Hlavným cieľom RPR je zabezpečovať a presadzovať, aby sa na území Slovenskej republiky šírila čestná, slušná, decentná, pravdivá a etická reklama.
Autor TASR
Trnava 4. mája (TASR) - Ako významný krok k prepojeniu akademického prostredia s praxou vníma Fakulta masmediálnej komunikácie (FMK) Univerzity sv. Cyrila a Metoda (UCM) v Trnave svoje prijatie do Rady pre reklamu (RPR). Jej členstvo ako prvej fakulty na Slovensku schválilo valné zhromaždenie rady v utorok (3. 5.). Informoval o tom PR FMK Peter Krajčovič.
RPR aktuálne združuje viac ako 30 subjektov, ktoré pôsobia v reklamnom priemysle, a svoje zastúpenie v nej majú zadávatelia reklamy, reklamné agentúry, asociácie, ako aj médiá a vysielatelia. „Naši pedagógovia budú pri hodnotení a posudzovaní etickej roviny reklamných komunikátov určite prínosom, keďže sa tejto oblasti aktívne venujeme nielen vo výučbe, ale aj v rámci vedecko-výskumnej činnosti,“ uviedol prodekan FMK Andrej Brník. Členstvo v RPR zároveň umožňuje fakulte aktívne sa podieľať na vývoji a správnom fungovaní reklamného odvetvia, na tvorbe etických pravidiel a navrhovať zmeny Etického kódexu reklamnej praxe či možnosť spolupodieľať sa na príprave a pripomienkovaní návrhov zákonov v oblasti reklamy a komunikácie.
Hlavným cieľom RPR je zabezpečovať a presadzovať, aby sa na území Slovenskej republiky šírila čestná, slušná, decentná, pravdivá a etická reklama. V uplynulom roku prijala Arbitrážna komisia RPR 73 sťažností a posúdila 53 reklám. Ako neetických bolo vyhodnotených 33 percent z nich.
RPR aktuálne združuje viac ako 30 subjektov, ktoré pôsobia v reklamnom priemysle, a svoje zastúpenie v nej majú zadávatelia reklamy, reklamné agentúry, asociácie, ako aj médiá a vysielatelia. „Naši pedagógovia budú pri hodnotení a posudzovaní etickej roviny reklamných komunikátov určite prínosom, keďže sa tejto oblasti aktívne venujeme nielen vo výučbe, ale aj v rámci vedecko-výskumnej činnosti,“ uviedol prodekan FMK Andrej Brník. Členstvo v RPR zároveň umožňuje fakulte aktívne sa podieľať na vývoji a správnom fungovaní reklamného odvetvia, na tvorbe etických pravidiel a navrhovať zmeny Etického kódexu reklamnej praxe či možnosť spolupodieľať sa na príprave a pripomienkovaní návrhov zákonov v oblasti reklamy a komunikácie.
Hlavným cieľom RPR je zabezpečovať a presadzovať, aby sa na území Slovenskej republiky šírila čestná, slušná, decentná, pravdivá a etická reklama. V uplynulom roku prijala Arbitrážna komisia RPR 73 sťažností a posúdila 53 reklám. Ako neetických bolo vyhodnotených 33 percent z nich.