mesta Trenčín s mestom Brumov-Bylnice, alebo aj ďalšie cyklotrasy, ktoré chceme budovať na hornej Nitre," uviedol Baška.