Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. november 2024
< sekcia Trenčiansky kraj

Zastupiteľstvo schválilo cyklistickú stratégiu Trenčianskeho kraja

Ilustračné foto Foto: TASR/Martin Baumann

Nosnou časťou cyklostratégie je takmer stokilometrová Vážska cyklotrasa.

Trenčín 26. septembra (TASR) - Navrhnúť stratégiu a integrovaný súbor opatrení, ktoré povedú k zlepšeniu situácie, posilneniu pozície cyklodopravy v dopravnom systéme kraja a rozvoju cykloturizmu v regióne je hlavnou úlohou Stratégie využitia potenciálu Trenčianskeho samosprávneho kraja pre rozvoj cyklistickej infraštruktúry. Strednodobý strategický materiál schválili na dnešnom zasadnutí poslanci Zastupiteľstva Trenčianskeho samosprávneho kraja (TSK).

Podľa vedúceho odboru dopravy Úradu TSK Jaroslava Plevu dokument bude slúžiť aj ako podkladový materiál pre pripravovaný Plán udržateľnej mobility, ale i ako podklad k pripravovaným zmenám a doplnkom Územného plánu Trenčianskeho samosprávneho kraja.

Základnými prioritami stratégie je rozvoj cyklodopravy ako integrálnej súčasti dopravného systému, rozvoj cykloturistiky ako dôležitého segmentu cestovného ruchu a zvyšovanie povedomia, riadenie, koordinácia a propagácia rozvoja cyklodopravy a cykloturistiky.

Podľa poslanca TSK Juraja Smatanu je vidieť, že stratégiu robili nadšenci pre cykloturistiku. Ocenil prácu, ktorú na nej vykonali, chýba mu v nej však dôraz na cyklistiku ako bežnú súčasť dopravy v mestách a obciach. "Kraj by mohol viac využiť skutočnosť, že mu patria cesty druhej a tretej triedy a že je zriaďovateľom stredných škôl. Mohol by v rámci rekonštrukcií umožniť využívať ľuďom cyklistickú dopravu. Cieľ zvýšiť cyklodopravu z piatich na osem percent, nie je veľmi ambiciózny, keď sa pozrieme do cyklisticky rozvinutých krajín ako Holandsko či Nemecko," zdôraznil Smatana.

Ako povedal predseda TSK Jaroslav Baška, nosnou časťou cyklostratégie je takmer stokilometrová Vážska cyklotrasa. "My sme aj tú konečnú trasu Vážskej cyklotrasy museli riešiť s ohľadom na mobilitu do práce. To je aj požiadavka čerpania finančných prostriedkov z eurofondov. Ak chceme byť úspešní v čerpaní prostriedkov z Integrovaného regionálneho operačného programu, musí tu byť mobilita na bicykloch za prácou. Aby sa nejazdilo na bicykloch po cestách, miestnych komunikáciách, aby sa jazdilo bezpečne a aby to bolo šetrné k životnému prostrediu," doplnil predseda TSK.

Ako dodal, Vážska cyklotrasa, ktorá by sa mala tiahnuť od obce Plevní-Drienové na hranici so Žilinským krajom až po Hornú Stredu na hranici Trnavského samosprávneho kraja, bude rozdelená na osem úsekov. Na všetkých sa momentálne robí projektová dokumentácia pre územné rozhodnutie. "Boli by sme radi, ak by územné rozhodnutie pre niektoré úseky bolo ešte do konca tohto roka, prípadne začiatkom budúceho roka. Následne budeme vyberať zhotoviteľa pre realizačný projekt. V budúcom roku chceme urobiť dva úseky – z Púchova do Nimnice a z Hornej Stredy do Nového Mesta nad Váhom," doplnil Baška.