Ako ďalej doplnil, pôvodný návrh zákona ešte obsahoval doložku vplyvov na ich rozpočty, ktorá hovorila o finančnom vplyve zámeru Dunajbus, konkrétneho projektu verejnej lodnej dopravy na rieke Dunaj.
Autor TASR
Trnava 28. septembra (TASR) - Vláda SR na rokovaní v piatok (27. 9.) schválila novelu zákona o vnútrozemskej plavbe, ktorá umožňuje začlenenie lodnej dopravy do verejnej dopravy. Zákon podľa slov predsedu Trnavského samosprávneho kraja (TTSK) Jozefa Viskupiča opäť zaťaží rozpočet samospráv. TASR o tom informoval Jaroslav Vacek z odboru komunikácie TTSK.
Podľa schváleného návrhu bude možné lodnú dopravu uhrádzať ako službu vo verejnom záujme. "Podporujeme rozvoj lodnej dopravy, ktorá by pri vhodnom nastavení mohla byť reálnou alternatívou osobnej automobilovej dopravy v regiónoch, a vítame zavedenie tejto možnosti do zákona," uviedol Viskupič.
Vládny návrh zákona zavádza možnosť objednávať výkony vo verejnom záujme v lodnej doprave, ktorých objednávateľom bude priamo ministerstvo dopravy. Vyššie územné celky (VÚC) sa budú podieľať na úhrade 45 percentami nákladov za službu, pričom suma sa rozdelí medzi ne v pomere dĺžky trasy v dotknutom vyššom územnom celku.
Podľa predsedu TTSK Ministerstvo dopravy a výstavby SR vynechalo kraje z prípravy návrhu zákona. "Len tento týždeň v utorok ministerstvo prizvalo TTSK a Bratislavský samosprávny kraj (BSK) na rokovanie o návrhu a keďže VÚC sú dotknuté predkladanou legislatívou a vznikajú im povinnosti a priame finančné náklady, mal predkladateľ so župami podľa legislatívnych pravidiel uskutočniť pripomienkové konanie," informoval Viskupič.
Ako ďalej doplnil, pôvodný návrh zákona, ktorý bol TTSK a BSK prezentovaný tento týždeň, ešte obsahoval doložku vplyvov na ich rozpočty, ktorá hovorila o finančnom vplyve zámeru „Dunajbus“, konkrétneho projektu verejnej lodnej dopravy na rieke Dunaj. Pôvodný návrh podľa neho úplne ignoroval ostatné vodné cesty na Slovensku. "Schválený návrh však už túto doložku neobsahuje. Preto samosprávne kraje nevedia o potenciálnych finančných dosahoch na svoje rozpočty. Návrh krajom neumožňuje kontrolovať opodstatnenosť a efektivitu týchto výdavkov, tak ako je to teraz napríklad pri výkonoch v autobusovej doprave," doplnil predseda TTSK.
Podľa schváleného návrhu bude možné lodnú dopravu uhrádzať ako službu vo verejnom záujme. "Podporujeme rozvoj lodnej dopravy, ktorá by pri vhodnom nastavení mohla byť reálnou alternatívou osobnej automobilovej dopravy v regiónoch, a vítame zavedenie tejto možnosti do zákona," uviedol Viskupič.
Vládny návrh zákona zavádza možnosť objednávať výkony vo verejnom záujme v lodnej doprave, ktorých objednávateľom bude priamo ministerstvo dopravy. Vyššie územné celky (VÚC) sa budú podieľať na úhrade 45 percentami nákladov za službu, pričom suma sa rozdelí medzi ne v pomere dĺžky trasy v dotknutom vyššom územnom celku.
Podľa predsedu TTSK Ministerstvo dopravy a výstavby SR vynechalo kraje z prípravy návrhu zákona. "Len tento týždeň v utorok ministerstvo prizvalo TTSK a Bratislavský samosprávny kraj (BSK) na rokovanie o návrhu a keďže VÚC sú dotknuté predkladanou legislatívou a vznikajú im povinnosti a priame finančné náklady, mal predkladateľ so župami podľa legislatívnych pravidiel uskutočniť pripomienkové konanie," informoval Viskupič.
Ako ďalej doplnil, pôvodný návrh zákona, ktorý bol TTSK a BSK prezentovaný tento týždeň, ešte obsahoval doložku vplyvov na ich rozpočty, ktorá hovorila o finančnom vplyve zámeru „Dunajbus“, konkrétneho projektu verejnej lodnej dopravy na rieke Dunaj. Pôvodný návrh podľa neho úplne ignoroval ostatné vodné cesty na Slovensku. "Schválený návrh však už túto doložku neobsahuje. Preto samosprávne kraje nevedia o potenciálnych finančných dosahoch na svoje rozpočty. Návrh krajom neumožňuje kontrolovať opodstatnenosť a efektivitu týchto výdavkov, tak ako je to teraz napríklad pri výkonoch v autobusovej doprave," doplnil predseda TTSK.