Cieľom projektu je vybudovanie novej plavebnej komory na Baťovom kanáli v úseku Rohatec - Sudoměřice.
Autor TASR
Skalica/Rohatec/Sudoměřice 31. augusta (TASR) - Verejnosť si môže v priebehu soboty pozrieť stavbu plavebnej komory na Baťovom kanáli v úseku Rohatec - Sudoměřice. Ako informovalo Riaditeľstvo vodných ciest Českej republiky, stavba predĺži splavný kanál až do Hodonína.
Podujatie s názvom Deň otvorenej stavby pre verejnosť ponúka možnosť pozrieť si rozšírenie riečky Radějovky pre plavbu lodí, stavbu hospodárskeho mosta i konštrukciu plavebnej komory, ktorá bude po dokončení pod vodou. "Vstup na stavbu je umožnený iba zo slovenskej strany z prístavu Skalica," informovala Turistická informačná kancelária Skalica.
Cieľom projektu je vybudovanie novej plavebnej komory na Baťovom kanáli v úseku Rohatec - Sudoměřice. Komora bude prekonávať výškový rozdiel 2,7 metra. Koryto riečky Radějovka, ktoré tvorí štátnu hranicu medzi Českou a Slovenskou republikou, bude od plavebnej komory až po ústie rieky Morava prehĺbené a rozšírené.
Unikátne budú rozsiahle environmentálne opatrenia v podobe preložky regionálneho biokoridoru na českej strane. "Celkovo sa Baťov kanál predĺži o približne sedem kilometrov zo Sudoměříc a súčasného prístavu Skalica až do Hodonína. Tam prvé lode doplávajú v roku 2026," vysvetlil hovorca Riaditeľstva vodných ciest Českej republiky Jan Bukovský. Ako pripomenul, na podujatí sa zúčastní aj minister dopravy ČR Martin Kupka.
Podujatie s názvom Deň otvorenej stavby pre verejnosť ponúka možnosť pozrieť si rozšírenie riečky Radějovky pre plavbu lodí, stavbu hospodárskeho mosta i konštrukciu plavebnej komory, ktorá bude po dokončení pod vodou. "Vstup na stavbu je umožnený iba zo slovenskej strany z prístavu Skalica," informovala Turistická informačná kancelária Skalica.
Cieľom projektu je vybudovanie novej plavebnej komory na Baťovom kanáli v úseku Rohatec - Sudoměřice. Komora bude prekonávať výškový rozdiel 2,7 metra. Koryto riečky Radějovka, ktoré tvorí štátnu hranicu medzi Českou a Slovenskou republikou, bude od plavebnej komory až po ústie rieky Morava prehĺbené a rozšírené.
Unikátne budú rozsiahle environmentálne opatrenia v podobe preložky regionálneho biokoridoru na českej strane. "Celkovo sa Baťov kanál predĺži o približne sedem kilometrov zo Sudoměříc a súčasného prístavu Skalica až do Hodonína. Tam prvé lode doplávajú v roku 2026," vysvetlil hovorca Riaditeľstva vodných ciest Českej republiky Jan Bukovský. Ako pripomenul, na podujatí sa zúčastní aj minister dopravy ČR Martin Kupka.