Testovaný ekologický autobus bez emisií značky Mercedes-Benz Citaro má dojazd na jedno nabitie 400 kilometrov.
Autor TASR
Trnava 21. októbra (TASR) - Autobusová linka číslo 16 v Trnave na trase Nemečanka - Nová ulica vozí až do pondelka (23. 10.) cestujúcich bezplatne. Dopravca v spolupráci s mestom tam testuje elektrobus v podmienkach mesta. Podľa primátora Petra Bročku je prechod na elektromobilitu v oblasti mestskej hromadnej dopravy pre mesto jasným cieľom.
Testovaný ekologický autobus bez emisií značky Mercedes-Benz Citaro má dojazd na jedno nabitie 400 kilometrov. Cieľom testovania je potvrdiť jeho charakteristiky v každodennej prevádzke, dôležitou súčasťou skúšobnej prevádzky je aj spätná väzba od vodičov a cestujúcich.
"Zavedenie elektroabusov musí mať finančnú logiku a infraštruktúrnu pripravenosť. Takýto autobus stojí trikrát viac než naše autobusy spĺňajúce prísnu emisnú normu Euro 6. Dúfam, že vďaka eurofondom sa pre nás stanú nové generácie elektrobusov dostupnejšími," uviedol Bročka.
Generálny riaditeľ Arriva Trnava Peter Nemec dodal, že v spolupráci s radnicou hľadajú riešenia, ktoré budú najviac vyhovovať podmienkam Trnavy a cestujúcich. "Vozidlá testujeme v reálnej prevádzke, aby sme neskôr zvládli prechod na verejnú dopravu bez emisií, ktorá využíva najmodernejšie technológie," povedal.
Testovaný ekologický autobus bez emisií značky Mercedes-Benz Citaro má dojazd na jedno nabitie 400 kilometrov. Cieľom testovania je potvrdiť jeho charakteristiky v každodennej prevádzke, dôležitou súčasťou skúšobnej prevádzky je aj spätná väzba od vodičov a cestujúcich.
"Zavedenie elektroabusov musí mať finančnú logiku a infraštruktúrnu pripravenosť. Takýto autobus stojí trikrát viac než naše autobusy spĺňajúce prísnu emisnú normu Euro 6. Dúfam, že vďaka eurofondom sa pre nás stanú nové generácie elektrobusov dostupnejšími," uviedol Bročka.
Generálny riaditeľ Arriva Trnava Peter Nemec dodal, že v spolupráci s radnicou hľadajú riešenia, ktoré budú najviac vyhovovať podmienkam Trnavy a cestujúcich. "Vozidlá testujeme v reálnej prevádzke, aby sme neskôr zvládli prechod na verejnú dopravu bez emisií, ktorá využíva najmodernejšie technológie," povedal.